Jump to content

Recommended Posts

Od ponad tygodnia mam u siebie na warsztacie takie oto cudo:

I2lnahq.jpg

Aune S7, w pełni zbalansowany wzmacniacz, który wreszcie pojawił się w ich ofercie.

Generalnie tyle ile udało mi się go zrozumieć z odsłuchów odbytych przez ten tydzień, wcale nie jest to wbrew pozorom wzmacniacz komplementarny wobec S6, a równoległy. Można traktować go bardziej jako:

  • mocniejszą wersję S6 bez DACa,
  • lub też maksymalnie rozwinięty wariant X7s. 

Brzmieniowo odpowiada w fundamencie S6, ale też dosyć sporo informacji przekazuje ze źródła. To sprzęt bardziej neutralno-techniczny, dający równy i klarowny dźwięk z bardzo dobrą rytmiką, sceną oraz z tym typowym dla S6 lekkim wzmocnieniem wyższej średnicy. Świetnie o dziwo zgrał mi się z czułymi na jasne tory K240 DF, wyraźnie lepiej niż kiedyś miało to miejsce z S16, jak również z także trudnymi K270 Playback. Całkiem dobrze wypadł w duecie po balansie z K872 (pomijając ich górę), jak również napędził K1000. Z tym że dla nich od razu zaznaczam nie jest to "koniec poszukiwań", że tak się wyrażę. Tu cały czas lepiej sprawdzają się M-35 czy Conductor V2+, ten ostatni dając lepszą organiczność w dźwięku oraz ogólną klasę i holografię (trudno się zresztą dziwić przy tak dużej różnicy w cenach).

Aj7NNaD.jpg

Sprzęt na pewno będę chciał przetestować na którejkolwiek ze swoich kart wyposażonej w układ Sonic Imagery Labs, ponieważ niespodziewanie S7 świetnie dogadała się z fabrycznym SC808. Możliwe że technicznie grające źródło jeszcze dodatkowo wzmacnia jego precyzję i rytmikę.

Z innych rzeczy które rzuciły mi się podczas wstępnych testów: kompletny brak szumu nawet z czułymi dokami typu RHA T20, bardzo mocny gain (Low = -15 dB, High = +4 dB), minimalne wydzielanie ciepła, podawana przez producenta ponoć bardzo niska impedancja wyjściowa (poniżej 1 Ohma - faktycznie nie słyszę na niej specjalnie efektu tłumienia) i duża moc (3,4 W dla 32 Ohm). Bez względu na to czy podpinamy pod S7 sygnał BAL czy SE, działają WSZYSTKIE wyjścia. Jedynie tak jak przy X7s producent odradza podłączanie więcej niż jednej pary słuchawek jednocześnie.

QVKcMzP.jpg

S7 zapowiada się więc jako bardzo ciekawy sprzęt. 

 

EDIT: recenzja w pełnej wersji dostępna tutaj: http://www.audiofanatyk.pl/recenzja-wzmacniacza-zbalansowanego-aune-s7/

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EvilKillaruna, czy ten wzmacniacz będzie też testowany z jakimkolwiek modelem Audeze? Zastanawia mnie jakiej potencjalnej klasy synergie da się tutaj uzyskać.

Edited by Adamesq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie. Lista słuchawek pełnowymiarowych obejmuje na dzień dzisiejszy:

  • AKG K240 DF
  • AKG K240 Monitor
  • AKG K270 Playback
  • AKG K340 ES-D
  • AKG K500 EP
  • AKG K872
  • AKG K1000
  • Bowers & Wilkins P9 Signature
  • Final Audio Design Sonorous III
  • Final Audio Design Sonorous IV
  • Sennheiser HD800

