Jump to content

Amplituner a słaba sieć elektryczna

Recommended Posts

Witam Serdecznie. Na początku napisze że jestem kompletnym amatorem . Ale do sedna, zakupiłem niedawno zestaw kina domowego Yamaha, w domu mam bardzo niestabilna sieć elektryczna, zastanawiam się wiec czy podłączenie amplitunera poprzez UPS może być potrzebne , czy zabezpieczy to w jakiś kolwiek sposób sprzęt,czy w ogóle takie zabezpieczanie ma sens ?a może nie przez UPS tylko przez jakiś stabilizator napięcia ? Pozdrawiam

• 2 months later...

UPS sluzy glownie do podtrzymywania napiecia w celu uniknecia zaprzestania pracy urzedzenia przy zaniku pradu a tak naprawde chodzi o ochronne danych zgromadzonych na dyskach. Jezeli jak pan pisze ma pan bardzo niestabilna siec elektryczna to UPS nie spelni roli ochronny przeciw naglemu wrostu napiecia pradu (chyba ze pan chce wydac 5k zlotych na ups ale nie sadze). Oczywiscie pelni on role filtrujaca i ochronna ale tylko w przypadku nowoczesnej i bez problemowej sieci elektrycznej. Sadze ze lepiej w pana przypadku wydac pieniadze na wysokiej jakosci listwe i filtr sieciowy w przypadku sprzetu audio bo nie ma ryzyka utraty danych a listwa i gniazdo sluza wlasnie przeciw nadmiarnymi i gwaltownymi zmianami napiecia .  Warto sie zaopatrzyc w dobry kabel zasiljacy urzedzenie ale tez bez zadnych ekcesow... za 200/300 zl ma sie juz maks co mozna uzyskac na technologi przy 1,5 metrowym kablu, reszta to marketing, autosugestja, opakowania i marza sprzedajacego przy sprzecie audio.

No chyba ze ma pan rzadko spotykane rozwiazania oprogramowania sterujacego na karcie SD  gdzie utrata zasilania bez wylaczenie urzadzenia grozi utrata oprogramowania i zniszczeniem karty (z pamieci SOTM stosuje takie rozwiazania ale inni tez).

Edited by ysis

• 2 months later...