Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

@renifer Granie przez Bluetooth, nie jest najlepszym sposobem, na poprawienie dzwięku i uzyskanie najwyższej jakości .  Lepszym rozwiązanie, jest podłączenie Toppinga, do komputera  i próba, ustawienia go , jeżeli ma filtry, na łagodne odwtarzanie sopranu .  Drugi sposób , to lepszy kabel połączeniowy pomiędzy komputerem, a samym Toppingiem i  samo podłączenie komputera przewodem RJ45,  Koszt takiego testu jest niewielki, a może zmienić, wiele .  Zasada jest taka, jeżeli masz dobrego Daca i fajny wzmacniacz z dużym potencjałem, kolumny , które nie są agresywne na górze, to wszystko powinno do siebie pasować, jeżeli tak nie jest , to trzeba szukać słabych punktów w systemie, a co nam pozostaje, co może mieć jeszcze wpływ na brzmienie, tylko kable, a masz ich kilka, więc trzeba je zastąpić innymi , a tam, gdzie grasz bezprzewodowo, trzeba wprowadzić, kabel .  Aby wykorzystać, maksymalnie możliwości swojego sprzętu i sprawdzić ile z niego da się wyciągnąć, trzeba mu dać najwyższej jakości sygnał , sam Bluetooth, już go pogorszył, a  połączeń jest więcej .

Dac jest podstawą systemu, jeżeli on dostaje okrojony sygnał, to zagra to co dostał i nic poza tym.

Akurat mocno siedzę w graniu z plików cyfrowych, w zasadzie jest to moje główne żródło zestawu słuchawkowego i dużo czasu poświęciłem, na różne próby i testy, aby samemu, zrozumieć zagadnienie i pułapki, jakie są z nim związane . :)

Odnośnie tego linku , dużo słów powiedziane, same ogólniki nic, co mnie przekonało.  Autor twierdzi że wszystkie dacki, dobrze zaprojektowane graja tak samo .  To taki dac za 70 zł, tez może być dobrze zaprojektowany, czy będzie grał tak samo jak ten za 8000 zł .  odpowiedz jest nie .

Edited by pablo650
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@pablo650

Wiem, że granie przez bluetooth nie jest optymalne. Moim celem było jedynie zaznaczenie, że Topping też może wpływać na brzmienie (a przynajmniej tak mi się wydaje) a nie tylko na jakość sygnału.
Biorąc pod uwagę  Twoją sugestię odnośnie filtrów, jedyne co mi przychodzi na myśl co może być powiązane to:

image.thumb.png.542ce86793e3241b806a4c3e15926925.png

Jednakże nie słyszę żadnej różnicy gdy przełączam między nimi. 

Na audioscience piszą, że przełączanie DAC mode z asynchronicznego na synchroniczny, w subiektywnym odczuciu niektórych użytkowników, zmienia lekko brzmienie na bardziej ocieplone.
Nikt jednak nie stoi mocno za tą teorią, ponieważ nie jest ona poparta pomiarami. 

Wspomniałeś o podłączeniu DAC do PC przez RJ45. Czy mógłbyś mi powiedzieć co dokładniej miałeś na myśli i o jakie zmiany Ci chodzi?
Nie wydaje mi się, że mój DAC może dostawać okrojony sygnał przez USB. Dlaczego miałoby się tak dziać? Jest on stworzony do tego aby był podłączany przez USB do PC.

 

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
18 minut temu, renifer napisał:

Wspomniałeś o podłączeniu DAC do PC przez RJ45. Czy mógłbyś mi powiedzieć co dokładniej miałeś na myśli i o jakie zmiany Ci chodzi?

Nie DAC do PC poprzez RJ45, tylko @pablo650 chyba chodziło o użycie lepszego kabla RJ45 do połączenia modemu z PC, albo w ogóle połączenie poprzez RJ45, a nie sieć WiFi, a do tego lepszy kabel USB pomiędzy PC a DAC-iem.

Edited by Nehero
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mój Router to ASUS RT-AC68U, kawałek dobrego sprzętu. Z PC łączy się za pomocą karty sieciowej ASUS PCE-AC88 (poprzez WiFi), jedna z najlepszych jaka istnieje
Okablowanie  kategorii 6 100/1000 Mb/s (z tego co pamiętam)

Poza tym, nie do końca rozumiem, czemu miałby być to problem. ROON nie pozwala na to aby jakakolwiek ciągłość transmisji była przerywana albo zakłócona
Co do kabla pomiędzy USB a PC - używam tego dostarczonego do DACa ale rzeczywiście, może on nie być najlepszej jakości. Poszukam więcej info na ten temat. Dzięki!


