Jump to content
JTN5M

AVS 2019 ~ opinia o sprzecie?

Recommended Posts

Niestety nie mogłem tam być , ale miałem tam swojego człowieka, może będą jakieś fajne fotki.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JTN5Mdzięki za relacje, za fotki i krótkie porównania. Ja trzeci rok z rzędu nie mogłem pojechać na AVS, coż może za rok. Jak duże różnice w sq są pomiędzy Playmate a Conductor3?

Co do Cobalt vs Mojo mam podobne zdanie, ale nie sposób być lepszym od Mojo, szczególnie jeśli ktoś ceni sobie scenę. Góra nie jest wycofana, ale zaokrąglona. Faktycznie jest jej mniej niż w Red i Mojo ofc.

Czy miałeś okazje posłuchać jakiś iem czy skupiłeś się tylko na dużych słuchawkach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Palpatine napisał:

@JTN5Mdzięki za relacje, za fotki i krótkie porównania. Ja trzeci rok z rzędu nie mogłem pojechać na AVS, coż może za rok. Jak duże różnice w sq są pomiędzy Playmate a Conductor3?

Co do Cobalt vs Mojo mam podobne zdanie, ale nie sposób być lepszym od Mojo, szczególnie jeśli ktoś ceni sobie scenę. Góra nie jest wycofana, ale zaokrąglona. Faktycznie jest jej mniej niż w Red i Mojo ofc.

Czy miałeś okazje posłuchać jakiś iem czy skupiłeś się tylko na dużych słuchawkach?

1. Pierwszy raz spotykam sie z terminem SQ, ale pytajac sie na szybko na discordzie dostalem odpowiedz ze chodzi o Sound Quality (lol). Playmate Vivid i Conductor graja inaczej - Conductor jest spokojny, wyrafinowany i detaliczny. Stara sie zachowac najwyzszy poziom holografii i neutralnosci i de facto do tego zostal zaprojektowany. Playmate Vivid jest no coz... zywy, muzykalny, a nawet troche za bardzo, ale to jest zamierzone - neutralny ma byc Playmate Classic. Oczywiscie ciagle mowa o sprzecie roznej klasy i nie da sie zaprzeczyc, ze Conductor jednak stoi o polke wyzej.

2. Mialem pare na uszach, ale nie zrobilem im zdjec, wiec o tym kompletnie zapomnialem. Miej tylko na uwadze, ze IEMy to kompletnie nie sa moje wody :D
 

  1. Fiio FH7 - Na Fiio M11 Pro bardzo mi sie spodobaly. Byly rozdzielcze, poukladane, a zarazem muzykalne. Bardzo mi sie spodobaly ich wokale, ale jednak nadal nie potrafie sie przyzwyczaic do sceny w sluchawkach dokanalowych. Na zwyklym M11 cechowaly sie strasznym peakiem w wysokiej srednicy co powodowalo, ze nie moglem ich sluchac.
  2. Campfire Audio Andromeda (chyba tez ich sluchalem na M11 ale juz nie pamietam) - byly to pierwsze doki jakich sluchalem od miesiecy i bedac szczerym zarowno mi sie podobaly, jak i kompletnie czegos mi brakowalo, ale nie wiedzialem czego. Podczas rozmowy z osoba, ktora jest kompletnie inna ode mnie (slucha praktycznie tylko IEMow i nie potrafi zdzierzyc sluchawek otwartych) doszlismy do wniosku, ze potencjalnym winowancom moze byc srednica, ale patrzac na wykresy srednica wydaje sie byc kompletnie ok. Nie wiem.
  3. Empire Ears Valkyrie - nie mialem jeszcze na uszach sluchawek, ktore mialyby wysokie tony ktore sa az tak podkreslone zachowujac przy tym pelna kontrole i detalicznosc. Wydaje mi sie, ze to bylyby swietne sluchawki dla "Treblofili".
  4. Empire Ears Bravado - taka mila w odsluchu i przyjemna V-ka.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JTN5M trzeba było spytać to bym odpowiedział co miałem na myśli pisząć SQ. Ja nawet do końca nie wiem co to discrod ;) Dzięki za info odnośnie iem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja relacja jest w trakcie przygotowywania, choć zacznę chronologicznie dniami spędzonymi na AVS. Pierwszy to kolumny i Radison, drugi to przejście się z grubsza po SN i Strefie Słuchawkowej.

Z Raal nie miałem przyjemności - najpierw się studził, potem była kolejka, a ja nie miałem już czasu.

