Jump to content

"Zniszczony case" i 300zł kary - Muzyczny PL


Recommended Posts

Witam, tydzień temu odesłałem słuchawki DT 1770 PRO do sprzedawcy, gdyż mi nie odpowiadały. Oni do mnie, że zniszczyłem case i chcą 300zł. Napisałem po zobaczeniu "zniszczeń", że sobie żartują i proszę o cenę nowego case, oni że 140, i tyle teraz wymagają. Pytałem dlaczego chcieli naciągnąć na dodatkowe 160zł, bo jedyny powód to, że za sam fakt zwrotu, niestety omijają odpowiedzi. Prosiłbym was o ocenienie, czy waszym zdaniem to jest zniszczony case, który się nie nadaje? Same słuchawki zostały odesłane w stanie praktycznie idealnym. Sklep to nie jest pierwszym lepszym tylko co ma tysiące opinii "Muzyczny PL". Nie przypominam sobie bym drapał case, ani to nie jest wina mojej wysyłki zwrotnej, bo zawsze wysyłam w kartonie z poduszkami powietrznymi. Z mojego punktu widzenia, żartują sobie ze mnie, ale wolę się spytać was. Gdybym się w rl nie przyjrzał to bym nie zobaczył tych zadrapań, a nawet jeśli, to nikogo by nie obchodziło.

IMG_20200930_101505.jpg

Edited by Verllar
Link to post
Share on other sites

Sytuacja sporna. Ani oni nie udowodnią że to Ty zrobiłeś ani na odwrót. 
Spróbowałbym po januszowemu wytargać rabat na ten nowy pokrowiec (albo się dogadać że w cenie hurtowej za niego zapłacisz) a ten zadrapany bym zostawił. Ewentualnie biuro ochrony konsumenta pod pretekstem naciągania klienta. 

Link to post
Share on other sites

Odstąpienie od umowy dotyczy produktów bez widocznych oznak użytkowania 

Chciałbyś kiedyś dostać nowe słuchawki z podrapanym przez kogoś pokrowcem ?

  • Approved 3
Link to post
Share on other sites

W tej sytuacji to słowo przeciwko słowu. Dlatego zawsze warto robić fotki po przysłaniu i przed odesłaniem. Bez tego ciężko teraz będzie dowieść, że uszkodzenie nie powstało z Twojej winy.

1 godzinę temu, Verllar napisał:

Napisałem po zobaczeniu "zniszczeń", że sobie żartują

Nie. Oni sobie nie żartują, bo tak, jak napisał @Waifu, zwracany produkt i wszystko z nim związane musi być zwrócone w stanie nienaruszonym.

Link to post
Share on other sites

Tak, według mnie zniszczony.

Kupując na odległość  od razu bym zwrócił zakupiony towar.

Kupując w sklepie wymagam towaru nowego. Pod tym pojęciem rozumiem towar nieużywany , nie powystawowy , nie po testowy.

Jak napisano wyżej fotki, fotki.

Link to post
Share on other sites

Słuchawki zostały odesłane w stanie praktycznie takim samym jakim do mnie przyszły, sprawdzałem dokładnie, i zadnych pruszek, ani włosów, zabrudzen nie było. @WaifuPoważnie to pytanie? Skoro napisałem, że takie dostałem, i miałem to totalnie gdzieś, bo to tylko prawie niewidoczne zadrapanie na pokrowcu, a nie słuchawkach. Musiałem się przyjrzeć, by zobaczyć to "uszkodzenie". Wątpie, by ktokolwiek by się przejął 4mm zadrapaniem na pokrowcu, skoro słuchawki są w stanie idealnym. Ja rozumiem jak by to była dziura, połamany pokrowiec lub jego brak, ale takie rzeczy jak te? To tylko MINIMALNE zadrapanie na POKROWCU, ludzie.