Myślę, że zbaczamy trochę z kursu :)

Plan na najbliższa przyszłość to: 
1. Wypożyczyć i porównać Atolla IN80 Se z Cyrusem i Pioneerem
2. Wypożyczyć inny zestaw kabli
3. Dalej wygrzewać kolumny bo wydaje mi się, że albo uszy mi się powoli przyzwyczajają, albo kolumny trochę lepiej zaczęły grać i dźwięk nie jest dla mnie już tak napastliwy. 

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites

@renifer   Jak widzisz masz 7 filtrów, i możesz z nich korzystać, zmiany są nie duże, ale przy poprawieniu innych elementów, mogą już mieć realny wpływ na brzmienie .

Ja też mam ruter Asusa, a mimo to korzystam, z kabla kat8.   Pytałem o podłączenie komputera do sieci , a nie komputera do Daca, bo wbrew pozorom, to połączenie jest równie ważne jak wszystkie następne.

 Istnieje, takie powiedzenie, że wszystko ma wpływ na wszystko.

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Przyszły do mnie 2 następne wzmacniacze na testy.

Magnat mr 780 i NAD 356BEE

Po wielogodzinnych odsłuchach stwierdzam, że z Magnatem jest jednak trochę za ciemno, zbyt mało dynamicznie. Trochę za bardo maślany jest w połączeniu z Aurorami. 
Szczególnie do muzyki typu trance, czy pop. Jest o tyle fajny, że łanie maluje dźwiękiem przy cichym słuchaniu muzyki. Czuje, że byłby świetny ale do innych kolumn. No cóż, musiałem się przekonać na własne uszy.
Ponoć wymiana lamp na inne daje także ogromne korzyści.

NAD 356BEE jest bardzo ciekawy! Zdecydowanie bardziej podoba mi się środek pasma, który nie jest tak wysuszony jak w Cyrusie. Doszedłem do wniosku, że to jednak nie wysokie tony mi przeszkadzają. 
Podłączyłem moje wcześniejsze głośniki i zauważyłem, że grają nawet jaśniej niż z Cyrusem Aurory. 

Jako, że w NADzie basu jest trochę za dużo, chociaż jestem w stanie to kontrolować regulacją na urządzeniu (w ostateczności poprzez EQ APO + zatykanie BR) to szukam dalej :)
W Cyrusie było coś czego nie znalazłem ani w Pioneerze ani w Magnacie, a konkretnie ilości detali! Różnicowanie dźwięków była jak dla mnie na naprawdę dobrym poziomie!

Także:
1. Mniej basu , najlepiej aby dalej dobrze kontrolowany ze względu na muzykę elektroniczną
2. Wyraźniejsza i przede wszystkim muzykalna średnica 
3. Wysokie tony detaliczne, nie muszą być stępione ale żeby nie były też bardzo ostre
4. Kolor czarny

Jeśli wzmacniacz będzie miał wejście optyczne będzie do dodatkowy plus. Niestety mój DAC nie jest kompatybilny z kanałami telewizji naziemnej mojego Samsunga QLEDa. Topping wymaga bardzo wysokich standardów dźwięku. 
Oprogramowanie Samsunga tego nie ogarnia póki co. Może jakiś software update w przyszłości pomoże. Czy to Toppinga czy Samsunga.


Nie ma co kupować w ciemno. Podoba mi się, że niektóre firmy oferują wypożyczanie sprzętu na testy. Wspaniała sprawa!
Jeśli @pablo650 masz jakieś pomysły, słucham z zaciekawieniem :) 

Cena do 3400 (liczę że 400 ugram targując się :D
 

Co myślisz o Audiolab 6000a i o Cambridge Audio CXA60 ? 

Jeszcze ten Atoll chyba wchodzi w grę 

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites

@renifer  CXA60, znam i jego większego brat 80, też .  Fajny , dynamiczny i  gra kulturalnie . Audiolaba 6000a, nie miałem okazji posłuchać, więc nie będę go porównywał.