Godzinę temu, JTN5M napisał:

Ogolnie rzecz biorac jako wstep wkleje (juz usunieta) sekcje na temat Lucarto HPA300SE:

O usunięciu nic nie wiem, ale może taka informacja, bo nie wiem czy wiecie, ale na stoisku Lucarto LCD-XC były w wersji strojonej przeze mnie, tj. na wkładkach które podesłałem Lucarto jakieś dwa tygodnie przed imprezą. Także nie były to fabryczne XC i tu nie powinno być ostrości CHYBA że otoczenie wpływało tak na odbiór słuchawek, bo jednak XC nie izolują do końca, jak i kwestia źródła właśnie. Albo po prostu przejścia np. z ZMF, które były bardzo potulne. Zaraz obok na stoisku Feliksa były zaś nie tylko fabryczne, ale i starsze ich wersje, więc można było je od razu porównać ze sobą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Jakub Łopatko napisał:

O usunięciu nic nie wiem

Nie nie, tu chodzi o sekcje ktora poczatkowo napisalem, a potem ja usunalem, bo przeczytalem recenzje na blogu i uznalem, ze to wina DACa.

3 minuty temu, Jakub Łopatko napisał:

Z Raal nie miałem przyjemności - najpierw się studził, potem była kolejka, a ja nie miałem już czasu.

A szkoda, bo ja nie mialem K1000 na glowie, a fajnie byloby miec jakies porownanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, za dużo słuchawek, za dużo ludzi (sobota), za mało czasu (rezerwacja na pociąg). Rozmawiałem z paroma osobami, też nawiązywały do K1000. Najlepsza akcja była przy stoisku z Campfire, gdzie jeden ze słuchaczy stwierdził z żalem, że nie słuchał i20. Po czym ja wyciągam je z torby. Akurat miałem je ze sobą, bo musiałem mieć coś poręcznego i zdatnego do testowania sprzętu. Chyba kogoś tym faktem uszczęśliwiłem :)

Ogólnie jestem sam przyznam zdziwiony, że K1000 w ogóle nie było, jakby słuchawki nie istniały. Mało tego, część osób nawet nie kojarzyła tego modelu.

Co do samego AC3 i recenzji - należy pamiętać że recenzja to nie wyrocznia (każdy słyszy inaczej), a odsłuchy wykonujemy tam w warunkach hałasu, który nieubłaganie wpływa na odbiór. Sztuka która była na stoisku Lucarto, była moją prywatną i szła z adapterka który dodatkowo dawał plusiki do dociążenia średnicy i bardziej aksamitnej góry. Ale każde doświadczenia są cenne, także i za te bardzo dziękuję. Na pewno nie zostają one potem bez odzewu z mojej strony. AC3B miał jednak dawać brzmienie takie jak stock, ale na wyraźnie wyższym poziomie. Wydaje mi się że plan się udał, bo te rejony, które poprawia, zostały tu w istocie odnotowane. 

 

PS. na stoisku Lucarto były ulotki AF, więc można było zobaczyć tam np. niebieską wersję, którą razem z czerwoną planuję wprowadzić w przyszłości na stałe.

26 minut temu, JTN5M napisał:

A szkoda, bo ja nie mialem K1000 na glowie, a fajnie byloby miec jakies porownanie.

Jedyne co mogę powiedzieć, że mają bardzo nietuzinkowy system pałąka. Zaryzykuję stwierdzenie, że K1000 są prostsze i wygodniejsze w pierwszym kontakcie, choć mocniej cisną skronie. A zaryzykuję na bazie faktu, że na głowie je miałem.

VX3Gkbf.jpg

Ciekawią mnie konsekwencje wymogu jednostki napędowej 100W. Może kiedyś uda się je pozyskać na test, byłoby wtedy wszystko jasne.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja byłem posłuchać doków głównie:

  1. Fiio FH5 i FH7 - super opłacalność, mój target dokowy. Świetne, dynamiczne brzmienie, obaliło mój światopogląd na hybrydy z dziurą w paśmie, dynamik w Fiio wyrabia bardzo fajnie.
  2. Fiio FA7 - mega rozczarowanie. Mam FA1, którę mają genialny form factor. Liczyłem na duży progres brzmieniowy w tej samej budzie, a to ciepłe kluchy mimo samych armatur.
  3. Campfire Audio - IO rozczarowały, strasznie nienaturalne i rozchwiane strojenie. Solarisy basowe yobaki, Andromedy to nadal klasa i dla mnie personalnie TOTL jako metalheada. Nawet wyższe jakościowo słuchawki tak dobrze nie grają w ciężkiej muzyce.
  4. Noble Audio  genialny design. Śliczne, a jednocześnie mega wygoda i tłumienie z zachowaniem konsekwencji linii - wszystkie modele to ta sama bryła, więc wymiana modelu oznacza jedynie wymianę brzmienia.
    Noble Audio Sage i Khan to świetne sprzęty w swoich półkach.
  5. Empire Audio Bravado - raj bassheadów, naprawdę. Nie lubię przesadnego basu, dostałem masaż uszu mocniejszy niż pełnowyimarówki niektóre, natomiast nie chciałem ich wyciągać z  uszu, świetny sprzęt.
  6. oBravo Cupid - nie mogę miarodajnie ocenić, bo MP3Store dało ciała i nie miał większych tipsów fabrycznych, musiałem sobie palcami "domykać kanał", ale uzyskałem dosyć słodkie, gładkie brzmienie.

