Jump to content

Propozycja kategorii tematów na forum.


Recommended Posts

Pojawiają się czasami na forum pytania o funkcjonalność urządzenia, którą można ustalić mając urządzenie w ręku.  Czasami ktoś z nas je ma, ale często się zdarza, że niestety nie. A dla dystrybutora, sklepu, etc. to jest 5 minutes mission. Zdjąć z półki, podłączyć - sprawdzić - odpowiedzieć.

Może warto to jakoś wydzielić / uporządkować. Tak by była klasyczny KB i sekcja zapytań które czekają na odpowiedź.

???

 

Link to post
Share on other sites

Nie za bardzo rozumiem o co chodzi, ale...

2 godziny temu, KiiT napisał:

dla dystrybutora, sklepu, etc. to jest 5 minutes mission. Zdjąć z półki, podłączyć - sprawdzić - odpowiedzieć.

Zwykłej osobie z zewnątrz to się tak może wydaje, ale nie, nie jest to 5 minutes mission. Chyba że ktoś lubi kupować sprzęt z uszkodzonymi od nowości plombami, otwieranym opakowaniem i śladami użytkowania, choć spodziewał się zakupu sprzętu w stanie nowym. Ponad wszystkim jednak nie jesteśmy forum helpdeskowym dla dystrybutorów i sklepów. Dział supportu producenta sprzętu i infolinia sklepu ma płacone za to, co na nasz wymusza się za darmo. Nam zaś ani nikt nie płaci, ani nie dorzuca się do utrzymania tego miejsca zarówno finansowo, jak i w porządku i czystości. Nie mylmy więc tego ze sobą. Nie jesteśmy w stanie pomóc wszystkim i zawsze, a im szybciej każdy zda sobie z tego sprawę, tym mniej będzie go to frustrowało. A jak ktoś nie potrafi zapytać producenta/sprzedawcy, tylko wymaga od forum jasnowidzenia i wszechwiedzy oraz odpowiedzi natychmiast, bo "od tego jest forum", to jest to jego wina że pomocy szuka w złym miejscu i w złej formie.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

W sumie też prawda, że Help Desk ma za to płacone, niemniej dobre Knowledge Base to coś rzadkiego na różnych forach o tematyce audio.... popatrzyłbym na to jak na szanse dobrego uszeregowania wiedzy i lejka do jej spływania, niż wyręczanie HelpDesków czy próbę odpowiedzi na każde potencjalne pytanie...

Edited by KiiT
Link to post
Share on other sites

Z tym że dobrze utrzymane (czyste) forum z dobrze nazwanymi wątkami i dużym poziomem merytoryki to właśnie pełni taką rolę (KB). Warunkiem jest wtedy tylko dobrze działająca szukajka oraz ew. umiejętność korzystania z niej. Często zaciskam zęby i mozolnie poprawiam za różnych "laików" nazwy wątków ze "Słuchawki" na "Słuchawki dokanałowe pod telefon do 300 zł". Takie wątki powinny wzorem np. PCL wylatywać do kosza z adnotacją o nieregulaminowości. Może w końcu by się ktoś nauczył. Ale jeśli na FB dostaję post z żądaniem odbanowania z tytułu otrzymania blokady za darmo przez osobę, która zakładała sobie 3 multi i pisała bardzo podobny wątek gdy nie było w poprzednim żadnej odpowiedzi, to moje wymagania są na naprawdę bardzo niskim poziomie co do osób piszących tzw. wątki nisko-poziomowe. O notorycznym offtopie opartym o wszystko tylko nie treść wątku nie wspominam nawet.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...