Ale mam też coś innego dla ciebie inną propozycję Arcam Sa10,  ostatnio przez dwa dni słuchałem Arcama SA20,  gra bardzo średnicowo i przestrzennie, ale nie brakuje mu basu, bardzo czytelny , góra jest wyrażna i świetna średnica , a bas nie szaleje , ale jest ładnie zdefiniowany . Jego młodszy brat powinien mieć takie same strojenie i może być takim czarnym koniem z  ciekawym brzmienie, to nie jest granie efekciarskie, ale wszystko jest na miejscu, dobra rozdzielczość , przestrzeń i świetnie prezentowane wokale .

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

A czy jest możliwe podloczenie dx7 pro bezpośrednio do końcówki mocy ( np po XLR) a końcówka napędza kolumny , sterowanie głośności poprzez dx7 pro?  Bo się właśnie sam zastanawiam nad takim rozwiązaniem. I wtedy trzeba by szukać ciekawej i przystępnej cenowo końcówki mocy z wejściem XLR. 

Edited by Konrad
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 hours ago, Konrad said:

A czy jest możliwe podloczenie dx7 pro bezpośrednio do końcówki mocy ( np po XLR) a końcówka napędza kolumny , sterowanie głośności poprzez dx7 pro?  Bo się właśnie sam zastanawiam nad takim rozwiązaniem. I wtedy trzeba by szukać ciekawej i przystępnej cenowo końcówki mocy z wejściem XLR. 

Haha, dosłownie dzisiaj wpadłem na ten sam pomysł rano i właśnie przyszedłem tutaj napisać że obieram nowy kierunek.

Wczoraj podłączyłem Toppinga pod NADa w trybie końcówki i pojawiła się elegancka przestrzeń i ilość detali. Puszczając dźwięk przez przedwzmacniacz NADa jest on może trochę bardziej angażujący ale niestety w dynamicznych kawałkach się gubi trochę. 

Wpadłem na pomysł, że w takim wypadku dobrze spróbować z samą końcówką mocy z wejściem zbalansowanym!

Topping ma wszystko co potrzeba plus zgrywa się całkiem nieźle z Heco 700.

Ponoć końcówki mocy także narzucają swoje brzmienie ale w mniejszym stopniu niż robi to przedwzmacniacz.

Oczekiwałbym od końcówki że dźwięk będzie naturalny, średnica barwna i wypełniona a góra detaliczna i nie ostra. 

W pewnym sklepie mam do wyboru:

Nad c268 , nuprime sta-9 i creek Evolution 50p 

 

W innym sklepie w promocji jest Rottel RB1552 mk2 a na jeszcze innym coś takiego Monacor STA-800D

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites

ja własnie się zastanawiam nad przetestowaniem DX7 pro z NAD c268 i B&W 606 lub 603 (jak budżet pozwoli a dźwięk będzie znacząco lepszy w tym przypadku jeśli chodzi o ilość :) ) mam  spory i słaby akustycznie salon 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
23 hours ago, Konrad said:

ja własnie się zastanawiam nad przetestowaniem DX7 pro z NAD c268 i B&W 606 lub 603 (jak budżet pozwoli a dźwięk będzie znacząco lepszy w tym przypadku jeśli chodzi o ilość :) ) mam  spory i słaby akustycznie salon 

Właśnie ktoś mi polecił:

Apollon Audio ICEPOWER 1200AS2
Nord Two SE ICE1200AS2 

W sumie spoko, niby nie mają konkurencji i są fantastyczne. Nawet może bym poczekał jeszcze miesiąc i na nie odłożył 1000 zł więcej, ale nikt nie sprzedaje tego w Polsce. Kota w worku kupić - to nie dla mnie.

Chociaż filmik fajnie pokazuje możliwości :) 

 

//Edytowane

Po rozmowach z różnymi osobami doszedłem do wniosku, że jednak podaruję sobie wynalazki jak powyższe. Są mi niepotrzebne.
Zostają do sprawdzenia: Nad c268 , nuprime sta-9, creek Evolution 50p, Rottel RB1552 mk2 i Atoll AM 100 

z czego mówił mi przedstawiciel jednej firmy, że z Nuprime sta-9 może być za ciepło z Aurora 700. Może mieć rację, bo to będzie coś podobnego chyba jak z Magnatem.

