Jump to content
pabloj

Co po Aune S6? (3-4k zł) Do Staxów i do 'normalnych' słuchawek

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam.

Powoli zastanawiam się nad zastępstwem dla mojego DAC/Ampa - Aune S6. Zbliżam się chyba do końca drogi jeśli chodzi o chociażby tymczasowy endgame (wiem jak to brzmi :D) jeśli chodzi o słuchawki otwarte.

Chciałbym do komplementarności stacjonarnego systemu dobrać jeszcze tylko dobre słuchawki o konstrukcji zamkniętej (chodzi o odzielenie się od hałasu jaki czasem jest generowany w domu za dnia, pracuje w domu całe dnie).

Mianowicie mój obecny zestaw to Aune S6 -> iFi Itube 2 -> Stax SRM-252s -> Stax SR-L300 (po małych modach). Drugie słuchawki jakie posiadam to Hifiman HE-560 i chciałbym je zamienić na coś zamkniętego ale grającego conajmniej równie dobrze, a najlepiej z większą od nich sceną. Lub wygenerować tą scenę lepszym DACem. Posiadam do nich kabel zbalansowany konstrukcji kolegi z forum sąsiedniego (podobno wysoko gatunkowa miedź 8 żył) i dużo bardziej cenie sobie właśnie ich dźwięk po balansie. Nowy DAC nie musi posiadać wbudowanego wzmacniacza gdyż dysponuje jeszcze Little Dotem mk3 SE (wersja zbalansowana) z wymienionymi  lampkami na bardziej holograficzne/sceniczne.

 

Czego oczekuje od zastępstwa dla Aune?

- Miałoby to być dobre źródło zarówno dla moich Staxów oraz dla słuchawek zamkniętych, które też są w planach.

- Aune S6 jest sam w sobie jednak trochę za 'suchy', za delikatny, a ja lubię czuć jak dźwięk jest rysowany grubą kreską, tak że jak usłyszę kontrabas, to chcę słyszeć, że faktycznie ma grube struny.

- Jednocześnie chciałbym dużej sceniczności i holografii (tu Staxy od siebie sporo dodają, ale w drugiej parze zamkniętych słuchawek też chciałbym trochę tego doświadczyć)

- Musi posiadać wyjścia zbalansowane, a więc i w środku być w takiej konstrukcji.

- Jak najbardziej może być używany.

- nie musi być zintegrowany (LT mk3 SE załatwi te sprawe).

- nie lubie podbić czy jakiegoś szczególnego wyróżniania zakresów pasm, ale nie znosze, gdy jakiemuś zakresowi czegoś ewidentnie brakuje, szczególnie braków w sekcjach basowych oraz zbytniego wycofania średnicy.

 

Z tego co sobie od pewnego czasu przeglądam i póki co oczytuje to zastanawiam się czy tu dałyby radę:

- Questyle CME600i 

- Audio-GD 28.38

- Questyle Twelve

 

Z góry dziękuję za propozycje.

 

ps. Jeśli sprawy nie da się załatwić do 3-4k zł to mogę powiększyć budżet, ale tylko w przypadku jeśli faktycznie się nie da.

Edited by pabloj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniasz zapewne, bo dowiedziałeś się, że to "chińskie badziewie" ;)

A na poważnie... Questyle'a kompletnie nie znam, bo swego czasu dowiedziałem się, że na poznanie mam "za małe portfolio". Ale z tego co ludzie mówili to jest to mniejsza scena i cieplej od S6. NFB natomiast, jeśli gra tak jak 28.18, to będzie to bardzo podobne granie co S6. 

Zanim sprzedasz S6, konieczne sprawdź ją na sterownikach 3.20, które dają lepszą scenę. Szkoda że potrzebujesz BAL, bo poleciłbym Ci DACa-80, chyba najlepszy i najbardziej opłacalny DAC single-ended do STAXów jaki miałem i parowałem z tymi słuchawkami. 

Są to co prawda wstępne sugestie, bo bez testów, ale jeśli szukasz sprzętu neutralnego, to być może warto zakręcić się przy RME ADI 2 PRO. Jeśli V-ka lub ogólnie brzmienie z lepszą sceną, może coś z Hegla, HD20, HD25. Jeśli coś cieplejszego, może Pathos Converto. Z tych wszystkich może tego ostatniego udałoby mi się wydłubać na testy, więc tu chyba najszybciej kurtyna niewiedzy by opadła.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Jakub Łopatko napisał:

Zmieniasz zapewne, bo dowiedziałeś się, że to "chińskie badziewie" ;)

Niebardzo wiem o co chodzi :D Wszystko mi jedno czy sprzęt tworzą chińczycy w fabryce, czy murzyni w Kotlinie Kongo, ma dobrze grać. Aune S6 jest bardzo fajny, nie mówie, że nie, mógłbym z nim dalej żyć, ale pewnie można lepiej, a skoro można to czemu nie? Już się go dość nasłuchałem :D

Upieram się przy balansie, ponieważ przy S6 różnice z wyjścia XLR w stosunku do single-ended są jak na mój słuch bardzo zauważalne. Dźwięk idzie w tę stronę, którą opisałem od myślników powyżej, jednakże jeszcze mógłby pójść trochę dalej.