Posłuchałem paru pełnowymiarówek, pojawiła się perełka w postaci Meze Empyrean, słuchając ich miałem wrażenie, ze ktoś czytał mi w myślach is tworzył ideał ergonomiczny i dźwiękowy dla mnie. Nie wchodzę w szczegóły, bo nie ma sensu, wszystko dla mnie stricte personalnie leżało jak ulał przy słuchaniu z Cayina HA-300. Jak ktoś miał okazje tego zestawu tam słuchać, to zna 100% mojej referencji :)

Szybko obadałem parę mobilnych źródeł:

  1. Cowon Plenue R - stricte dźwiękowo kapitalny DAP, nie bawiłem siew  żadne BBE i usprawniacze, na surowo mi w pełni charakter słuchawek oddawał dając sporą dozę dynamiki.
  2. Nowy A&K KANN - kawał bydlaka, który pędzi co popadnie, nawet takie tuzy jak LCD-4z nie sprawiały mu problemu.
  3. Fiio M6 to mój nowy król form factoru w DAPach - idealna wielkość i obsługa, gra co najmniej bardzo dobrze (nie ma typowego dla starszych Fiio dziwnego nalotu w sopranach), obsługa bajka, pewnie mój nowy DAP pod Fiio FH5/7.
  4. Shanling UP2/4 - bardzo fajne odbiorniczki, zwłaszcza czwórka. Dwójka to na moje ucho to samo bądź podobne granie co Shanling M0, Up4 to nadal szkoła Shanlinga z graniem bardzo dynamicznym, ale gładkim, symulującym analogowość.

Kolumn nie słuchałem, sparzony zeszłorocznym doświadczeniem *fatalna akustyka w większości stoisk).

Edited by bachankas
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bachankas napisał:

Liczyłem na duży progres brzmieniowy w tej samej budzie, a to ciepłe kluchy mimo samych armatur.

Nie no nie przesadzajmy, do ciepłych kluch im daleko, są ciepłe, ale to wszystko. Swoją drogą posrebrzana miedź/ srebro plus w miarę jasne/neutralno jasne źródło i jesteś w domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Nehero napisał:

Nie no nie przesadzajmy, do ciepłych kluch im daleko, są ciepłe, ale to wszystko. Swoją drogą posrebrzana miedź/ srebro plus w miarę jasne/neutralno jasne źródło i jesteś w domu.

Kombinowalem z różnymi kabelkami, które mieli. Dla mnie grają za ciepło, za gładko, za basowo, zbyt intymne. Musiałbym chyba iPoda Video do nich kupić, żeby to się zgrało. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bachankas napisał:

Kombinowalem z różnymi kabelkami, które mieli. Dla mnie grają za ciepło, za gładko, za basowo, zbyt intymne. Musiałbym chyba iPoda Video do nich kupić, żeby to się zgrało. 

Próbowałeś z kablem LC D? Chociaż jeśli tak piszesz to pewnie, nawet korekta kablem niewiele daje. Może kabel plus Red?

Edited by Palpatine

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, bachankas napisał:

Kolumn nie słuchałem, sparzony zeszłorocznym doświadczeniem *fatalna akustyka w większości stoisk

W tym roku to samo, ale tego nie przeskoczysz. Kilka perełek mimo to się znalazło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bachankas napisał:

Kombinowalem z różnymi kabelkami, które mieli. Dla mnie grają za ciepło, za gładko, za basowo, zbyt intymne. Musiałbym chyba iPoda Video do nich kupić, żeby to się zgrało. 

Mnie to tak grało z miedzią i Mojo, więc jeśli zmiana kabla nic nie dała, to może źródło winne? Bo u mnie akurat Fiio Q5 z Am3A jest bezlitosne dla FA7 i ciągnie je bezlitośnie w górę. Nadal są cieplejsze i gładkie, ale góra się mocniej zaznacza( to akurat zasługa AM3A i może posrebrzanym miedzi), bas jest fajny szybki i punktowy, nie ma mowy o przebasowieniu, no chyba, że samo nagranie jest przebasowione, a FIIO Q5 ma bass mode, który robi basową kluszczankę z słuchawek, więc mam porównanie.