Postanowiłem jednakże w oparciu o uzyskiwane na nim rezultaty wzmacniacz kupić na stałe na blog, także możliwe że w najbliższym czasie uda mi się sparować z nim iSine 10 lub 20. Ale będą to raczej jedyne Audeze w najbliższym czasie. Z mojego doświadczenia z tymi słuchawkami jednakże poza LCD-XC i LCD-4 powinno być bardzo dobrze. Z obydwoma preferowałbym nieco inny sprzęt, z XC cieplejszy, z LCD-4 po prostu wyższej klasy, ponieważ te są piekielnie czułe na tenże aspekt źródła. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję Panu za odpowiedz. Mam jeszcze kilka innych pytań związanych ze sprzętami Aune, ale wstrzymam się do momentu publikacji recenzji S6. B&W P9 są stosunkowo nowe, nie widziałem ich jeszcze w Pańskich recenzjach, czy to sprzęt przejściowy, czy także w planach jest zrecenzowanie tego modelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, jest to sprzęt aktualnie na warsztacie i podle przyszłej recenzji. P9 Signature akurat z S6 lubią się najmniej (na tle S7 z SC808/DAC-80 i Conductora V2+), ponieważ są bardzo neutralne w sekcji średnio-wysokotonowej i wymagają sprzętu trochę bardziej organicznego, z pełniejszym charakterem. 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staram się aby bardzo szybko nowe treści się ukazały, niestety doba wciąż ma tylko 24 godziny :). Aktualnie plany wyglądają u mnie tak, że siedzę w tej właśnie chwili nad zdjęciami do Somiców V2 (forum otwarte na drugim monitorze). Jutro zamierzam przysiąść do S6 i S7. Oba urządzenia planuję puścić najpóźniej w przyszłym tygodniu, nie wiem tylko w jakiej kolejności. Co prawda i jedno i drugie dostanie rekomendację, ponieważ S6 to w prostej linii facelift i upgrade ponad S16, ale najbardziej póki co podoba mi się subiektywnie z tego duetu S7. Śmieszne jest to, że na początku wzmacniacz miał trudności z przekonaniem mnie do siebie, a ostatecznie się zostanie na stałe. Po dłuższym przysiadzie okazało się, że ma naprawdę dużo w sobie potencjału i świetnie reaguje na konfiguracje OPA w moich kartach dźwiękowych, zdradzając sporą czułość na tonalność źródła.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, jestem zmuszony się z tym zgodzić, doba jest zdecydowanie zbyt krótka, żeby pogodzić w pełni życie zawodowe, prywatne i hobbistyczne. Przez ostatnie parę tygodni cieszyłem się niedawno zakupionymi słuchawkami Sennheiser HD6XX (poszczęściło mi się, info o dropie pojawiło się, gdy akurat byłem w pracy i trafił do mnie egzemplarz nr 01347) podpiętymi do Aune S16 (nie wiem z którego roku jest to model - da się to sprawdzić bez rozbierania obudowy?), którym się zainteresowałem głównie dzięki Pańskiej recenzji. Po odsłuchu w sklepie ze zwykłymi SoundMagicami HP150 poczułem ogromny skok jakościowy względem tego co miałem ówczas u siebie (iBasso D14), a wiedziałem, że będzie lepiej. Na etapie szukania upgrade słuchawek kupiłem w ciemno HD6XX z zastrzeżeniem, że jeżeli mi nie podejdą, to je sprzedam. Spodobały mi się na tyle, że są nadal ze mną.

Tak jak przypuszczałem, neutralne S16 bardzo fajnie się zgrywają z ciemnymi Sennkami, wokale brzmią naprawdę przesłodko, elektronika również ale... Ale choroba dopadła i mnie. Czuję, że to nie jest koniec mojej drogi, chciałbym w obecnym brzmieniu poprawić separacje instrumentów, holografię, jakość niższych rejestrów i dlatego prawdopodobnie będę za niedługo czas rozważał zakup Audeze LCD2F.

Dochodzę do momentu, gdy ponownie muszę się Pana poradzić w kwestii wyboru, zaufałem Panu już raz w ciemno z M1 i MA750, czego nie żałuję i uważam, że mamy podobnie nasterowany słuch, gdyż moje osobiste odczucia płynące z dzwięku bardzo często zgodnie pokrywają się ze sobą. W którymś artykule wspominał Pan o bardzo dobrej synergii modelu Audeze właśnie z Aunem S16, i zapewne w przyszłości udam się na odsłuch. W pogoni za brzmieniem doskonałym, mając na uwadze relacje budżetu do jakości, rozważam następujące opcje do połączenia ich z LCD2F:

a) pozostać przy ciągle niezłym S16

b) wymienić S16 na S6

c) dokupić S7 i połączyć interkonektami XLR z S7, a także LCD2F po zbalansowanym kablu

d) wymienić S16 na S6 i dokupić S7 i podobnie jak w powyższym przypadku puścić to po balansie

e) jakaś inna alternatywa?

Dodam tylko, że sekcja DAC jest na tyle dobra, że w przyszłości na pewno posłuży mi jako tor do zestawu stereo 2.0.

Zdaję sobie sprawę z kompleksowego zapytania, dlatego jeśli Pan uważa, że powinno być ono zadane dopiero po opublikowaniu recenzji S6, tak aby komentarz trafił do większej ilości użytkowników, oczywiście to zrozumiem i nie mam nic przeciwko, jak wspominałem, upgrade audio to cel na nieodległą przyszłość.

Dziękuję za jakiekolwiek porady w związku z powyższym "problemem".

Edited by Adamesq

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, EvilKillaruna said:

Staram się aby bardzo szybko nowe treści się ukazały, niestety doba wciąż ma tylko 24 godziny :). Aktualnie plany wyglądają u mnie tak, że siedzę w tej właśnie chwili nad zdjęciami do Somiców V2 (forum otwarte na drugim monitorze). Jutro zamierzam przysiąść do S6 i S7. Oba urządzenia planuję puścić najpóźniej w przyszłym tygodniu, nie wiem tylko w jakiej kolejności. Co prawda i jedno i drugie dostanie rekomendację, ponieważ S6 to w prostej linii facelift i upgrade ponad S16, ale najbardziej póki co podoba mi się subiektywnie z tego duetu S7. Śmieszne jest to, że na początku wzmacniacz miał trudności z przekonaniem mnie do siebie, a ostatecznie się zostanie na stałe. Po dłuższym przysiadzie okazało się, że ma naprawdę dużo w sobie potencjału i świetnie reaguje na konfiguracje OPA w moich kartach dźwiękowych, zdradzając sporą czułość na tonalność źródła.

Ostatnie zdanie mnie buduje, jest szansa, że S7 zawita na krótki i u mnie. Być może nawet na dłużej, jeżeli faktycznie okaże się dość precyzyjny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że z podanych opcji najbardziej sensowne są dwie i w takiej właśnie kolejności: D -> C

S6 jest od S16 praktycznie w każdym zakresie rozwinięciem. Z dodatkowym wzmacniaczem zyska Pan też pełny natywny balans i bardzo dobrą scenę z dużą mocą, a i sama integra będzie np. z PRE na obu wyjściach i niezależnie ustawiana na głośności względem wyjścia słuchawkowego. Tak naprawdę wszystko zależy od ceny w jakiej mógłby Pan swoją S16 sprzedać. Tak z 2200 zł byłoby moim zdaniem idealnie dla obu stron, jeśli sprzęt jest w nienagannym stanie. Jeśli nie, S16 zostawić i doczepić S7. 

1 hour ago, jd1210 said:

Ostatnie zdanie mnie buduje, jest szansa, że S7 zawita na krótki i u mnie. Być może nawet na dłużej, jeżeli faktycznie okaże się dość precyzyjny.

