Jump to content

Krótkie interkonekty do 200-300zł


Recommended Posts

Jakie interkonekty RCA do 200-300zł za parę polecacie? Mogą być używki, fajnie jakby posrebrzane  I krótkie 0.5m mnie interesuje.

Lubie sprężysty bas, bogatą holograficzną średnicę i dźwięczną,ale nie za chudą górę.
Obecnie mam te zwykłe Melodiki purporowe oraz coś czerwonego zrobionego na Chordzie co kupiłem na Allegro pare lat temu za 50zł (takie o: https://archiwum.allegro.pl/oferta/interkonekt-chord-50-cm-rca-neutrik-wzmacniacz-i7390035524.html)

Chce wymienić obie pary  w torze Aune S6 -> RCA ->  ifi iTube2 -> RCA -> SMSL SP200

 

https://allegro.pl/oferta/stines-silver-rca-wtyki-wbt-0-8-mb-hi-end-9022820881

To mnie zainteresowało i sobie z ciekawości zamówiłem jedną parę na próbę bo lubie czasem zrobić ślepego strzała na czuja :D W każdym razie i tak potrzeba jeszcze drugiej, ale to nie oznacza, że nie skorzystam z waszych rad, chętnie kupię jeszcze jakieś dwie pary i będę miał sobie czym żonglować (w końcu karzą nam siedzieć w domu). No może to nie aż tak do końca 'ślepy strzał' bo znalazłem jedną recenzję: https://www.audiostereo.pl/opinie_modele/stines-silver-r5276/

 

Skąd pomysł na zmianę kabli? Otóż od jakiegoś czasu już się z tym ociągam, z czego wynikła też poniższa historia bonusowa:
----
Kilka dni temu doznałem szoku, zamieniając miejscami jedną parę kabli z drugimi (tymi co mam teraz).
Mianowicie mamy taki tor: Aune S6 -> Używana samoróbka CHORD z pozłacanymi wtykami Neutrik Rean RCA -> iFi iTube2 -> Melodika Purple Rain RCA -> SMSL SP200

Mam też ten komfort, że jednocześnie XLRami z Aune S6 jest podłączony Little Dot MK3 więc moge szybko porównać sobie czy są jakieś zmiany z SP200, przepinając się do LittleDota. Dobrze wiem jakie różnice są między obydwoma torami w obecnym układzie gdyż mam to mocno osłuchane. 
W Nighthawkach powyższe dwa tory różnią się tym, że z tory, który końćzy SP200 jest więcej basu, jest on bardziej punktowy i grubszy. Scena jest mniejsza. Natomiast z LittleDota, są bardziej rozmyte i słabiej słyszalne dolne rejestry, ale bardziej dźwięczna średnica i trochę przestrzenniej w górze. Tak w skrócie.

W końcu wpadłem na pomysł, że może kupie sobie nowe kabelki to postanowiłem zobaczyć czy przy okazji zamiana miejscami tych co mam obecnie, czyli w miejsce Melodik przełożenie tych używanych samoróbek, które kiedyś kupiłem za 50zł i vice versa, czy coś się zmieni. Bo mogę od razu porównać zmiany do LittleDota, którego tor zostaje taki jak był.
I co? I OSŁUPIAŁEM!  Teraz Nighthawki z SP200 grają mniejszym basem niż z Little Dota, ale są za to bardziej przestrzenne, większa scena, krystaliczniejsza góra i w ogóle zupełnie innaczej grają niż wcześniej. Poprzepinałem to jeszcze dwa razy bo nie mogłem uwierzyć i za każdym razem to samo. 

Gdybym nie miał LittleDota do porównania zmian to uznałbym, że mnie mózg oszukuje!
-----

 

Ciekawi mnie też, który kolejny kablowy element mojego toru wprowadzi większą różnicę zmianą kabla. Czy ta para kabli pomiędzy Aune a preampem iFi, czy też ta para pomiędzy iFi a SP200?

Edited by pabloj
Link to post
Share on other sites

Trochę, ten kabel jest tani, bo same wtyki WBT za cztery sztuki będą kosztować więcej jak cały kabel.  A do tego jeszcze mamy srebrny przewodnik.  Koszt nie jest wysoki, ja bym zaryzykował i kupił w ciemno.

Z fajnych kabli ze srebra, są polskiej produkcji Albedo model Blue w wersji pierwszej, różnią się zewnętrznie oplotem stara wersja ma winylowy błękitny oplot i są odcinki krótkie . Można poszukać na jakiejś aukcji. Sam mam taki przewód już od lat w swoim systemie w połączeniu gramofonu do wzmacniacza.

Możesz poszukać coś z Chorda, model Clearway  na wyprzedażach w sklepach, też fajnie gra przewodnikiem jest miedz. cena poniżej 300 zł.

Wireworld Oasis, tez ciekawy kabel , można go dostać na wyprzedaży za ok 300 za 0,5m.

