Jump to content

Słuchawki do muzyki poważnej/filmowej

Argoth
 Share

Recommended Posts

Witam!

Potrzebuję porady w wyborze słuchawek.

Słucham głównie muzyki symfonicznej i filmowej oraz cięższego brzmienia (np. metal symfoniczny). Nie stronię też od muzyki popularnej i jazzu. Najmniej kładę nacisk na wszelaką elektronikę.

Moje poprzednie słuchawki to CALe. Służyły wiernie 9 lat, ale w końcu padły. Chciałbym przerzucić się na coś lepszego.

Zależy mi na uniwersalności względem źródła dźwięku ponieważ korzystam tak z Shanlinga M1 gdy podróżuję, jak i z mojej karty dźwiękowej M-audio Fast Track Pro.

Dlatego pierwszy problem pojawia się przy wyborze, czy to mają być słuchawki pełnowymiarowe czy raczej przenośne.

Jeśli chodzi o preferencje dźwiękowe...Jestem muzykiem z wykształcenia i dosyć duże znaczenie ma dla mnie precyzja brzmienia instrumentów. Wolałbym, żeby słuchawki były dosyć neutralne (czasem robię jakieś półprofesjonalne mixy). Nie lubię mocnej góry i zbyt dużego basu, zaciemniającego przejrzystość.

Ważna jest dla mnie również izolacja od otoczenia, więc preferuje słuchawki zamknięte.

Po przeczytaniu recenzji polecanych słuchawek wybrałem kilka które mogłyby pasować do moich preferencji. Proszę o ewentualną korektę.

- AKG K550 MKII

- AKG K702 (są półotwarte i nie wiem czy byłbym je w stanie odpowiednio napędzić Shanlingiem)

- ATH MSR7

- Momentum M2

- Sennheiser HD569 (nie ma niestety ich recenzji, ale wyczytałem że są na prawdę godne uwagi, szczególnie w stosunku cena/jakość - może ktoś napisze tu cos o nich więcej?)

- B&W P7 - trochę zbyt duża cena jak dla mnie, ale jeśli faktycznie pasowały by najbardziej do mojego opisu to byłbym skłonny wyłożyć

Bardzo proszę o pomoc osoby kompetentne.