Jump to content
Sign in to follow this  
OmegaVoid

Podłączenie starych głośników + wzmacniacz?

Recommended Posts

Witam, znalazłem stare głośniki ojca 2x Altus 75 i 2x Unitra Tonsil ZG 15c w piwnicy, niestety w kiepskim stanie przynajmniej wizualnym (jak na razie wiem, że nie działa średnio tonowy chyba w jednym z altusów, no i pierścień piankowy sie sypie). Jeden Tonsil ma uciętą wtyczkę drugi taką, której nie udało mi się zidentyfikować jak narazie.

Myślałem sobie czy można coś z nimi zrobić, bo jak podłączałem, te gdzie mam niezarobione kable to nawet działały i się zastanawiałem czy nie dać im drugiego życia, ale z tego, że jestem laikiem (tylko podstawy z elektroniki i ze znajomości audio) dużo nie udało mi się ustalić.

Pytanie brzmi czy udało by mi się coś z nimi zrobić np. dokupić jakiś wzmacniacz, który mógłbym może podłączyć do płyty głównej przez S/PDIF lub inne złącze audio. Jakoś nie zamierzam dużo wydawać 200-400 zł, ale jak już miałbym jakiś wzmacniacz kupić to być może taki, który później mógłbym użyć z innym lepszym sprzętem lub do którego mógłbym podłączyć jeszcze subwoofer / inne głośniki.

Z tego co wiem to Altus 75: moc znamionowa 65W, moc maksymalna 75W, impedancja znamionowa 8Ω, pasmo przenoszenia 45-18000Hz

Unitra Tonsil ZG 15c: moc 15 W, impedancja 8Ω

IMG_3781.jpg

IMG_3787.jpg

Altusy jakoś jeszcze wyglądają , i można by szukać nowych głośników do nich, chyba że ktoś wymieni zawieszenie membran . Pytanie czy to się opłaca ekonomicznie . Sam miałem Altusy 75 , całkiem fajny dzwięk , ale głośnik wysokotonowy był trochę jak dla mnie, za ostry. Z sentymentu można by powalczć z altusami i poszukać właśnie u tonsila nowych basów . Te mniejsze nie ma sensu reanimować , chyba że masz takie głośniki. Może się okazać że naprawa będzie kosztowa więcej jak używane w dobrym stanie , Ale te używki , bedą miały już wymieniane głośniki, bo pianka była słabym punktem głośników.