Jump to content

Słuchawki do pianina Yamaha

Adi
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Prosze o pomoc w dobraniu / wskazaniu mi modeli które spełnią moje oczekiwania:)
Posiadam pianino cyfrowe Yamaha CLP-525. Potrzebuje do niego słuchawek wokółusznych, najlepiej zamkniętych.
Jako że nie znam się za bardzo na tym, a pojęcia audio są dla mnie obce, spróbuje to wytłumaczyć najlepiej jak umiem:)

Pianino o którym piszę jest dosyć "ciemne", łagodne (coś jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=mk2SNcpTNbs) i basy w nim są dosyć mocne. Dlatego chciałbym, aby słuchawki nie miały zbyt dużego basu, bardziej skupiały się na środku i górze i z lekkim, łagodnym, nie "zasłaniającym" wszystkiego basem. Kupiłem do nich słuchawki AKG K92, niestety nie miałem tego pianina by je sprawdzić jak razem zagrają. Niestety te słuchawki maja za mocny dół a za słaby środek i górę, gdy gram jednocześnie dół i górę to góra jest zagłuszana. Ogólnie dźwięk w nich jest trochę przygłuszony, niezbyt czysty i wyraźny, nie wiem czy to kwestia ich zamkniętej budowy... czy to anatomia mojego ucha.... Podpinając pianino do amplitunera i słuchawki do amplitunera i korygując nieco dźwięk poprzez odjęcia basów i dodanie trebli już jest dużo lepiej, ale nie po to kupiłem słuchawki do pianina, żeby kombinować z korektorami i amplitunerem, powinny grac dobrze bezpośrednio z pianinem.

Próbowałem dzisiaj też słuchawki AudioTechnica M40X i jest dużo lepiej, dużo wyraźniejszy jest dźwięk, z tym że chyba bardziej płaski i teraz wręcz przeciwnie trochę dołów brakuje...
Potrzebowałbym czegoś po środku:))) albo po środku z przewaga w stronę AudioTechnica.

Przymierzałem słuchawki Yamahy które teoretycznie sa do pianin, ale niestety maja za małe nauszniki jak dla mnie i pomimo zamkniętej budowy i tak wszystko słychać, chociaż dźwięk w nich był chyba najlepszy.

Dobrze też by było, gdybym mógł na nich słuchać muzyki instrumentalnej z pianinem, jazz itp, ale priorytet to jest pianino cyfrowe.