Jump to content
Sign in to follow this  
Nehero

O zwrotach i preorderach słów kilka...

Recommended Posts

1 godzinę temu, Palpatine napisał:

bo był to tzw. preorder o czym mnie nie poinformował.

A co ma piernik do wiatraka? O ile to było w polsce, to Ciebie nie interesuje czy to był preorder czy świąteczna wyprzedaż. Zakup przez internet = 14 dni na zwrot. Nie przypominam sobie, aby w prawie było przy tym jakieś "ale".

Chyba jedynie może jak zrzekniesz się prawa na zwrot(np. Przy podłączaniu internetu, jeśli chcesz uzyskać dostęp od razu po instalacji) tak jak to jest robione czasami przy treściach cyfrowych, choć nawet tam masz takie prawo zwrotu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Nehero napisał:

Ciebie nie interesuje czy to był preorder czy świąteczna wyprzedaż.

Interesuje, bo preorder oznaczać może towar na zamówienie. A taki towar jest ze zwrotów wyłączony. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem bardzo ciekawy jak Uokik podchodzi do zasłania się przez przedsiębiorców "specjalnym zamawianiem sprzętu", z tego co wiem nie ma szans na odzyskanie kasy jedynie przy niektórych produktach z uwagi na względy higieniczne (chociażby doki). "Na zamówienie" odnosi się do produktów które zostały zmodyfikowane lub wyprodukowane dokładnie dla kupującego, customy, być może i custom kable, sprzęty z grawerami, czy jakkolwiek dostrajane wedle woli kupującego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Palpatine napisał:

Mój najgorszy zakup czyli Radsone Es100 to duże rozczarowanie nie tylko dźwiękowe. Po pierwsze fatalna jakość materiałów, po drugie niska klasa brzmienia, kompletny brak synergii z moimi słuchawkami, po trzecie mimo zakupu przez internet sprzedający odmówił mi prawa zwrotu bo był to tzw. preorder o czym mnie nie poinformował.

Szczerze polecam ci pobawic sie BTR3 - niespodziewanie neutralne brzmienie jak na chcialoby sie to powiedziec taka zabawke. Jedyne do czego moge sie przyczepic to scena i separacja, ale E10k i Black wcale nie sa lepsze.  Mialem bezposrednie porownanie i ES100 byl duzo ciemniejszy i bedac szczerym nie podobal mi sie pod zadnym wzgledem poza obudowa z plastiku - w przypadku urzadzen bluetooth warto miec na uwadze, ze metal blokuje fale radiowe a co za tym idzie pogarsza zasieg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Palpatine napisał:

sprzedający odmówił mi prawa zwrotu bo był to tzw. preorder o czym mnie nie poinformował.

Jak cie nie poinformował o możliwości zwrotu, to termin zwrotu towaru wydłuża się do jednego roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Jakub Łopatko napisał:

Interesuje, bo preorder oznaczać może towar na zamówienie. A taki towar jest ze zwrotów wyłączony. 

Okej tego nie wiedziałem, dobra to mamy jedno. Tylko tu pytanie właśnie to co pisze @Waifu. Bo faktycznie jeśli jest to sprzęt specjalnie sprowadzany dla kogoś, to trochę nawet nie fair jest wobec sklepu, oddawać taki sprzęt. Ale co jeśli sklep i tak robi zamówienie, bo musi mieć sprzęt  na stanie na sprzedaż, ale przez jakiś czas ten towar będzie oznaczony jako preorder?

Rozumiem, sklep sprzedaje towar, ale jest on wyłącznie na zamówienie, czyli musi najpierw go ściągnąć, czy też ten towar musi być najpierw wyprodukowany.

Ale jeśli sklep zamawia nowy towar po premierze na sklep, a do tego robi promocję od nowości(preorder), ale sklep zamawia towar tak czy siak, niezależnie od tego czy ktoś zechce kupić w preorderze, to wydaje mi się, że takie coś już normalnie powinno mieć prawo zwrotu. Bo to bardziej podchodzi po prostu pod promocję danego towaru i nakręcanie sprzedaży, szczególnie, że preorderowi zawsze towarzyszą albo upusty cenowe, albo jakieś dodatki w zestawie(czy to za niższą cenę lub gratis), niedostępne potem jako zestaw w dniu premiery. 

Przy preorderach w dużych firmach tworzących np. gry czy telefony, preordery są robione po to, aby zachęcić do zakupu, a klientowi zostawić możliwość " zaklepania sobie produktu", gdzie w dniu premiery, mógłby nie mieć szansy go zakupić, bo nie byłoby go na stanie już, szczególnie, że wejdzie sprzedaż bezpośrednia w sklepie, a tak wcześniej wpłaca pieniądze i ma zagwarantowaną sztukę produktu dla siebie, którą otrzymuje dopiero czy to w dniu premiery, czy po premierze. Często nakręca to sprzedaż, bo są osoby, które chcą mieć produkt szybciej.

Gry często przed premierą można zakupić i albo tak jak z telefonami, dostajemy w dniu premiery, albo jak w Origin, że już można zacząć rozgrywkę jeszcze przed premierą kilka dni.

