Jump to content

Jak wybrnąć z sytuacji ? (AKG K702 + AIM SC808)

Recommended Posts

Witam wszystkich w moim pierwszym poście. Krótko i na temat. Niedawno zakupiłem słuchawki AKG K702 + AIM SC808. Z racji, że jestem laikiem w kwestii audio (proszę na to zwrócić uwagę przy ewentualnych wypowiedziach) i nigdy nie miałem tego typu słuchawek (powiedzmy, bardziej pro, jeśli można to tak umownie nazwać), to nie zwróciłem uwagi na to, że impedancja K702, to 62ohm, a AIM SC808 daje bodajże 30ohm i jak już pewnie wszyscy wiedzą, grają cicho… za cicho. Poprzednio korzystałem ze słuchawek Icy Box IB-HPh2, które nie potrzebowały dodatkowej mocy. No ale zapomnijmy o nich. Jeżeli wykorzystuje K702 do montażu, to jest ok, ale jak chcę posłuchać głośniej muzyki, to już jest słabo. Dopiero po kupnie poczytałem i zrozumiałem jaką głupotę zrobiłem. Tutaj moje pytanie, jak najrozsądniej wybrnąć z tej sytuacji ? Czy rozsądnym rozwiązaniem będzie dokupienie wzmacniacza słuchawkowego ? Czy  wzmacniasz słuchawkowy nie będzie się „gryzł” z kartą dźwiękową ? Czytałem poradniki na forum, jednak nie znalazłem takiego, który mówiłby o połączeniu wzmacniacza z kartą dźwiękową. Jeżeli takie rozwiązanie byłoby zasadne, to jaki wzmacniacz ? FIIO E10K OLYMPUS 2 ? A może AudioQuest DragonFly Black ? Zależałoby mi na nadaniu charakteru basom, które kuleją w K702. A może lepszym rozwiązaniem byłaby zmiana słuchawek na Beyerdynamic DT990 w wersji 32ohm ? Z jednej strony czytałem, że im większa wartość ohm, tym lepsza jakość dźwięku (teoretycznie), więc nie powinno się zmieniać słuchawek na takie, które mają mniej ohm'ów, ale ponoć w praktyce jest to nie do odróżnienia dla osoby, która nie pracuje profesjonalnie z dźwiękiem. Prosiłbym o pomoc w podjęciu decyzji. Pozdrawiam

EDIT:

Jeżeli zostałbym przy AKG K702, to jaki kabel zakupić do nich ?

EDIT2: