Jump to content

Autorskie okablowanie Audiofanatyk.pl


Recommended Posts

Adapter filtrujący IEM-GUARD AL35i 3,5 mm Slim

 

Co to i dlaczego

"Inteligentny EarBuddy" - specjalnie dedykowany do IEMów adapter z automatycznym filtrowaniem i wykrywaniem impedancji wyjściowej. W zależności od tego jak dużą impedancję wyjściową ma sprzęt źródłowy, adapter przejmuje jego wartość impedancji i samodzielnie dobiera stopień tłumienia. W teorii im bardziej zabrudzony i sypiący ohmami wzmacniacz, tym lepsze efekty. Adapter jest rekomendowany do źródeł o impedancji wyjściowej wyższej niż 3 Ohm. Podłącza się go między słuchawki i źródło, aby uzyskać dźwięk pozbawiony szumu tła, przebić i bez konieczności ostrożnego obchodzenia się z pokrętłem głośności.

oWFb7OF.png

Cechy i zalety

  • filtrowanie adaptacyjne - automatyczne filtrowanie i ograniczanie głośności w zależności od impedancji wyjściowej źródła (adaptative load - oznaczony niebieskim pierścieniem)
  • funkcja detekcji impedancji wyjściowej - im większa, tym większa różnica w uzyskiwanej głośności przy tym samym natężeniu
  • bardzo niska impedancja własna - ok. 1,6 Ohma
  • czarne tło - duża redukcja szumu tła urządzenia źródłowego
  • dedykowany do IEMów - zabezpieczenie czułych słuchawek typu IEM przed przewaleniem głośnością lub problemami technicznymi urządzenia źródłowego
  • brak funkcji filtru dolnoprzepustowego - tj. nie ociepla dźwięku, choć może to być dla części osób wadą
  • kompatybilność ze słuchawkami i źródłami TRRS - 1MORE na telefonie poszły bez żadnego problemu
  • gabaryty - wszystko zmieszczone w bardzo kompaktowym pakiecie i w formie wysoce elastycznego adaptera
  • pasujący do etui telefonów i DAPów - podniesiony trzpień wtyku nie zawadza o etui telefonów lub odtwarzaczy przenośnych, o ile nie są bardzo grube

NlyBSv0.png

Czy to działa?

Tak i to naprawdę fajnie muszę przyznać. Adapter testowałem głównie na LCD-i3 oraz Essence STX (10 Ohm) i tam wypada rewelacyjnie - znika szum tła (Essence ma delikatny szumik od TPA6120A2) i powinny też zniknąć przebicia jeśli takowe mamy. Tak samo ładnie działa z Converto MK2 czy telefonem. Prawdopodobnie na telefonie sprawdzi się lepiej niż IEMatch/EarBuddy ze względu na teoretycznie lepszą oszczędność baterii (mniejsza moc wymagana po stronie urządzenia źródłowego). 

Z kolei na Cobalcie oraz Zen DACu, które mają bardzo niską impedancję wyjściową już wprost z pudełka, efekty są praktycznie pomijalne. Są to jedyne urządzenia które wykazują się takimi właściwościami z tym adapterem. Oznacza to, że adapter nie ma tam skąd "brać" i tu potrzebna będzie najprawdopodobniej wersja stałoobciążeniowa, która możliwe że też się pokaże, jeśli tylko pomieszczę się w tak małych obudowach. Alternatywa to robienie "modułu" na kablu, ale chciałbym tego uniknąć.  

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Czy można takie ustrojstwo zastosować przy wyjściu słuchawkowym we wzmacniaczu stereo lub wzmacniaczu słuchawkowym OTL, gdzie często mamy do czynienia z bardzo wysoką impedancją wyjściową (od kilkudziesięciu do nawet kilkuset omów)?

Link to post
Share on other sites

Nie testowałem, ale myślę że można spokojnie podłączać. Inna opcja to zastosowanie filtru dolnoprzepustowego generującego stałe obciążenie. Ale adaptacyjny w zupełności moim zdaniem wystarczy. Co ciekawe, może sprawdzić się na takich wzmacniaczach jeszcze lepiej, bo nie tylko zredukuje szum, ale takie wzmacniacze (przynajmniej stereo) z reguły lepiej radzą sobie na wyższych głośnościach i stąd śmielsze możliwości poczynania z pokrętłem mogą mieć dobre dźwiękowo korzyści. Aczkolwiek to tylko teoria. 

 

Aktualizacja - będzie okazja aby przetestować LPFa oraz IEM-G na typowym sprzęcie stereo (moja IA100PP i tak nie ma wyjścia słuchawkowego) należącym do znajomego. Ma problemy różnej maści. Zobaczymy czy mu to pomoże w jakiś sposób i wspólnie uda się nam zbić u niego przebicia oraz szumy. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nowa wersja AC2 PRO https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/kabel-sluchawkowy-ac2-pro-do-akg-gwintowany-jack-35-63-mm-mxlr-3-pin/

kabel-sluchawkowy-ac2-pro-mk2-do-akg-gwi

kabel-sluchawkowy-ac2-pro-mk2-do-akg-gwi

kabel-sluchawkowy-ac2-pro-mk2-do-akg-gwi

Zmiany:

  • inny przewodnik o bardziej studyjnym brzmieniu, zarezerwowanym od tej pory wyłącznie dla modeli PRO
  • specjalne termokurczki odróżniające się od zwykłych modeli
  • wzbogacona mieszanka lutownicza o większą domieszkę srebra
  •  lepszej jakości otulina względem zwykłych modeli

 

Krótko zmiany brzmieniowe względem zwykłych AC2:

  • PRO: większa szybkość i kontrola oraz większa scena na szerokość
  • zwykła: większa głębia sceny i muzykalność

 

AC1 PRO będą oczekiwały również na aktualizację.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Bardzo dziękuję za ciepłe słowa, naprawdę. Zwłaszcza, że ten kabel jest po kilku zaplotach i rozplotach, bo materiału miałem jedynie na max. konstrukcję 8-core, a do przetestowania kilka różnych kombinacji. 

@maszynista1987 Dokładnie to srebrzona miedź OFC 6N High Grade. Następne w kolejce do testów mam OCC 7N oraz pełne srebro. 

@slawsim Zakładam że na HD600 też by się spokojnie sprawdził. Niestety nie mogę na tą chwilę powiedzieć czegokolwiek o cenie. Pokazany kabel prawdopodobnie będzie oscylował wokół granicy 1000 zł. 

 

Kable będą jakby coś dostępne w woreczkach welurowych do wyboru w kilku kolorach. Kolory będą identyczne dla worków pod duże i małe kabla. 3 kolory dla małych, 4 dla dużych. Niebieski będzie prawdopodobnie serią limitowaną - mam go dosłownie kilka sztuk. Moooże będzie więcej jeśli będzie więcej materiału i okazji do jego wykorzystania.

Koi50O7.png

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

@JC Bardzo dziękuję. Jest mi naprawdę miło móc to czytać. 

Popracowałem troszkę jeszcze nad wtykami w przerwie między kabelkami dla klientów sklepowych. Oto co udało mi się wyczarować:

uCLHGhY.png

Obudowy kielichowe wykonane z otulin gumowych o bardzo wysokiej przyczepności i w efekcie fantastycznym chwycie. Bez emblematów co prawda, ale widoczne są wciąż subtelne i dyskretne kropki oznaczające kanały (na zdjęciu na kanale L, choć słabo widać). Nie wiem jak na LCD-i3, ale zakładam że na normalnych słuchawkach w stylu Rai Penta albo Andromeda taka maksymalna przyczepność i poręczność wynikająca z większej średnicy będzie bardzo korzystna dla użytkownika. Obudowy nie dodają nic do wagi i nie ograniczają aplikacyjności kabla w korpusach słuchawek, więc też plus.

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję. Do końca roku pojawi się jeszcze trochę rzeczy.

Na razie na przykład udało się opracować kabel do HD580/600/650/660S na specjalne zamówienie dla jednego z klientów, w ramach rodziny kabli AC2. Dziś kabel leci do niego i mam nadzieję, że się spodoba. Od razu z adapterem. 

JlD9XvN.png

IsCv5Co.png

Kable najpewniej pojawią się na sklepie na dniach i nie będą drogie. Coś między AC2 do AKG a AC3 do Audeze. Dostępne będą wersje na jack 3,5 mm, 6,3 mm oraz zbalansowane. 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Wreszcie udało mi się opracować do końca swoje XLRy.

kMxkC7y.png

VKvlGP8.png

TpmIqZ8.png

9dKL217.png

Interkonekty sześciożyłowe, nietypowo zaplatane (moja własna inwencja, po kilkunastu testach różnych sposobów ich stworzenia). 

Podwójny oplot (płaszcz wewn. z nylonu (tu: niebieski) + zewn. syntetyk w kolorze czarnym, pod kolor wtyków), podwójne splittery z ciemnego drewna bukowego z samodzielnym grawerem, wtyki złocone Furutecha, znaczniki kanału prawego. 

Kabel podzielony jest na 3 sekcje: dwie skrajne dla wtyków męskiego i żeńskiego oraz odcinek środkowy. Każda sekcja ma różny poziom napięcia oplotów i w efekcie różną sztywność. Sekcje przy wtykach są bardziej giętkie, przez co kabel łatwiej się wygina, natomiast sekcja środkowa jest sztywniejsza. Orientacja wtyków przystosowana do urządzeń pracujących w formacie stack (jeden na drugim).

