Jump to content

Alternatywa dla Dragonfly Black 1.5? Do AKG K550, gry i muzyka

Recommended Posts

Witam!

Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem słuchawek AKG K550 i poszukuję DAC'a w cenie ok 400 zł, którego będę używał do laptopa w domu, stacjonarki w pracy, oraz okazjonalnie do telefonu lub tabletu, zarówno do muzyki jak i do gier.  Jestem prawie zdecydowany na Dragonfly'a Black 1.5, ale jako że słabo znam się na sprzęcie audio, to może coś przeoczyłem i może ktoś mi lepiej doradzi.

Mobilność jest istotna gdyż codziennie będę go woził ze sobą, tylko w pracy mam czas posłuchać muzyki, a w domu czasu starcza tylko na to, żeby pograć. Okazjonalnie funkcja OTG się przyda by gdzieś podczas podróży posłuchać muzyki. Mnogość złącz nie jest szczególnie potrzebna, gdyż na chwilę obecną potrzebuję tylko podłączać słuchawki, ale w przyszłości może jakieś proste głośniczki komputerowe zakupie (jedno wyjście jack wystarczy? jestem laikiem).

Przy okazji czy ktoś próbował kiedyś DAC'a przez OTG uruchamiać na Nokii Lumii 930? Z tego co czytałem telefon hardware'owo nie ma możliwości OTG, ale chciałbym wiedzieć, czy komuś jakimś cudem się udało.

Jeżeli chodzi o gry, to zależy mi na dobrym działaniu w FPSach sieciowych. Rozważałem jakiś DAC "gamingowy", ale zakładam, że w tej cenie każdy będzie miał gorszą jakość dźwięku. Zastanawiam się natomiast czy software'owe sztuczki w takim DACu gamingowym mogą dać mi lepsze rozeznanie w przestrzeni niż DAC "muzyczny" z dobrą "sceną"? Ktoś grający ma jakieś doświadczenie? Za naradą artykułu z tej strony wybrałem słuchawki "niegamingowe" z dobrą sceną i nie zawiodłem się. W Rainbow Six Siege byłem w stanie usłyszeć nie tylko że przeciwnik jest za drzwiami, ale dokładnie w którym kierunku za nimi się znajduje. Chciałbym żeby DAC tego nie zepsuł, a najlepiej i jeszcze poprawił. Czy któryś DAC w tej cenie może się poszczycić lepszą sceną?