Jump to content
Damian

Muzyka poważna

Recommended Posts

Witam,

Mając ten zaszczyt, rozpocząć pierwszy  wątek w dziale, chciałem się dowiedzieć jak u Was z muzyką poważną. Wielu z Was ją słucha? 

Ja sam ją uwielbiam, mam wiele ulubionych utworów/koncertów, ale jak wiadomo, nie znam i nie słyszałem wszystkiego.

Moje ulubione to m.in. : Rachmaninoff 3 koncert, Chopin 2 koncert, Prokofjev 2 koncert, Schubert koncert A moll,  ale lubię też utwory takie jak: Liszt Hungarian Rhapsody 2, Chopin scherzo no 2, czy chociażby etiuda rewolucyjna Chopina. 

Jeżeli już ktoś doczytał do tego miejsca, to gratuluję, i proszę o pomoc. Szukam coś dynamicznego, energicznego, mocnego, wciągającego swym brzmieniem.. Macie jakieś ciekawe propozycje? 

Ps. Bacha i Vivaldiego też znam, ale może czegoś nie słyszałem,

mam nadzieję że temat się spodoba.

hej!
przyznam, że nie jestem fanem muzyki poważnej, ale zdarza się, od czasu do czasu, że coś posłucham,

dość często przygrywa mi podczas pracy Two steps from hell, ale to już inna hostoria

tsfh-archangel-steven1zszn.jpg

Edited by Blondie

Two Steps From Hell znam, ciekawa muzyka, fajnie zrobiona, filmowa, bardzo "epicka" (nie każdy album) (Bardzo fajny utwór to false king). Czasem też słucham David Garret, Piano Guys, Linsdey Stirling, 2 Cellos. Polecam sprawdzić, chociażby z ciekawości. Mają ciekawe aranżacje klasycznej muzyki, bądź covery "klasyki" innych gatunków, np Jacksona, Nirvany, czy czegoś z filmów.

Ale wracając do tematu, mam nadzieję na bardzo ciekawą dyskusję, bo ogólnie mało ludzi słucha dziś muzyki poważnej, (potocznie klasycznej), i nie zawsze jest z kim porozmawiać na temat chociażby wyższości utworu A nad B czy odwrotnie, i w czyim wykonaniu brzmi najlepiej.

Guest Mayster

Witam,

Faktycznie z muzyką poważną, a raczej aktywnymi jej słuchaczami jest ciężko. W audio-świecie, przynajmniej tym zakrawającym o "obrzędy odsłuchów", króluje jazz i blues jednak.