Kabel brzmieniowo bardzo podobny tonalnie do Signature One, czyli bardzo rzetelne i naturalne granie, ale z kilkoma zasadniczymi różnicami:

  • większa holografia i scena
  • lepsze śledzenie źródeł pozornych poza osiami głównymi
  • lepsza czystość i rozdzielczość
  • większa przestronność w średnicy

Testowane na Aurium z K1000, XC oraz na HD800.

Kable te będą dostępne w sprzedaży w wersji ze złoconymi i rodowanymi wtykami do wyboru, a także szeroką paletą rodzajów drewna na splitterach, w tym egzotyków takich jak Zebrano czy Tiama. Będzie też możliwość znaczenia sobie na specjalne życzenie prawego kanału innym rodzajem drewna, niezależnie od kanału lewego. Domyślnie jednak będzie myślę tak jak na zdjęciach.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Witam,

Gratuluję stałego poszerzania asortymentu produktów własnych i życzę stałego podnoszenia i tak bardzo wysokiej jakości produktów.

Nie chcę wyjść na ignoranta lub osoby, która zaniedbała lekturę, ale proszę o informację czy jakiś kabel AC3 pasuje do słuchawek Audioquest NightOwl?

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dziękuję. Kabel na całe szczęście nie został przygotowany w próżnię i jako sztuka dla sztuki, a zrodzony z konkretnej potrzeby i będzie od tej pory stałym elementem toru testowo-odsłuchowego na blogu. Nie słyszałem jeszcze interkonektu który zagrałby mi w taki sposób i w tej chwili żałuję, że moja IA100PP ma tylko gniazda RCA. Ale traktuję to też jako motywację do zabawy w podobny model z tej serii w wariancie RCA. Przygotowany interkonekt jest z serii wyższej o oczko niż czarny kabel do IEM który prezentowałem wcześniej. Jest przedstawicielem jednej z trzech mieszanek (czysta miedź) jakie seria ta będzie miała w pakiecie swoich opcji. Łącznie, bo biorąc pod uwagę jeszcze wtyki rodowane, będzie można mieć finalnie 6 różnych kombinacji.   

Co do kabla do AQ - jest w przygotowaniu specjalna wersja która powinna pasować. Domyślnie będzie miała wtyki mono 2,5 mm i miała być dostosowana pod m.in. HiFiMANy, ale powinna pasować także na AQ. Cena powinna być identyczna jak w przypadku już istniejącego wariantu 3.5 mm:

https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/kabel-sluchawkowy-ac3-do-focal-beyerdynamic-hifiman-kennerton-pioneer-wtyki-jack-35-mm-slim/

Będzie jednak inaczej oznaczana kanałami - lewy kanał będzie czarny, w prawy srebrny. Robiłem już pierwsze przymiarki i fajnie to nawet wyglądało. 

 

PS. W międzyczasie zgodnie z obietnicą rozbudowana została rodzina kabli AC2 o warianty pod HD580/600/650 i 660S:

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, EvilKillaruna napisał:

Teoretycznie tak. W praktyce może być konieczne delikatne docięcie obudów wtyków, jeśli okaże się, że te nie dochodzą. 

9204120.jpg

@Krzysztof MiśMam kabelek z wtykami Sennheisera do TH610, ale innego producenta. Wtyki same w sobie pasują, ale połączenie nie było zbyt pewne i kabel miał tendencje do wypinania. Przycięcie / spiłowanie wtyku zgodnie z tym co podrzucił @EvilKillaruna rozwiązało sprawę. 

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za informację.

Nie jest to dla mnie w tej chwili krytyczny temat, więc pozostanę przy kablu oryginalnym, choć jest on zakończony dużym jack'iem i w pewnych konfiguracjach muszę stosować adapter.

Dodatkowo ani mi się śni tak barbarzyńsko traktować kable Autora, które same w sobie są dla mnie elementem podnoszącym wizualną atrakcyjność "zestawu".

I jeszcze dodatkowo - same wypinanie i wpinanie kabli do TH610 nie należy do przyjemnych, bo te wtyki/gniazda są bardzo ciasno spasowane.

Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Krzysztof Miś napisał:

Dziękuję za informację.

Nie jest to dla mnie w tej chwili krytyczny temat, więc pozostanę przy kablu oryginalnym, choć jest on zakończony dużym jack'iem i w pewnych konfiguracjach muszę stosować adapter.