Jeśli nie będzie to sztuka nowa, to fajnie, bo mam wrażenie że S7 po czasie mocniej się wyczuliła w tym względzie i zaczęła różnice lepiej pokazywać. Na początku nie było to tak oczywiste, a teraz siedzę z trzema kartami i żongluję OPAMPami za łącznie ponad 1000 zł. Do sprawdzenia jest naprawdę bardzo dużo kombinacji. Prawdopodobnie dostroję sobie S7-kę z jedną z kart tak, aby mieć jak najbardziej liniowy dźwięk o jak największej dynamice i będę wykorzystywał jako standardową platformę testową (ogólne możliwości + moc + sterowany gain + bardzo niska impedancja wyjściowa + zero szumu nawet na dokach).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze o tym wiedzieć Evil, trzeba będzie brać poprawkę przy odsłuchu, na wypadek nowej sztuki.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście też należy brać korektę i na słuchawki oraz fakt, że każdy z nas słyszy inaczej. W moim przypadku patrzę na niego przez pryzmat chyba bardziej elastyczności i możliwości niż czystej synergii. Ale właśnie z tego pierwszego może wynikać to drugie. Sprzęt jak na razie jest piekielnie uniwersalny. Spędziłem całą noc niemal na różnych kombinacjach OPA i wyszło mi, że teoretycznie najbardziej liniowy jest STX z 2x LM4562 + SIL 994Enh (choć i tak preferowałbym tu sparowanie z S6), zaś najlepszy ogólnie jakościowo i synergicznie dla typowego słuchacza wypadnie prawdopodobnie z SC808 wzbogaconym o dwa SS V5 na sekcji I/V. Bufor jest tam bez znaczenia - RCA grają nawet przy wyjętej kości wzmacniacza słuchawkowego, także jest ona zawsze pomijalna i sygnał i tak płynie przez 2x I/V + na stałe wbudowany LM4562 (o ile nikt nie grzebał w karcie w celu ostolikowania tegoż elementu). W takiej kombinacji wzmacniacz zachowuje swój fundament, ale dostaje lekkiego przygładzenia skrajów, zwłaszcza sopranu, a także zyskuje bardzo słyszalnej głębi, na niektórych słuchawkach graniczącej aż z dyfuzją. STX zaś z kolei gra bardzo liniowo, z mocno zaznaczonym detalem na sopranie i delikatnym przesunięciem barwy na nosowość (tak właśnie gra SIL). I wzmacniacz to spokojnie wyczuwa. Także kwestia będzie tu także i źródła co do efektu końcowego, możliwe że decydująca.

S7 z perspektywy tygodnia nadal podtrzymuje estymowany przeze mnie stosunek transparencji do narzutu własnego na poziomie przynajmniej 70:30. Przynajmniej. Aktualnie wziąłem się za spisywanie wrażeń już w formę tekstu docelowego recenzji.

 

Recenzja tu: http://www.audiofanatyk.pl/recenzja-wzmacniacza-zbalansowanego-aune-s7/

Od razu przepraszam za literówki, ale ze względu na czas postanowiłem recenzję puścić przodem i korektę wykonać post factum. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.03.2017 at 11:29 PM, EvilKillaruna said:

Wydaje mi się, że z podanych opcji najbardziej sensowne są dwie i w takiej właśnie kolejności: D -> C

S6 jest od S16 praktycznie w każdym zakresie rozwinięciem. Z dodatkowym wzmacniaczem zyska Pan też pełny natywny balans i bardzo dobrą scenę z dużą mocą, a i sama integra będzie np. z PRE na obu wyjściach i niezależnie ustawiana na głośności względem wyjścia słuchawkowego. Tak naprawdę wszystko zależy od ceny w jakiej mógłby Pan swoją S16 sprzedać. Tak z 2200 zł byłoby moim zdaniem idealnie dla obu stron, jeśli sprzęt jest w nienagannym stanie. Jeśli nie, S16 zostawić i doczepić S7. 

