Jump to content
EvilKillaruna

Fanklub Audeze

Recommended Posts

Według mnie scenę mają świetną jak na zamknięte.

Moim problemem z XC ciągle pozostaje waga bo pod względem dźwięku nie wiem do czego mógłbym się przyczepić.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówiąc szczerze dopóki nie zacząłem słuchać klasyki, uważałem, że słuchawki powinny spychać dźwięki na środek, bo wtedy grają bardziej jak kolumny. I do dzisiaj uważam, że w np. elektronice ten efekt jest pożądany. Natomiast kiedy instrumentów jest dużo, a muzycy są ustawieni w konkretny sposób ( i wiem jak są ustawieni ) to takie coś niestety przeszkadza. Po prostu słyszysz, że coś jest nie tak. 

Ale tak jak mówiłem, być może jest to kwestia niedopasowania do toru. Zdarzają się takie dziwne połączenia, np. na D8000 z cayinem iHA6 fortepian był wyraźnie półokrągły, a na innych wzmakach już nie słyszałem tego efektuMusiałbym je kiedyś znowu wziąć do siebie, chociaż też nie ma gwarancji, że z moim torem się zgrają.

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem też nadmienić że XC ładnie się skalują, ze sprzętem znajomego grały dobrze natomiast z moim dostały dużego kopa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, vonBaron napisał:

Według mnie scenę mają świetną jak na zamknięte.

Moim problemem z XC ciągle pozostaje waga bo pod względem dźwięku nie wiem do czego mógłbym się przyczepić.

 

10 minut temu, vonBaron napisał:

Zapomniałem też nadmienić że XC ładnie się skalują, ze sprzętem znajomego grały dobrze natomiast z moim dostały dużego kopa.

Dlatego XC koniecznie trzeba mieć w wersji z opaską bezobiciową. Na LCD-2 jest spora różnica in plus w dłuższych odsłuchach, choć waga jako taka nie znika, po prostu inaczej się rozkłada. Same słuchawki w starszej wersji robiły na mnie mniejsze wrażenie niż w nowszej. Po revealu naprawdę grają bardzo referencyjnie, łącząc w sobie wiele cech najlepszych modeli zamkniętych jakie znam. Dobrze reagują na kable i tor, a do tego paradoksalnie dobrze sprawdzają się w pozycjach pół-leżących, na jakichś leżakach itd. Dlatego tak świetna jest to oferta moim zdaniem w obecnej promocji cenowej.

Warto odkręcić im grille i sprawdzić w wersji full open. Można się zdziwić jak grają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kiedy (którego roku) jest nowsza wersja XC? Na revealu słuchałem ich z ustawieniem pod LCD-4 i było świetnie.

Edited by vonBaron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drivery powinny być od 2016 roku. Opaska powinna być opcją od Q2 2018. Słuchałem wersji 2017 ze starą opaską, ale nowymi driverami. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy wcześniej miał do nich kabel z miedzi,srebra i złota ale niestety sprzedał bo pewnie by nam kopara opadła :D

Teraz to chyba XC grają mi lepiej (i to na stockowym kablu) od zamkniętych Ether Flow z kablem FAW, no kto by pomyślał.

Również mogę śmiało stwierdzić że to moje ulubione Audeze choć 2F nie słuchałem jeszcze na nowym torze więc też mogą zaskoczyć na +.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do XC ciepłe kable: OCC 7n lub hybrydy 8-żyłowe. 

XC wbrew pozorom robią tak wieeeeeele rzeczy dobrze, po prostu dobrze, że ten ich deal na 5k za nowe bez kufra jest nawet sensowny. I cały czas zastanawiam się, czy nie dać ich do Polecanych. Na pewno jak na stałe wrócę do sprawności zdrowotnej, będę rozmawiał z dystrybutorem o wypożyczenie nowych wersji LCD, aby obadać zmiany i zrobić dodatkowe, świeże recenzje. XC również mam w planach, aczkolwiek nie sądzę, aby 2018 zaskoczyły mnie czymś ponad 2017. Myślę o nich też trochę zakupowo dla siebie, ale byłyby to moje ostatnie słuchawki jakie nabędę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. LCD-X grają zupełnie inaczej, jako że są otwarte i mają zupełnie inny damping akustyczny. Natomiast faktem jest, że X i XC to są dokładnie te same drivery. Odkręć grille w X oraz puszki w XC i masz identycznie grające pary. Co prawda tak było przy wersjach 2014 i 2015, ale jestem na 99% pewien że nic się w tym zakresie nie zmieniło. 

h1Y1H0L.jpg

K45XVVN.jpg

Co to oznacza? Że jak kupisz XC i dostaniesz gdzieś grille z filcem od X, to możesz sobie z XC zrobić X i na odwrót. Dowolnie, wedle uznania. A z LCD-XC w razie czego zawsze zrobić model otwarty bez dampingu, tak jak na wykresie wyżej. LCD-X tak jak na drugim wykresie zagrają bez grilli. Jak grają z nimi pomiarowo - tu tylko faktyczny pomiar może to pokazać. Na pewno możesz założyć, że wykres siądzie w dół na całym sopranie - będzie ciemniej. No i ten dołek w 4 kHz jest w nich słyszalny. LCD-XC grają znacznie jaśniejszym dźwiękiem. Są równiejsze. LCD-X grały mi ciepło i ze znacznie lepszą głębią, ale często preferowałem od nich równiejsze LCD-2. W LCD-X trzeba byłoby zmienić damping pod grillami, wtedy słuchawki się prostują. Lubią też jaśniejsze tory, podczas gdy XC - ciemniejsze.