Albedo blue też można kupić do 300zł

Świetną propozycja jest Qed Genesis Silver Spiral, raz na jakiś czas pojawiają się te kable na aukcjach . Kabel jest bardzo dobry , sam sprawdziłem i kupiłem taki do domu.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, pablo650 napisał:

Trochę, ten kabel jest tani, bo same wtyki WBT za cztery sztuki będą kosztować więcej jak cały kabel.

Również zwróciłem na to uwagę.

Ze swojej strony mógłbym polecić własne produkty ze sklepu, ale to raczej oczywista czynność w moim przypadku. Mam też litze na złocie z chromowanymi wtykami i używam ich prywatnie, choć nie są jeszcze dostępne w sprzedaży. Wrzucałem na forum zdjęcia sporo czasu temu.

 

PS. Nie ten dział. 

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, LoCzekk napisał:

Hmm... Jak byś chciał to mam takie od @Jakub Łopatko. Leżą u mnie nie używane od ponad pół roku. GRy około 0,5m. Może Jakub coś więcej o nich powie, ja się nie znam 😂

A co to za kable konkretniej?

22 minuty temu, LoCzekk napisał:

I dopiero teraz zauważyłem że krótkie kolegi nie interesują. Także wybaczcie :(

No właśnie krótkie mnie interesują ;) 0.5m - 0.8m mogą być.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@pablo650 @LoCzekk A tak notabene, słyszycie różnice soniczne zależnie od kabla w swoich systemach? @Jakub Łopatko Czy na pomiarach pasma przenoszenia takie różnice wychodzą w ogóle? Czy obecny Twój sprzęt pozwala na pomiary przykładowo długości wydźwięku danego podzakreseu (bo tu być może ewentualne różnice się kryją).

Edited by pabloj
Link to post
Share on other sites

Dawno temu badałem wpływ kabli słuchawkowych i w recenzji TH610 albo Elearów publikowałem wykresy. Różnice bardzo nieznaczne, ale słyszalne. Alokowały się w wyższych oktawach sopranowych. Podejrzewam że na różnych kablach byłyby różne efekty. Interkonektów RCA przyznam jeszcze nie sprawdzałem, ale będzie okazja nawet dziś się pobawić. 

Dobór kabla RCA musi być w zgodzie z charakterem systemu. Wysłałem kiedyś jednemu z forumowiczów 3 kable prototypowe na testy, to podobał mu się najbardziej... najtańszy (nie znał cen). Był bardzo równy i chyba to właśnie się spodobało. Droższy model mocniej naciskał na kontrolę basu i czytelność sopranu, a najdroższy dawał wokal i analogowy sznyt. Tylko że tak właśnie grał już jego system, toteż równiejszy kabel sprawdził się po prostu najlepiej i nie dał się poznać jakościowo. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Jakub Łopatko W ogóle bym raczej wątku nie rozpoczął gdyby nie opisana wcześniej historia z zamianą miejsc moich obecnych dwóch par kabli RCA - zwykła zamiana miejscami w opisanym torze... Nie spodziewałem się nawet żadnej różnicy, a jak już to chciałem to zwalić na efekt placebo, że niby KABLE NIE GRAJO, jak to mówią. Ale okazało się, że jednak z jakiegoś powodu GRAJO ;) co sprawdzałem kilkukrotnie tak jak opisałem. Ponadto naszła mnie po prostu ochota na zmiane okablowania (choćby dla efektu wizualnego), co planowałem w sumie zrobić tylko z czystej chęci zmiany na coś innego, i żeby może były porządnie ekranowane bo mam sporo kabli w jednym miejscu, i zasilające i USB i RCA XLR.

Ale skoro mogę wprowadzić pozytywne zmiany w dźwięku to chciałbym właśnie jak najlepiej wydać te kase : )

Być może też to te Nighthawki są aż tak czułe pod tym względem - sam się przekonałem, że różnica między kablem od Owli a Hawków jest po prostu ogromna! Jednakże, nie spodziewałem się tego usłyszeć po interkonektach.

 

---

Edit. Właśnie zauważyłem, że moje inne interkonekty, zbalansowane XLRy co mam między Aune S6 a LittleDotem, mają właśnie napisane na wtykach Gold Reference i cały kabel wygląda łudząco podobno do tych Johnyssa :D Kupiłem je od jednego z forumowiczów sąsiedniego forum chyba z półtora roku temu czy coś. Teraz wiem czemu ten LD tak świetnie gra ^_^ Jest to mój ulubiony amp od paru lat już.

Edited by pabloj
Link to post
Share on other sites

@Jakub Łopatko Tylko kurcze trzeba w końcu jakieś lepsze sposoby pomiarów do tego wymóżdżyć. Tak jak wspominałem sądzę, że tutaj główne zmiany nie zachodzą właśnie samej odpowiedzi pasma, a właśnie w tej mierzalnej części generowanego dźwięku, których zwykle się nie mierzy: długość wybrzmiewania po zastopowaniu generowania sygnału, bądź samych zmian w amplitudzie podczas generowanego sygnału, co również może mieć przeciez miejsce. Pewnie jeszcze paru innych aspektów fali dźwiękowej.

Link to post
Share on other sites

@Jakub Łopatko Z obecnego doświadczenie z kablami słuchawkowymi przykładowo, zauważyłem, że spore znaczenie ma grubość/ilość zastosowanych żył do przesyłu sygnału. Nie wspominając już o samym materiale czy to miedź czy miedź z domieszką srebra. Ale faktycznie, np pojemność elektryczna może mieć istotne znaczenie.

Link to post
Share on other sites

Jutro mogę fotki podrzucić :)

Miałem standardowe kable 2xRCA za 5, może 10zl I w porównaniu do GRów różnica bardzo znaczącą. Robiłem sobie testy i miałem na lewą stronę wpięty GR a na prawą stronę te najtańsze - na prawdę słychać różnice. Nie testowałem innych, droższych lub w podobnej cenie ale zapewniam że różnice będą. Chociaż od kiedy mam S6 od Jakuba to leżą u mnie w szafie i czekają na sam nie wiem co 😂

Link to post
Share on other sites

Miedź miedzi nierówna. Kable mogą mieć naprawdę różnorodną konstrukcję i czasami nawet sposób polutowania/zaplotu ma znaczenie. Dlatego nie spieszę się ze swoimi nowszymi kablami słuchawkowymi, daję sobie czas.

Przecież pisałem wyżej jakie to kable :).

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj robiłem porządki w pudłach z kablami i wyciągnąłem z pudła Arcama R head , a miałem w Aurium kable rca podpięte i ich rzadko używałem , więc postanowiłem pograć sobie na tym wzmacniaczu podłączonym do trzech Matrixów zanim go sprzedam i jak go włączyłem , to mi się nie chciało go wyłączać,  Tak to zagrało, ale kabel Rca, jest droższy od wzmacniacza, a o torze to już nie wspominam .  Nawiązując do tego wątku, co może zrobić dobry kabel i dobry sygnał, oraz dobre zasilanie. Już nie sprzedaję tego wzmacniacza - nie ma mowy .:)

Najlepszy wzmacniacz jaki słyszałem do 2 koła. Jak dla mnie.

Edited by pablo650
Link to post
Share on other sites

@pabloj Mam dwa interkonekty  Purist Audio Designe -  Genesis i Musaeus i ten drugi gra właśnie z Arcamem. Bardzo wysokiej jakości kable, muzykalne ,naturalna barwa dzwięku , drugi ma świetne gładkie góry i fantastyczną rozdzielczość, bas to doskonała kontrola w obu .

Minusem jest cena i chyba tyko cena.  Różnica w cenie między pierwszym, a drugim jest prawie razy dwa.

Budowa też jest trochę inna , drugi jest ekranowany żelem .

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ostatecznie zamówiłem, Wireworld Oasis 8 oraz In-Akustik Premium. Razem z tym Stines Silver jak wszystkie 3 kable dojadą będzie co testować. Każde z nich się dość od siebie różnią, ciekaw jestem czy będzie to słychać, i co w ogóle będzie słychać :D

Powtórze jeszcze pytanie: "Ciekawi mnie, który kolejny kablowy element mojego toru wprowadza większą różnicę. Czy ta para kabli pomiędzy Aune a preampem iFi, czy też ta para pomiędzy iFi a SP200?" 

W sensie:  Aune S6 -> RCA (ten?) -> iFi iTube2 -> RCA (czy ten?) -> SMSL SP200

Edited by pabloj
Link to post
Share on other sites

@pabloj Nie da się tego jednoznacznie określić bez prób odsłuchowych. Moim skromnym zdaniem najlepsze efekty są przy podłączeniu od daca do wzmacniacza. Oczywiście wszystkie połączenia są ważne, aby móc testować kable, nie może być słabych połączeń, bo nie będzie efektu słyszalności różnic.

Na przykład, jeżeli masz słaby kabel od żródła, do daca , to dobry rca nie może wiele pokazać , bo to co dostaje dac jest już cienkie . Tak ludzie mówią że nie ma różnic w brzmieniu po wymianie kabla, a jak mają być, skoro na samym początku jest wąskie gardło i duże straty.

Najlepszym sposobem jest sukcesywnie, wymienienie wszystkich kabli na przynajmniej o podobnym poziomie jakościowym, oczywiście w miarę możliwości.  Przez moją elektronikę przeszło wiele kabli, a w pracy jeszcze kilka razy więcej, dla tego potrafię docenić wagę okablowania , nie z opowieści, ale z fizycznego grania na nich.:)

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@pablo650 Od źródła do DACa to ja mam kabel USB :D (nie mówicie mi tylko, że kabel USB też może zrobić różnice w dźwięku bo się pochlastam... a jeśli może to jak to wytłumaczyć? Tam już sygnał nie jest analogowy)

Mam nietypowy tor bo ten bufor lampowy iFi po środku, stąd pytanie, bo to on powoduje konieczność użycia 4 kabli RCA, 2 do niego i 2 dalej do wzmaka.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...