Jeśli nie będzie to sztuka nowa, to fajnie, bo mam wrażenie że S7 po czasie mocniej się wyczuliła w tym względzie i zaczęła różnice lepiej pokazywać. Na początku nie było to tak oczywiste, a teraz siedzę z trzema kartami i żongluję OPAMPami za łącznie ponad 1000 zł. Do sprawdzenia jest naprawdę bardzo dużo kombinacji. Prawdopodobnie dostroję sobie S7-kę z jedną z kart tak, aby mieć jak najbardziej liniowy dźwięk o jak największej dynamice i będę wykorzystywał jako standardową platformę testową (ogólne możliwości + moc + sterowany gain + bardzo niska impedancja wyjściowa + zero szumu nawet na dokach).

Dziękuję za odpowiedź.

W kontekście ewentualnych wydatków, które trzeba poczynić (S6+S7, kable), po podliczeniu wszystkich kosztów okazuję się, że za niewielką dopłatą zamiast proponowanych przeze mnie rozwiązań można zakupić Bursona Conductor V2+, którego też Pan wielokrotnie zachwalał. Ta integra również ma wyjście PRE, do tego niezaprzeczalny atut w postaci pilota. Jak Pan oceniłby jakość brzmienia Bursona ze słuchawkami Audeze wobec zestawienia S6+S7 po kablach zbalansowanych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę. 

Dziś będzie puszczona recenzja S6, więc można będzie jeszcze troszkę w tym temacie poczytać. 

Nie jest to taka niewielka dopłata, ponieważ S6+S7 = 5000 zł, ew. z kuponami rabatowymi ode mnie 4750 zł. Burson zaś to kwota 7400 zł, także trzeba byłoby dorzucić równowartość jeszcze jednego segmentu.

W zasadzie niemal każdy model się odnajdzie na obu i oba te zestawy mają sporo sensu, ale zależy o których słuchawkach dokładnie mowa. Przykładowo z LCD-4 definitywnie wygra Burson, te słuchawki bezlitośnie pokazują klasę dźwięku źródła. Tak samo LCD-XC preferowałbym z Bursona. LCD-X już z Aune i to najlepiej z samej integry po wejściach S/PDIF (najjaśniej i z maksymalną redukcją dyfuzji). Z LCD-2 i 3 już kwestia gustu - czy iść w organikę i klasę Conductora czy szybkość i doświetlenie krytycznych partii od Aune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, EvilKillaruna said:

Proszę. 

Dziś będzie puszczona recenzja S6, więc można będzie jeszcze troszkę w tym temacie poczytać. 

Nie jest to taka niewielka dopłata, ponieważ S6+S7 = 5000 zł, ew. z kuponami rabatowymi ode mnie 4750 zł. Burson zaś to kwota 7400 zł, także trzeba byłoby dorzucić równowartość jeszcze jednego segmentu.

W zasadzie niemal każdy model się odnajdzie na obu i oba te zestawy mają sporo sensu, ale zależy o których słuchawkach dokładnie mowa. Przykładowo z LCD-4 definitywnie wygra Burson, te słuchawki bezlitośnie pokazują klasę dźwięku źródła. Tak samo LCD-XC preferowałbym z Bursona. LCD-X już z Aune i to najlepiej z samej integry po wejściach S/PDIF (najjaśniej i z maksymalną redukcją dyfuzji). Z LCD-2 i 3 już kwestia gustu - czy iść w organikę i klasę Conductora czy szybkość i doświetlenie krytycznych partii od Aune.

Do tego trzeba doliczyć cenę kabli, żeby podłączyć wszystkie elementy po pełnym balansie, do tego cena kabli zbalansowanych do Audeze też nie należy od najniższych. Summarycznie nie wyniesie to aż tak mniej.

Co do konfrontowania brzmienia szybkiego i organicznego, niestety nie jestem w stanie się wypowiedzieć, bo nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Najlepiej byłoby posłuchać tych dwóch rozwiązań naraz, ale to może być trudne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chce Pan łączyć oba segmenty ze sobą to tak, choć koszta można trzymać mimo wszystko w ryzach. Parę dni temu sprzedałem podstawowe interkonekty jednemu z forumowiczów wraz z innym wzmacniaczem. Koszt = 80 zł. Oczywiście mowa o RCA. Przy XLRach koszt będzie wynosił pewnie z 200-300 zł zależnie od materiałów i wykończenia.