Nie wiem czy inne dac/ampy zbalansowane też 'generują' taką różnicę z tych dwóch różnych dziurek, na zasadzie analogii tylko domyślam się, że tak jest. Druga sprawa posiadany przezemnie lampowy amp ma również wejśćia zbalansowane, a amplifikacja zbalansowanego sygnału z DACa daje jeszcze lepsze rezultaty. Stąd moje uparcie.

Nie wiedziałem, że mogę zmienić sterowniki do S6, na pewno zaraz to zrobię :D

Dzięki, za reszte propozycji już zabieram się do czytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja S6 została wczoraj okrzyknięta "chińskim badziewiem", bo została użyta w recenzji nie do końca pochlebnej dla testowanego urządzenia. Żartobliwie nawiązuję więc do tego określenia ;).

Testowałem trochę takich konstrukcji i generalnie tak, zmiany wynikające z BAL niemal zawsze sprowadzały się do bardziej przestronnego dźwięku. W uporze absolutnie nie ma nic złego, ponieważ po głowie chodzi mi coś bardzo podobnego, aby sobie skonstruować w ramach flagowego toru do posiadanych słuchawek. Niestety tylko po stronie sygnału przekazywanego między urządzeniami jak na razie. 

HD20 znajdziesz na blogu. Sterowniki 3.20 wykorzystywałem z Bursonem i link powinien być w jego recenzji też na blogu. Converto uważaj, bo on ma dwie rewizje i dwie wersje. Wszyscy prawie testowali albo MK1, albo EVO. Ja z kolei mógłbym spróbować przetestować MK2. Tylko że nowy kosztuje 7k, więc kwestia szukania okazji. NFB 28.18 aktualnie mam w produkcji. Bardzo równy i wyważony, z zadziorem na skrajach, czuć w nim moc i werwę, ale chyba wolałbym już HD20, jeśli ma to być sam DAC i o lepszej nieco scenie. Ale rozumiem że musi to być integra full-bal, więc odpadają i Hegel i Converto, więc do 4k faktycznie najbardziej wyważonym i o największej mocy robi się Audio-GD.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Musi nie musi, ale pewnie powinien to być balans, jeśli drugie słuchawki (te co mają być zamknięte) będą miały stanowić uzupełnienie dla Staxów, żebym nie poczuł zbyt dużej przepaści jak się przesiąde z jednych na drugie ;) Jeśli da się to zrobić na single-ended to czemu nie, po prostu w to wątpie, no ale to nie ja tutaj się narecenzowałem dziesiątek różnych sprzętów :D

Aune S6 to jednak bardzo daleko do 'badziewia' ;) (apropo tej kłótni z nową recenzją)

Edited by pabloj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem o tym w recenzji iCANa, ale balans sam w sobie nie musi być atutem krytycznym, aby słuchawki zagrały dobrze. Kwestia jeszcze jakie to słuchawki. Balans daje Ci przede wszystkim lepszą separację i możliwości napędowe, bo w samej topologii urządzenia można rozwiązać napęd słuchawek na dwóch końcówkach mocy działających jednocześnie. Można też lecieć w semi-bal, coś co np. ten nasz nieszczęsny Pathos uskutecznia, a z którego naprawdę popłynęło świetne brzmienie. Co ciekawe, na standardowym PSU, a ponoć po wymianie na lepszy robi się już w ogóle sztos. Dużo zależy jednak od tego jakie słuchawki jednak będziesz chciał wybrać. Jeśli będą to słuchawki wydajne, niespecjalnie balans będzie przymusem. Audio-GD na ten przykład faktycznie daje kopa po wyjściu BAL i co ciekawe był w ogóle projektowany pod te gniazdo, konstrukcyjnie. Podłączenie się pod BAL daje momentalnego kopa i zrywu, atak i decay są bardzo dobre, czuć moc i energię, coś co skaluje się razem z ich droższymi klockami. Jeśli więc nie wiesz co jeszcze kupisz, to być może będzie to najbardziej elastyczna opcja o największych możliwościach. Do wszystkiego i z absolutnie żadnymi problemami z napędem. HD800 bujnęły się po BAL bez popity, nie pamiętam czy poza 10% głośności wyszedłem, musiałbym sprawdzać po notatkach, a to 300 Ohm. 

Również tak uważam, inaczej nie używałbym jej na przestrzeni ostatnich dwóch lat z groszem. Można z niej też trochę potencjału wycisnąć jeśli się postarać: sterowniki po USB, lepsze kable. Nie sztuką jest wydać w ciemno 10-20 tysięcy, sztuką jest znaleźć sprzęt, który będzie kosztował 5 tysięcy, a zagra tak samo lub niewiele gorzej niż ten za 10-20. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeśli ten Audio-GD całościowo by prezentował lepszy dźwięk (pod tymi względami, które opisałem) to czemu nie. Tylko czy ja go gdzieś przesłucham żeby porównać z S6 to już inna kwestia :D Musiałbym przytahać ze sobą wszystko to jest i Staxy i energizer i Aune S6. Najlepiej jakby ktoś wypożyczył ale to dużo trudniej. 

Wyjście zbalansowane tez byłoby o tyle dla mnie przyszłościowo dobre, jakby zachciało mi się iść w droższe Staxowe energizery (a te już właśnie posiadają wejśćia XLR i żal byłoby z tego nie skorzystać).

Zaraz robie restart kompa i zobaczymy jak te starsze sterowniki grają ;)

Jeszcze odnośnie tego w jakie zamknięte słuchawy pójde, to po recenzjach widzę, że Audeze XC grałoby bardzo po mojemu. Ciekaw też jestem bardzo tego wynalazku: https://www.modhouseaudio.com/argon-mk3/zimu3wz0oyxlavnprki2jovso6c31v:D

Wszystkie recenzje jakie widziałem tych słuchawek mówiły jednogłośnie, że scena przecudna i wielka.

Edited by pabloj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mayster

Za 2-3 dni dostanę S6 Pro, wiec może to będzie jakieś wyjście - o ile brzmienie pójdzie w kierunku jaki oczekujesz. Postaram się sprawdzić w przyszłym tygodniu.

Playmate powinien też pasować, w wersji Everest myślę najlepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pabloj Audio-GD - przy założeniu że 28.38 gra identycznie lub lepiej od 28.18, powinien mocno przypasić ponad zwykłą S6, zwłaszcza jeśli liczy się moc i werwa. Converto z kolei posiada XLR OUT z tyłu, jedynie nie posiada wzmacniacza zbalansowanego. Do tego ponoć gra ciepło, coś w stylu DACa-80, robił kapitalne wrażenie na ludziach na AVS. 

LCD-XC są słuchawkami stosunkowo jasnymi wprost z pudełka, o takim profesjonalnym dosyć sznycie, więc mogą się spodobać z A-GD, ale i nie muszą. Nie wiem jak wypadną z Converto, ale z Aurium, który jest wzmacniaczem, dosłownie rozwaliło system. Bas do piekła, średnica cudownie synergiczna, sopran bardzo płynnie dobrany, scena pierwsza klasa. Oczywiście na moje uszy, bowiem z XC w formie użytkowej staram się równać bardziej do tego co prezentują moje LCD-2, a nie każdy chce je na siłę wygładzać i dociążać. Dosyć duży opis brzmieniowy zawarty jest w recenzji Aurium na blogu. 

Argon to jak widzę przerobione T50RP, więc dosyć popularny model poddawany moddingowi. Nigdy na uszach nie miałem, więc ciężko powiedzieć :).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Jakub Łopatko Tak Argon mk3 to jedna z rewizji przetworników ortodynamicznych siedzących w T50RP i trudno znaleść o nich złe opinie (swoją drogą zastanawiam się tez na T60RP, które tez zbierają niezłe recenzje ale nie wiem jak tam z izolacją bo one są lekko otwarte). 

btw. Zmiana sterowników w Aune faktycznie wpłyneła na dźwięk, S6 łapie teraz lepszą synergie z iFim i Staxowym energizerem ;) (Ewidentnie coś się zadziało w górnym paśmie)

ps. Do tego converto to widze musiałbym mieć jakąś przejściówke żeby te dwa kanały XLR połączyć w jeden, który dźgnąłbym już przewodem słuchawkowym.

