Jump to content

Chciałbym wszystko, nie mam nic, od czego zacząć?

Recommended Posts

Cześć,

Moje zapytanie na forum to efekt lenistwa i delikatnego braku czasu na uważną lekturę wszystkich artykułów.

Jestem muzykiem, gram na instrumencie smyczkowym i uważam się za osobę obdarzona bardzo uważnym słuchem. W perspektywie kilku lat, chciałbym zbudować sytem umożliwiający mi słuchanie poprzez słuchawki, nagrań z płyt CD znanych wytwórni muzyki klasycznej, ot taka pasja i przyjemność fizycznego ich posiadania. Zdaję sobie jednak sprawę, że takie rozwiązanie generuje dość wysokie koszty - dlatego chciałbym zacząc w inny sposób:

Poszukuję słuchawek, które w jak najbardziej neutralny sposób przekażą mi to co posiadana w sobie, wyprodukowane nagranie muzyki klasycznej, a okazjonalnie też innych gatunków. Korzystam z streamingu TIDAL, w planie subskrypcyjnym HI-FI (być może zbędnie?). Muzykę odtwarzam z komputera Macbook Pro (2018), poprzez wbudowane w niego wyjście 3.5 mm. Chciałbym zacząć od wydania około 400-500 pln. Wyobrażam sobie, że za taką kwotę można zakupić jakiegoś rodzaju słuchawki - służące głównie do słuchania w domu, bez wielkiej mobilności, może przydałaby się delikatna izolacja od dzwięków ulicy.

Za wszelkie propozycje i pomysły będę bardzo wdzięczny - jeśli czegoś nie wiem, proszę bez zawachania krzyczeć i tłumaczyć. Może najpierw powinienem wyposażyć się w jakieś akcesorium, żeby ominąć (kiepskie?) wyjście audio z komputera?

Z góry dziękuje i pozdrawiam!

13 minut temu, pabloj napisał:

Beyerdynamic DT880 mogłyby być dobre :)
(...)

A nie  nazwałbyś tych słuchawek lekko przebassowanymi ? Moim zdaniem neutralności one raczej nie mają.
Konstrukcja półotwarta ale w rzeczywistości czuć ją jak w całkowicie zamkniętych słuchawkach.

Edited by Dejvi
coś jeszcze...

Dziękuję za powyższe odpowiedzi - naiwnie chciałbym chyba celować w sprzęt nowy, a używany zostawić na bardziej doświadczone czasy.