Dodatkowo ani mi się śni tak barbarzyńsko traktować kable Autora, które same w sobie są dla mnie elementem podnoszącym wizualną atrakcyjność "zestawu".

I jeszcze dodatkowo - same wypinanie i wpinanie kabli do TH610 nie należy do przyjemnych, bo te wtyki/gniazda są bardzo ciasno spasowane.

Wiadomo, że lepszą opcją byłoby skorzystanie z dedykowanych wtyków. Szczególnie, że te od Sennheisera nie mają zabezpieczających przed wypieciem wypustek na zewnętrznych stronach wtyków.

Osobiscie stanąłem przed faktem dokonanym i chciałem jakos wybrnąć z sytuacji, stąd modyfikacja wtyku. 

Być może @EvilKillaruna rozważy wprowadzenia takiej opcji do swojego kabla.

P.S. @EvilKillaruna kabelek do IEM'ów wygląda doskonale. Przewidujesz jakieś demko? Chętnie sprawdziłbym jak prezentuje się z moimi Oriolus MKII.

Edited by Akustik
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Dziękuję za informacje i sugestie. W AC2 wykorzystuję wtyki Acrolinka, nienajgorszej jakości, choć wymagają "okurczkowania". Jeśli natrafię na dobre jakościowo wtyki do TH610, to z miłą chęcią zamówię na próbę. 

1 godzinę temu, Akustik napisał:

P.S. @EvilKillaruna kabelek do IEM'ów wygląda doskonale. Przewidujesz jakieś demko? Chętnie sprawdziłbym jak prezentuje się z moimi Oriolus MKII.

Możliwe że będzie program wypożyczenia za kaucją, ale do takiej ewentualności jeszcze długa droga.

Tymczasem kabel zamontowany na sztywno w K1000 - opis w Fanklubie AKG.

GO6jSdT.png

7eGhJq8.png

ZecheQW.png

Czyli nie trzeba węży ogrodowych, aby coś świetnie zagrało :).

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites

Idąc za ciosem: https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/kabel-koaksjalny-cyfrowy-signature-cx-s-pdif-rca/

Rozwojowa wersja Connector CX, flagowy interkonekt cyfrowy zakończony obustronnie blokowanymi wtykami RCA, dostosowany do połączeń cyfrowych S/PDIF COAX w sytuacjach o zwiększonym natężeniu zakłóceń EMI/RFI. 

Kabla nie planowałem przyznam się wrzucać na sklep i miał to być tylko prototyp zrobiony z czystej ciekawości. Okazało się, że tak świetnie wygląda i się sprawuje w praktyce, że postanowiłem wykończyć go na fest i zapodać. 

uEkoYhG.png

OBP7JDS.png

O4hNUis.png

Elementy ozdobne/identyfikacyjne wykonywane są ręcznie ze szczotkowanego aluminium. Sam kabel mam wrażenie, że faktycznie daje coś ponad tańszym CXem, ale może to tylko wrażenie. Niemniej jest to kolejny element docelowy mojego toru audio i jednocześnie będzie od tej pory służył za benchmark w testach na blogu.

Kabel ma w zasadzie tylko jedną wadę - to solid core, sztywność i pamięciowość więc godne najwyższego uznania. Bardzo więc przydaje się tu fakt blokowania gniazd. 

Będę sobie na spokojnie w późniejszym czasie sprawdzał czy da się umieścić na Signature One również elementy alu, aby z całości uczynić wyróżnik w ramach tejże serii kabli. Naprawdę ładnie się to prezentują, nawet na tle ostatnio robionych interkonektów z drewnem. 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu opracowałem sobie króciutkie adaptery do kabla AC3 jack, które konwertowały go na wersję pod mXLR 4-pin. Były na kabelkach. 

Zrobiłem tak, że już nie muszą być.

https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/adaptery-mxg35-do-sluchawek-audeze-kennerton-meze-zmf-mini-jack-35-mm/

CBSgNVJ.jpg

Konstruuje się je fakt że masakrycznie ciężko i długo, ale mistrzostwo miniaturyzacji i możliwość konwersji dowolnych Audeze, Kennertonów itd. do wersji niemal z bezpośrednio wychodzącymi gniazdami jack 3,5 mm warta jest bólu palców i pleców :)

Z9JP38M.jpg

Zamiast oznaczenia malowanego, tym razem oznaczenia kanałowe już nanoszone bezpośrednio na termokurczkę.

k2gEacf.jpg

Wewnętrzne połączenia wykonane z miedzi srebrzonej i solid core. Po zamontowaniu wyglądają tak:

CvavHsL.jpg

Emblematy skierowane do dołu, aby ułatwić ich montaż gdy słuchawki trzyma się skierowane tyłem do nas i od dołu. 

is4sUKc.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...