Sklepy audio robią preordery raczej po to, aby pokazać się z tej lepszej strony i zdobyć przychylność konsumentów, zachęcić też tym konsumentów do zakupu, oferując dużo niższe ceny. A zadowolony klient wraca po więcej. Ta zasada zawsze działa i wszędzie. Dla sklepu mniejszy przychód ze sprzedaży konkretnej sztuki nie musi być zły, bo zarobić i tak zarobią, ale część zarobku poświęcą, na to, by klient wyszedł zadowolony(potem kiedyś wróci po więcej) czy reklama rozejdzie się pocztą pantoflową. Standardowa cena nie wywołuje u nikogo emocji( chyba że te negatywne), ale cena z promocją i obniżoną ceną wpływa już pozytywnie. Zresztą często te promocje" są już wliczone w cenę", zawyża się ją, by potem dać promocję, a jak człowiek widzi promocję, to wiadomo co się dzieje u większości. Piana z buzi i jak zombie leci kupić produkt. Choć to często praktyka w dużych marketach, a nawet nie często, a chyba zaryzykowałbym stwierdzenie, że zawsze.

Tym samym ktoś kto nie mógłby sobie pozwolić na zakup w pełnej cenie, może mógłby sobie pozwolić na zakup w niższej cenie. Więc sprzedaż idzie w górę, przychody maleją za poszczególną sztukę produktu, ale sumarycznie może okazać się, że przychody ze sprzedaży będą wyższe niż gdyby nie było tej promocji.

 Tu raczej nie ma strachu, że ktoś wykupi( może ale to raczej mniejszy rynek niż telefony czy gry)

@Audiomagic.pl W sumie to Ty siedzisz po tej drugiej stronie lady, też robisz preordery, więc może mógłbyś napisać, jak to wygląda sprawa z tymi preorderami i ewentualnymi zwrotami? Rozjaśnić trochę sytuację. Oczywiście jeśli chcesz i masz czas :) Bo ja to znam bardziej o strony konsumenta. 

Choć z tego co Palpatine pisze, to wynika, że informacji o preorderze nie było ze strony sprzedawcy, czy na stronie. A jak czegoś nie ma napisane, to znaczy, że tego nie ma, poza wyjątkiem umowy ustnej, ale ona rządzi się własnymi prawami.

Edited by Nehero

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Nehero napisał:

Ale jeśli sklep zamawia nowy towar po premierze na sklep, a do tego robi promocję od nowości(preorder), ale sklep zamawia towar tak czy siak, niezależnie od tego czy ktoś zechce kupić w preorderze, to wydaje mi się, że takie coś już normalnie powinno mieć prawo zwrotu.

Należałoby tu zgłębić temat, bo jeśli towar nie znajduje się w regularnej ofercie, to faktycznie nadal można mówić o czymś sprowadzanym na specjalne zamówienie. Na pewno zwrot nie przysługuje towarom wykonywanym od podstaw indywidualnie, a o czym mimo wszystko sklep powinien jasno i czytelnie poinformować. Mówiąc całkowicie za siebie (kable słuchawkowe), zawsze informuję na karcie produktu, że dany produkt jest w formie spersonalizowanej od podstaw i nie podlega ewentualnemu zwrotowi. Ze względu na różne wersje i długości, liczba kombinacji jest w zasadzie dowolna. 

3 godziny temu, Nehero napisał:

A jak czegoś nie ma napisane, to znaczy, że tego nie ma, poza wyjątkiem umowy ustnej, ale ona rządzi się własnymi prawami.

Wtedy obowiązują konkretne, ale ogólne regulacje dot. np. dł. gwarancji czy jakichkolwiek praw konsumenta.

PS. Wydzielam kolejny już z rzędu offtop z innego wątku. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produkt z preorderu jest wliczony do prawa zwrotu, gdyż nie jest to produkt wykonany na zamówienie, ewentualnie ściągnięty na zamówienie, a to jest różnica.

Jeżeli chcielibyście np. Słuchawki z Kennertona z grawerowaniem "Zbyszek" na grillach to wtedy, jest to produkt WYKONANY na zamówienie i ów jest z prawa zwrotu wyłączony.

TL:DR - Produkty z preorderu PODLEGAJĄ 14-dniowemu zwrotowi z tytułu praw konsumenta. Tyle :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Audiomagic.pl napisał:

Produkt z preorderu jest wliczony do prawa zwrotu, gdyż nie jest to produkt wykonany na zamówienie, ewentualnie ściągnięty na zamówienie, a to jest różnica.

Jeżeli chcielibyście np. Słuchawki z Kennertona z grawerowaniem "Zbyszek" na grillach to wtedy, jest to produkt WYKONANY na zamówienie i ów jest z prawa zwrotu wyłączony.

TL:DR - Produkty z preorderu PODLEGAJĄ 14-dniowemu zwrotowi z tytułu praw konsumenta. Tyle :)

Czyli wszystko jasne. Dzięki 9_9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...