Link to post
Share on other sites

Bo nie sądziłem w życiu, że kogokolwiek przejmą minimalne zadrapania mierzące kilka MM na pokrowcu, a nie samych słuchawkach.

Ktoś dostaje słuchawki, patrzy z lupą na pokrowiec, widzi dwa zadrapania 4mmx1mm o nie ja to tego tak nie zostawie, nie chce tych słuchawek, poważnie byscie tak zrobili?

Link to post
Share on other sites

Zwracasz całość, nie tylko słuchawki, a skoro pokrowiec jest częścią całego zestawu... To tak, jakby ktoś kupił jakieś słuchawki z zapasowym, wymiennym kablem w zestawie, ten wymienny by pociął, ale same słuchawki i "główny" kabel w stanie nienaruszonym, więc można zwrócić. To tak nie działa, bo sam towar stracił już na wartości. ;) 

Bez zdjęć samemu nic nie poradzisz.

 

Link to post
Share on other sites

Mimo że na słuchawkach nie ma śladów użytkowania jak Piszesz, to zadrapanie sugeruje że towar był używany. 

Bez zmiany case ciężko by im było sprzedać jako towar nowy:ph34r:. [Według mnie i tak powinien outlet.]

Dociekliwy[trudny] klient pewnie przyjrzał by się dokładnie słuchawkom i coś znalazł.

Link to post
Share on other sites

Nauczony doświadczeniem zawsze najszybciej jak to możliwe po odebraniu paczki sprawdzam czy zawartość jest kompletna oraz czy nie posiada uszkodzeń mechanicznych. Nawet jeśli jestem w stanie zaakceptować jak w tym przypadku nieco podrapaną obudowę to i tak od razu wysyłam e-mail do sklepu ze zdjęciami w załączniku. Właśnie po to aby uniknąć podobnych problemów. Nawet gdybyś nie zdecydował się na zwrot, to można zażądać zwrotu niewielkiej części wartości towaru.

Kiedyś kupiłem słuchawki za 100 zł. Ewidentnie były używane bo poobijane w kilku miejscach. Mimo że ryski miały dosłownie 1-2mm długości to i tak napisałem e-mail do sklepu. Zwróciłem je bez problemu.

Ostatnio kupowałem monitor. Paczka wyglądała w porządku. Dopiero po otwarciu i wyciągnięciu sprzętu zobaczyłem małe uszkodzenie kartonu. Ktoś zakleił je listem przewozowym, co oznacza, że powstało przed wysyłką do mnie. Od razu napisałem e-mail do sklepu. Później okazało się, że ekran jest wygięty, a podświetlenie nie działało prawidłowo. Dzięki temu, że miałem gwarancję producenta, to odesłałem od razu do serwisu. W reklamacji w sklepie wspomniałem o wszystkim. Kilka dni później otrzymałem naprawiony wyświetlacz. Jeszcze załapałem się na rabat do sklepu na następne zakupy. Wiedzą, że nie jedną rzecz już u nich kupowałem i że na pewno do nich wrócę, więc zależy im na kliencie.

 

Moim zdaniem sytuacja sporna. Kupuje tylko w dużych, znanych sklepach lub na allegro płacąc kartą. Warto czasem dopłacić i mieć spokój. Na twoim miejscu zgodziłbym się na obniżenie kwoty zwrotu o wartość hurtową pokrowca (nie więcej niż 50zł). To po prostu jest wada, która nie wymagała odsłuchu (jest widoczna od razu po otwarciu pudełka) co działa na Twoją niekorzyść. Skoro mówisz, że słuchawki dotarły już w takim stanie to sprawdziłbym dokładnie zawartość kartonu, czy otrzymałeś komplet dokumentów jak instrukcja, może karta gwarancyjna oraz wszystkie niezbędne akcesoria. Jeśli będzie czegoś brakować,  to piłeczka będzie po twojej stronie :) Edit: Widzę, że już odesłałeś.

Edited by jacmiszcz92
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...