Edited by pabloj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli zdecydowałby się Pan kiedyś je nabyć, zachęcam do rozważenia podesłania ich na testy i pomiary. Oczywiście to tylko opcja, nie nalegam. No i z nadzieją, że nie będzie takich kontrowersji jak przy iFi :). W słuchawkach to już jest trochę inaczej, bo jednak pomiary są mocnym elementem obiektywizującym opisy. 

Zarówno przy Bursonie, jak i Aune, te sterowniki robią znacznie lepszą robotę po USB w zakresie przede wszystkim sceny. Do tego stopnia wręcz, że można użyć następującego argumentu: kto nie słuchał ich w taki sposób, nie ma jeszcze pełnego obrazu ich możliwości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Jakub Łopatko Martwi mnie tylko czas oczekiwania na te argony - obecnie 8-9 tygodni, do tego dojdzie jeszcze czas wysyłki z USA do Polski... I być może znowu zastój u celników jak z ostatnią jedną moją paczką... Zdąże zapomnieć, że je kupiłem :D Ale kusi mnie niesamowicie dostanie jakiejś z wersji tych driverów Fostexa.

Edited by pabloj

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jakub Łopatko Tak to wszystko składane chyba przez jedną osobe.

ps. Jestem bardzo mocno zaskoczony zmianą dźwięku po zmianie sterowników Aune. Holografia i detale to jest masakra w tej chwili co słysze. Trudno mi sobie wyobrazić żeby coś miało brzmieć jeszcze dokładniej. S6 i tak już grało dość czystym i przejżystym dźwiękiem, ale teraz to jest masakracja ;] (Szczególnie na Staxach)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a podobno S6 to "chińskie badziewie" 😉. Tak jak mówiłem - nie sztuką jest wydać krocie na sprzęt, tylko mądrze ulokować środki. I starania. W tym momencie zyskał Pan dodatkową jakość praktycznie za darmo. A na STAXach czuć zmianę dlatego, że sprzęt jest bardzo czuły i jak najbardziej właściwy do detekcji takich rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jakub Łopatko Kilka dni temu odkryłem, że na Staxach czuć różnicę w zmianie sygnatury brzmienia gdy przekręcam gałką Aune tylko o kilka stopni (nawet o 1 była słyszalna (65/100 a 64/100) ale nie wiem, czy to nie jakiś punk krytyczny) - chodzi o sygnał przesyłany dalej do iFi iTube2 i energizera SRM-252s. Im głośniej ustawiam Aune a ciszej energizer, tym 'ciemniejsza' sygnatura i zanikają detale górnego pasma. Złotym środkiem okazało się dla mnie właśnie Aune na 65/100, iFi z buforem lampowym z podbiciem 9db i reszta staxowy energizer na około 1/3. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.03.2019 o 16:52, Mayster napisał:

Za 2-3 dni dostanę S6 Pro, wiec może to będzie jakieś wyjście - o ile brzmienie pójdzie w kierunku jaki oczekujesz. Postaram się sprawdzić w przyszłym tygodniu.

Playmate powinien też pasować, w wersji Everest myślę najlepiej.

I jak tam ten S6 Pro?

A Burson Playmate jak wypada przy S6? Fajnie jeśli miałbyś szanse porównywać Playmata do S6 po balansie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z chi-fi jest jeszcze yulong da-9, wyjście zbalansowane, lekko ocieplona sygnatura, do tego opcja żonglerki filtrami i modyfikacji brzmienia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, jest nawet jakaś recka na kropka.audio. Problem tylko w tym, że przynajmniej na papierze nie różni się mocno od s6 pro - AKM 4497, XMOS,  360 mw w 300 Ohmów, więc może być to typowa pułapka sidegradowa. Oczywiście papier nie gra, ale zdaje się, że da-9 dałby wyraźniejszą różnicę brzmieniową od s6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@mitch_richmond Z tego co widzę po specyfikacji DA-9 i Aquila to chyba jest wszystko co samo łącznie z kością tyle, że na wyjściu dwa razy mniej prądu ma Aquila.

Edited by pabloj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mayster
W dniu 26.03.2019 o 14:52, pabloj napisał:

I jak tam ten S6 Pro?

A Burson Playmate jak wypada przy S6? Fajnie jeśli miałbyś szanse porównywać Playmata do S6 po balansie.

Jeszcze nie miałem chwili spokoju, a na dodatek jak nie jeden, to drugi się wyprzeda. Porównanie do której wersji Playmate Cię interesuje? Jest już kilku użytkowników Playmate i S6 Pro, ale raczej na innych forach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mayster

Kwestia co dla kogo znaczy najlepiej. Classic i Vivid znacząco się od siebie różnią tonalnie i podejrzewam, że dla Ciebie Classic będzie lepszym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...