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Konrad
Odpuściłem sobie samą końcówkę mocy po wielu rozmowach na wielu forach. DX7 Pro ponoć nie jest odpowiedni żeby robić za przedwzmacniacz.


@pablo650
Byłem w salonie MDBaudio we Wrocławiu. Wchodzę, witam się, przechodzę do sali odsłuchowej i nagle słyszę... "ale my nie mamy HECO 700" 
Przecież w mailu pisałem, że chodzi o HECO 700 i zostałem zaproszony... W myśl utworu Sokoła "Myśl pozytywnie", stwierdziłem że się nie będę wkurwiał 😤 
Dostałem HECO 300 podstawkowe, żeby chociaż  porównać jakoś wzmacniacze odnośnie średnicy i góry. 
Jedno dobre z tego wyszło. Upewniłem się, że niskiego basu w podstawkowych nie uświadczę. Puściłem kawałek D&B i nie było tam nic. 
Może byłoby lepiej z jakimś dużo droższymi ale już nie próbowałem.

Do rzeczy,
Pioneera A50DA Nie mieli
Roksan k3 charcoal Nie mieli
Cambridge CXA61 Nie podszedł. Chyba troszkę za dużo góry i za mało nasycone brzmienie. Taki nijaki w sumie. Odpada na pewno.
Cyrus One W sumie to samo uczucie co wcześniej. Za sucho. Odpada 
Creek Evolution 50A Duże zaskoczenie! Dobrze wyważona góra i środek pasma. Powiedziałbym, że to taki Cyrus One tylko że przyjemniejszym dla ucha środkiem i górą pasma.
Szerokość i głębokość ceny ciężko mi było porównać z Cyrusem chociaż Cyrus jest w tym bardzo dobry. 
Jako, że moc ma słabiutką + mówił mi przedstawiciel sklepu, że ten wzmacniacz nie wyciągnie basu, szczególnie niskiego = odpada
(basu oczywiście nie miałem jak porównać...)


Arcam SA10
Bardzo przyjemna barwa i dobrze mi się go słuchało. Potem podłączyłem Arcama SA20 i było jeszcze lepiej. Świetnie pokazuje wokale. Wręcz maluje, Można odpłynąć! 
Ogólnie Arcam nie jest specjalnie popularny, dlaczego? Czy możecie mi coś powiedzieć jaki jest w nim bas? 

Musical Fidelity M2si nie mieli i dali mi Musical Fidelity M3si. 
Scena szeroka i głęboka. Robi to wrażenie. Dobrze się go słuchało. Nie był tak ciepły jak Arcam. Wydaje mi się, że wokale trochę odsunięte. 
Ogólne wrażenie także bardzo dobre.

Tak naprawdę porównywałem dwukrotnie Arcama SA20 i Musical Fidelity M3si i ciężko mi było wyłonić zwycięzce. 
Scena i głębia w Musicalu były chyba na wyższym poziomie. Jednakże "Wkrętka" w wokale był chyba lepsza w Arcamie. 
NIESTETY przez brak HECO 700 nie mogłem na niczym porównać basu i odczuć w związku z tym.


Pytania do was:
1. Jak bardzo Musical Fidelity M3si różni się od Musical Fidelity M2si i w czym 
2. Jak Arcam SA20 będzie się różnić od Atolla czy to IN 100? 
3. Czym różni się Atoll SE od Signature. Różnica w cenie 1000 zł. Inaczej wyglądają, to tyle?!?!?! Jakos nikt nie chce o tym mówić. To jakiś temat tabu? 

Atolla niestety nie mieli ale widzę, że jesto to wzmacniacz, którego na pewno muszę spróbować. 

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites

@renifer Arcama SA20 , słuchałem w zeszłym tygodniu z Dali Oberon 5, i muszę powiedzieć że jak grał na kablu głośnikowym Chorda Clearway, to było trochę chudo na dole pasma , była świetna stereofonia i przestrzeń , dzwięk był ładnie oderwany od głośników, była bardzo dobra średnica. Zmieniłem kabel na Melodika i bas sie pokazał. Arcam zagra lepszym basem, ale z lepszym kablem głośnikowym z Chorda , to bym próbował z Epic, będzie dużo lepiej . Sam bas nawet na Clearway, miał ładną barwę, tylko brakowało mu zejścia, ale to nie była wina wzmacniacza, tylko kabla. Bas na Arcamie jest precyzyjny i nie trzęsie, raczej ma monitorowy klimat . Nie rzuca się w oczy, ale jest tam, gdzie ma być i  z Aurorą 700 będzie go więcej, jak na Oberonach . Tak więc wcale bym sie tym nie martwił, tu liczy sie jakośc basu . Ważne jest też żródło dzwięku, bas nie bierze sie tylko z kolumn , musi przyjść w sygnale cyfrowym. Transportem plików był CDS50 Arcama , a grała plyta CD. Mnie się podobało. Fajny kabel głośnikowy, taki, który lubi bas, choćby QED Genesis Silver Spiral, który potrafi zagrać najniższym basem i nie gubi reszty, z tym kablem basu jest od groma.

Pamiętaj,  że Aurora ma swoją barwę i nie jest ostra na górze, wzmacniacz musi zagrać żywszą górą, aby była spójność  z resztą.

Dużo pytań i jak sie nie porówna tych wzmacniaczy w tym samym czasie, trudno bedzię ocenić .Ja nie słuchałem Atolla, dlatego nie mam odniesienia, ale słuchałem Arcama i gra naprawde dobrze.

W poniedziałek jak się uda ,to spróbuję , podłączyć , Chorda Epica do zestawu Arcama i zobaczymy co się wydarzy.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
17 hours ago, pablo650 said:

@renifer ... Bas na Arcamie jest precyzyjny i nie trzęsie, raczej ma monitorowy klimat . Nie rzuca się w oczy, ale jest tam, gdzie ma być i  z Aurorą 700 będzie go więcej, jak na Oberonach . Tak więc wcale bym sie tym nie martwił, tu liczy sie jakośc basu . Pamiętaj,  że Aurora ma swoją barwę i nie jest ostra na górze, wzmacniacz musi zagrać żywszą górą, aby była spójność  z reszt ...

Ja właśnie nie chcę mieć za dużo basu. Chciałbym aby był tam gdzie trzeba i żeby schodził nisko w kawałkach gdzie powinien. Ważne jest także aby był odpowiednio słyszalny przy cichszym słuchaniu muzyki. Rzadko słucham głośno.
Mam jednego Arcama z ekspozycji na oku, wypożyczam także w poniedziałek Atolla a NADa jeszcze nie odesłałem. 

W następnym tygodniu wyłoni się ostateczny zwycięzca :)

 

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites

@pablo650

Przyszedł Arcam, odpalam go i ...  jednak nie jestem audiofilem ;)  

NAD 356BEE mi dalej bardziej pasuje. Może jest to kwestia tego, że jednak lubię jak to ująłeś "efekciarskie" brzmienie. Nie umiem tego wytłumaczyć.
Wydaje mi się, że NAD ma jakiś taki swój charakter, którego Arcam nie ma. Nie jestem pewien czy jest to tylko kwestia dynamiki, czy może czegoś jeszcze.

Arcam gra... inaczej. Jeśli chodzi o jakość dźwięku, jest lepszy od NADa. Słychać to. Lepiej rozdziela dźwięki. Średnica i góra są lepszej jakości. Są wyraźniejsze i czystsze. Czuć lepiej przestrzeń, ALE jego brzmienie mi nie do końca odpowiada. 
Arcam wydaje mi się całościowo trochę "za wysoko" w tonacji. Jest czysto, jest przyjemnie dla ucha ALE to nie ten dźwięk. Jakby średnica i wysokie zbyt mało się różniły. Zlewają mi się (nie w kontekście rozdzielczości dźwięku)
Dźwięk jest zbyt... hmmm, monotonny, może za słodki? To pewnie nienajlepsze słowo, ale takie przychodzi mi do głowy.  

Wychodzi na to, że w moim przypadku samo brzmienie jest dla mnie ważniejsze niż scena czy separacja.  Najlepiej by było mieć brzmienie i dynamikę NADa i scenę Arcama. Nie jest to jednak takie proste. 
Po tych wszystkich odsłuchach coraz bardziej doceniam NADa. Jedyne co jest w nim problemem to to że się mocno grzeje i musi być na wierzchu. Że wygląda jak pudło z lat 80 -> denerwuje żonę. 