 

PS. Pady od Dekoni na LCD-2 też potrafią je dociążyć i docieplić, robią się wtedy może mniej równe względem stocku, ale za to cholernie urokliwe i powodują u mnie tęsknotę w stylu LCD-3. Tam też było tak, że gdy miałem LCD-3 na głowie, brakowało mi równości i światła LCD-2, a gdy miałem dwójki, trochę tęskniłem za tą kameralnością. Pady od Dekoni dają posmak w tym stylu, zostawiając cały czas 90% brzmienia pierwotnego LCD-2. Te 10% to koloryt, który wchodzi w ucho bez względu na tor.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, EvilKillaruna napisał:

Co to oznacza? Że jak kupisz XC i dostaniesz gdzieś grille z filcem od X,

Np na LCD-2f/C ? Grill jest identyczny (oprocz nadruku sitem) , przypuszczam ze filc tak samo.

Edited by ysis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grill jest identyczny, materiał - nie. Filc posiadają tylko LCD-X. Reszta modeli ma gąbkę. LCD-X mają najmocniejszy damping akustyczny ze wszystkich otwartych Audeze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 3 tygodni każdego dnia słucham muzyki na Audeze LCD2c i jestem szczęśliwy... 

Wygoda jak na ciężkie słuchawki znakomita, do tego ten spokojny i radosny dźwięk - to co można w nich pokochać to muzykalność tych słuchawek, nic co w nim do tej pory słuchałem nie zabrzmiało źle... jest dobrze lub b.dobrze. Teraz czekam już tylko na nowy wzmacniacz lampowy oraz Fiio FH5 i chyba mam komplet i spokój na dłużej.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy wzmacniacz White Bird Amplification - kontrukcja OTL, ale przystosowana pod planary. Trochę się obawiam, generalnie z moich rozmów z konstruktorem to takie parametry:

będzie obsługa słuchawek od 16 Ohm, 

Dla 20 Ohm - 2 x 10W, dla 32 Ohm - 2 x 9W, dla 100 Ohm 2 x 6W

Wygląd będzie taki jak Virtus-01 oraz Virtus-300B - można zobaczyć na stronie

Gdzieś pod koniec września jadę do Pana Piotra na odsłuchy pierwszej wersji, potem gdzieś pod koniec października mam go już odebrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WBA Grand Twin pracuje z lampami 2 x 6336A oraz 2 x ECC88. Ma konstrukcję Dual Mono czyli architekturę pod każdym względem dwóch zupełnie odrębnych wzmacniaczy (każdy na jeden kanał) zamkniętych w jednej obudowie.

Wersja dla mnie będzie jeszcze wyposażona w pilot zdalnego sterowania oraz funkcję przedwzmacniacza - docelowo podepnę pod niego końcówki mocy stereo do kolumn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ciekawe jak to zagra z LCD-2C, gdzie dla mnie akurat dość chudo brzmiący Hugo 2 pasował do nich idealnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie jeśli komuś tej muzykalności z 2C brakuje w 2F, to padami od Dekoni sobie może to przywrócić tak swoją drogą. Subtelnie, ale wystarczająco.

Hugo 2 pasował moim zdaniem właśnie dlatego, że był chudy. Widać że też idziesz w samowyważenie się systemów - do ciepłych słuchawek wyrównujący jasny tor, a do jasnych - cieplejszy. W takich scenariuszach słuchawki mają cały czas swój charakter, a jednocześnie najmniej teoretycznych wad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są różne szkoły brzmienia.

Sam osobiście dążę do zrównoważenia, ale nie miałbym również nic przeciwko aby mój system był za ciepły - będąc oczywiście w pełni świadomy jego technicznej ułomności.

Z kolei zimnej perfekcji bym nie zniósł. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Compton napisał:

Są różne szkoły brzmienia.

Sam osobiście dążę do zrównoważenia, ale nie miałbym również nic przeciwko aby mój system był za ciepły - będąc oczywiście w pełni świadomy jego technicznej ułomności.

Z kolei zimnej perfekcji bym nie zniósł. :)

To ja mam podobnie, ta zima perfekcja, doskonałość w każdym dźwięku psuje mi przyjemność z obcowania z muzyką. Trochę się jednak boję że na lampie mogę „przesłodzić”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimne brzmienie mam generalnie z K1000 i HD800. Jako że słucham dużo elektroniki, spokojnie znajdują swoje zastosowania także i tam. Jest jednak muzyka, która najlepiej mi się czuje na ciepłych słuchawkach, wtedy LCD-2 czy K270 S królują niepodzielnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Compton napisał:

Zawsze można skorygować brzmienie odpowiednimi lampami. ;)

To pewnie mnie jeszcze czeka... ale jakaś kolejność musi być, następny etap wymiana wzmacniacza tranzystorowego na lampowe końcówki mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, EvilKillaruna napisał:

Zimne brzmienie mam generalnie z K1000 i HD800. Jako że słucham dużo elektroniki, spokojnie znajdują swoje zastosowania także i tam. Jest jednak muzyka, która najlepiej mi się czuje na ciepłych słuchawkach, wtedy LCD-2 czy K270 S królują niepodzielnie. 

Problem powstaje gdy chcesz sluchac operetki lub opery Verdiego z Opery Bastylkiej 🙄... no kolumnach to pestka a tutaj juz czuje jak mi HD800 polegna ;/ tak jak polegly lcd-xc i lcd 2f tylko w innych rejestrach.

na lcd-xc jest stanowczo za ciasno i zbyt analitycznie (na cieplym torze), na lcd2f za cieplo i tez za ciasno przynajmniej przy deckardzie i myteku a czuje ze HD800 polegnie wlasnie na zbyt niskiej temperaturze srednicy ogolnie i wokali szczegolnie nawet przy goracym zrodle ale kto nie probuje ten nie wie.

Edited by ysis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...