FA7 ewidentne potrzebują jakiegoś jaśniejszego źródła i srebra. Sam kabel nic nie da, jak źródło ciepłe czy ciemne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mus doboru jakiegoś mega jasnego źródła dyskwalifikuje dla mnie te doki.
@Palpatine sprawdzałem z kabelkami od FH5 i FH7. Nie osiągnąłem zadowalających rezultatów. Kabelek może dać troszkę więcej czystości czy minimalnie wpłynąć na charakterystykę, ale nie zrobi z ciepłych miśków słuchawek znacznie bardziej neutralnych vide FH5/7 (nie są to liniowe monitory, ale są wyrównane w swojej grze).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mnie największe wrażenie zrobiły MBLe na narodowym. Przestrzeń, kultura, czytelność... Piękne granie za niemałe pieniądze. Żal było wychodzić z pokoju.

Bardziej przyziemny cenowo (co nie znaczy tani!) a wciąż kapitalny Klipschorn AK6 od Klipscha też urzekał porządkiem w scenie i brakiem potknięć w reprodukcji.

A największą porażką IMHO zostały:

1. Gryphony za cenę i beznadziejny sopran w tej cenie.

2. Quadrale AURUM ORKAN 9 za nieprawdopodobny przesyt sopranów. Nikt inny tak źle nie grał Fe.

20191109_171527.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za relacje , sprawy rodzinne i nie udało się pojechać :|

Na zachodnich forach też są chwalone nasza" Feliks Audio", zakupie sobie w przyszłości jakąś lampę do Rme :)

Trochę ciekawi jak wypadł Albero HPA200 ,jest sporo tańszy niż pathos i podobna konstrukcja ??

Ciekawe też są te ZMF ,szkoda że najniższy model chyba z ich oferty ;/

Edited by maszynista1987
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, maszynista1987 napisał:

Na zachodnich forach też są chwalone nasza" Feliks Audio", zakupie sobie w przyszłości jakąś lampę do Rme :)

Oj nawet bardzo chwalona, można poczytać troche tego i owego na zagranicznych recrnzjach. W większości pozytywne rzeczy i pochwały za crossfeed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feliks przygotowywał specjalnie niektóre modele w kooperacji z forami zagranicznymi i tamtejszymi zapaleńcami. Coś w stylu Grado "Head-F1" które zanotowały takąż wpadkę w nazewnictwie. Także bardzo fajnie że firma słucha ludzi i robi sprzęt dla ludzi. Nie ma tam więc odcinania kuponów albo kombinatoryki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za relację po raz drugi. Dziękuje również za podzielenie się wrażeniami odnośnie Andromed i na gorąco i w reportażu. 

Dziwna sprawa bo wydaje mi się, że kopułki są z ostatniej rewizji, a kabel z przedostatniej. Taki misz masz.

P.S. 1 - ten Pan z Andro w uszach chyba pierwszy raz zakładał dokanałówki ;)

P.S. 2 - i jednak ze strefy mp3store nie wygonili ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Palpatine napisał:

Dziwna sprawa bo wydaje mi się, że kopułki są z ostatniej rewizji, a kabel z przedostatniej. Taki misz masz.

Kable były ponoć dopasowywane tonalnie pod konkretne modele według dźwięku/uznania obsługi celem pokazania jak największych możliwości.

1 godzinę temu, Palpatine napisał:

P.S. 1 - ten Pan z Andro w uszach chyba pierwszy raz zakładał dokanałówki ;)

Widziałem XC założone na odwrót, udało się sfotografować podobną scenę z EF, no i notorycznie sytuacja:

  • regulator na całą parę
  • trzymanie się za słuchawki otwarte rękami
  • SE i BAL podłączone pod to samo urządzenie jednocześnie

No ale kto komu zabroni :)

1 godzinę temu, Palpatine napisał:

P.S. 2 - i jednak ze strefy mp3store nie wygonili

Mało tego, przyjęli jak swojego :). Bardzo fajna atmosfera, pogadałem z Wojtkiem, a nawet i właściciela sklepu spotkałem. Tak samo udało się sporo pogadać sobie u Audiomagica, Feliks Audio, u Lucarto, w Top HiFi. Naprawdę żałowałem że musiałem tego dnia się zwijać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie feliks jest na pierwszym miejscu do posłuchania z Empyreanami w q21. Podobno genialne połączenie. Jak i podobno z wieloma słuchawkami, które by mnie ciekawiły ( Beyery T1 V2, Fosteksy T60 RP, HD800)

Choć fajnie by porównać go też do Phasta, bo tu czytałem o porównaniu ich obu i nie było jednoznacznego zwyciezcy ze względu na crossfeed, jednak bez crossfedu u feliksa to phast był w tym porównaniu stawiany na 1 miejscu. Więc ciekawe :D

No i ciekawie byłoby też kiedyś obadać Trilogy 933 z jakimiś słuchawkami. Też sporo dobrego się czyta o tym maluchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...