Pojutrze wpada na ostateczną walkę Atoll IN 100. Potem kończę poszukiwania. Już jestem tym trochę zmęczony. Nie ma też co szukać świętego grala. Jakby nie patrzeć cena NADa to 2600.

Link to post
Share on other sites

@renifer  Kiedyś o Nadach mówiono, że są bezpieczne, nie grają ani dynamicznie, ani flegmatycznie, ale była grupa ludzi, która kupowała je często, każdy następny klocek, był Nadem . Z tych wzmacniaczy z przed kilku lat moim ulubionym jest Nad M3.

Te budżetowe, których słuchałem, nie grały, tak jak bym chciał, ale minęło kilka lat i firma nie spała. Tych nowych nie miałem okazji posłuchać, a pewnie warto.  Został jeszcze Atoll.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@pablo650

Może to jest też kwestia zgrania się z kolumnami HECO 700 i Toppingiem.
Jak sam mówiłeś, na brzmienie składa się wszystko :) 

Mam może trochę głupie pytanie odnośnie mocy.


Skoro Kolumny HECO 700 mają impedancję 4-8 ohm, a wzmacniacze generują często 2x więcej mocy przy 4 ohm, to ... czy znaczy to, że wzmacniacz zawsze dopasowuje się do niższej impedancji kolumn aby móc wygenerować jak najwięcej mocy?
W Pioneerze A-40 można było ustawić ręcznie impedancje. Cyrus One sam to ogarnia poprzez SIDa. Jak to wygląda u reszty? 


// jak czytam o tym  Nad M3 to brzmieniowo super

Co do "nowych" NADów, czyli ponad C375 BEE, ludzie odnoszą się ze średnim entuzjazmem. Ponoć zupełnie inne brzmienie.

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites

@renifer

Może, być, to kwestia dopasowania, się urządzeń brzmieniowo, albo są to twoje preferencje prezentacji dzwięku.

Z rezystancją jest tak że, większość wzmacniaczy, pracuje w zakresie pomiędzy 4, a 8 ohm i jest to kontrolowane przez układy wzmacniacza.

Jeżeli korzystasz z  dwóch par kolumn na raz, wtedy jest nakazana przez producenta minimalna rezystancja na wszystkie kolumny, zazwyczaj, jest to minimum 8 ohm.

Są wzmacniacze, gdzie nie zaleca się kolumn czteroomowych, ale , to raczej rzadko się zdarza.

Zawsze na sprzęcie jest opis, oraz w instrukcji obsługi. 

Ten M3, zadbany, jeszcze teraz kosztuje powyżej 5 tysięcy.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Przyjechał Atoll. Pierwsze 2 godziny były tragiczne. Teraz jest już trochę lepiej. Ponoć Atolle wymagają dłuższego wygrzewania. Szkoda, że musiałem odesłać NADa, bo nie mam jak ich porównać bezpośrednio. Trzeba będzie znowu jakiegoś zamówić.

Atoll IN 100 Signature, jak na sprzęt za 4900 nowy, zdecydowanie nie powinien mieć problemów z redukcją szumów na wejściu. Gdy daje mu sygnał z PC zaczyna piszczeć w głośnikach od godziny 11.
Po użyciu go jako końcówki mocy, szumy są na tyle duże, że korzystanie Atolla z tej funkcji nie wchodzi w grę. Mam nadzieje, że to wina konkretnego egzemplarza.

Wiecie może czy taki reduktor szumów, wpływa na degradacje jakości dźwięków?
https://www.amazon.com/ADUM3160-Isolador-Isolation-Digital-Isolator/dp/B0838XD337

Mam go na stanie i pomaga. Dalej korzystanie z Atolla jako końcówki mocy jest problematyczne ale znośne. 
Sprzęt za tyle kasy nie powinien mieć z tym problemów. Jest to pierwszy wzmacniacz, który testuje, który ma z tym problem.

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites

@renifer  Ja bym zamiast reduktora szumów, poszukał przyczyny powstawania tego zjawiska, i usunął ją.  W zasadzie, nie powinno być żadnych szumów na wejściu. To oznacza, że Atoll, jest bardzo czuły na, zakłócenia i na samą jakość sygnału cyfrowego. 

Sam korzystam z komputera, i jest to czwarte żródło, cyfrowe, jakie posiadam i do grania w tym samym czasie, ale na żadnym z nich, nie ma żadnych szumów, przebić, czy trzasków. Dla mnie taki sprzęt,. który wprowadza szumy, jest do odstawy. Trzeba namierzyć przyczynę,  czy jest, to zasilanie, czy port usb , czy coś innego.

 

Link to post
Share on other sites

@pablo650

Źródłem problemu jest płyta główna PC. W niej trochę piszczy i trzeszczy. Jest to jednak do pewnego poziomu normalne. Nie da się wyeliminować tego problemu kompletnie. Trafić na płytę główną, która będzie idealnie cicha jest bardzo trudno.
Nie powinno być natomiast tego słychać. Gdy korzystam ze słuchawek podpiętych do Toppinga a sygnał leci z PC jest KOMPLETNA cisza. 
Najwidoczniej jeśli sygnał przesyłany dalej do wzmaka po RCA, nie jest on oczyszczany przez Toppinga w żaden sposób a wcześniej zajmowały się tym wzmaki. Z Cyrusem, Arcamem, czy NADem ten problem kompletnie nie występował.
Albo Atoll jest baardzo czuły albo po prostu nie ma żadnych filtrów, które by się tym zajmowały.

 

Link to post
Share on other sites

@renifer

Sposób na takie problemy jest, i sam go stosuje w swoim komputerze, ale nie dla tego że coś mi piszczy, ale aby wyizolować sygnał audio z płyty głównej, co daje idealnie czyściutki, wolny od szumów, o doskonałej dynamice sygnał cyfrowy.  Rozwiązanie nie należy do najtańszych, ale jest bardzo dobrym sposobem na uzyskanie najwyższej jakości.

Mowa tu o kontrolerze USB,  Matrix Element H . Jak powiedziałem sam stosuje, i jestem bardzo zadowolony z jakości sygnału.

Matrix Element H to kontroler, interfejs Audio USB do PC na złączu PCI Express. Służy do precyzyjnego i wolnego od zakłóceń przesyłu sygnału audio USB do odbiornika cyfrowego lub przetwornika DAC. Posiada wyjście USB 3.0 oraz możliwość podłączenia zewnętrznego zasilania. Karta oferuje najwyższej jakości, wyizolowany przesył strumienia danych audio bez zakłóceń.

 

 

20200212_144740 (Copy).jpg

 

Edited by pablo650
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@pablo650

Widziałem tego kontrolera co podrzuciłeś kiedy szukałem kiedyś izolatora. Drogi :/ 

Na testy sprowadziłem wtedy tego co pokazałem wyżej, tyle że z AliExpress
https://www.aliexpress.com/i/4000153100414.html

Daje radę. W trybie końcówki mocy i tak bym nie dał rady tego Atolla słuchać bo nie izoluje całkowicie, ale korzystając z Atolla jako integry, nawet przy wyższych głośnościach jest ok. 
Dlatego właśnie zapytałem 2 posty powyżej czy kojarzysz jaki może mieć wpływ na dźwięk tak tanie urządzenie. Ja nie słyszę osobiście degradacji. Nie mam zbyt najlepszego słuchu ;) 

Biorąc pod uwagę koszt takiego Matrix Element H, tym bardziej skłaniam się ku NADowi. 
 

Edited by renifer
Link to post
Share on other sites

@renifer  Nigdy nie miałem, takiego Izolatora Usb wpiętego w system, więc trudno jest się odnieść od jego możliwości.

Moje urządzenie działa na innej zasadzie,o wiele bardziej skomplikowanej, dla tego jest kosztowne, ale też jest bardzo skuteczne.

Taki izolator, coś tam robi pożytecznego,  tylko jakim kosztem, czy czasami nie okraja sygnału z części pasma i z dynamiki.

Mam do takich urządzeń, duży dystans, z prostej przyczyny, czym mniej dodatków po drodze, tym system gra lepiej, i druga zasada, lepiej zapobiegać pogorszeniu jakości sygnału, jak póżniej, walczyć z szumem i zakłóceniami.

Dlatego nie odpowiem na pytanie, jaki wpływ będzie miał taki izolator na dzwięk.

Zawsze możesz sobie potestować, w różnych konfiguracjach, co i jak się zmienia.:)

 

Edited by pablo650
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...