Co do Audeze - chyba tylko LCD-2 nie mają kabla typu BAL. Reszta już takowe posiada.

Niestety najczęściej nie ma innej opcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, EvilKillaruna said:

Jeśli chce Pan łączyć oba segmenty ze sobą to tak, choć koszta można trzymać mimo wszystko w ryzach. Parę dni temu sprzedałem podstawowe interkonekty jednemu z forumowiczów wraz z innym wzmacniaczem. Koszt = 80 zł. Oczywiście mowa o RCA. Przy XLRach koszt będzie wynosił pewnie z 200-300 zł zależnie od materiałów i wykończenia.

Co do Audeze - chyba tylko LCD-2 nie mają kabla typu BAL. Reszta już takowe posiada.

Niestety najczęściej nie ma innej opcji.

 

Zostanę więc przy rozwiązaniu Aune.

PS To kiedy ta recenzja S6? ; - )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz: http://www.audiofanatyk.pl/recenzja-integry-sluchawkowej-aune-s6/

Ze swojej strony powiem, że prawdopodobnie ją również sobie zostawię. Mam o dziwo spory z niej użytek ze słuchawkami naturalnymi, takimi jak P7W czy K500EP. Spodziewam się też że będzie to segment bardzo popularny w najbliższym czasie, także myślę warto aby zachował się na blogu jako jeden z punktów odniesienia.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego procesu wymagana by była zmiana myślenia z "więcej basu = lepiej". To może być trudne, o ile niewykonalne, ale kto wie?

Ja ze swojej strony spróbuję zmienić S16 na S6 i dalej rozbudowywać to pod kątem pełnego balansu z docelowym S7+LCD2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem. Bas to nie zawsze ilość, ale też format, szybkość, wypełnienie, zejście. Najwięcej basu ze wszystkich Audeze miały LCD-3. Najszybszy był po stronie LCD-XC. Najbardziej wyważony najczęściej z LCD-2F, a także na niektórych torach z LCD-4. 

Radziłbym zrobić inaczej. Jeśli już wymienić S16 na S6, to wtedy właśnie zakupić LCD-2F i najpierw zainwestować w porządny 8-żyłowy kabel na miedzi hybrydowej. Za materiały zapłaci się fortunę, ale efekty są piorunujące z racji pracy tych słuchawek na skrajnych parametrach co do medium przewodzącego.

Przy okazji dorzucam zdjęcie wrzucone w innym wątku, pokazujące prezencję obu urządzeń obok HD800:

md5aycB.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie Jakubie, "porządny" kabel na osmiożyłowej miedzi hybrydowej o długości 2,5 metra kosztuje równe 399,99 EUR, co daje sumę bliską samego S7. Czy zaproponowana przez Pana strategia jest warta swojej ceny w kontekście wcześniejszych rozważań? Nie neguję, po prostu trudno mi w to uwierzyć. Rozważam też zakup Conductora V2+, głównie z przyczyn estetycznych, które są też ważne i biorę je pod uwagę - wszystko jest zamknięte w jednej obudowie i nie ma plątaniny kabli za sprzętem.

Edited by Adamesq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porządny kabel na takich materiałach i przy bardzo dobrych (drogich) wtykach Furutecha oraz długości 1,5 m wyniósł mnie dawno temu nieco ponad 1000 zł w regularnej konfekcji. Był to kabel dwuczęściowy: BAL + dopinana końcówka na zwykły jack. Testowałem go z niemal wszystkimi modelami Audeze poza LCD-4. Dziś podobny patent stosuję z K1000, tj. do ich standardowo wykończonego Neutrikiem kabla mam dodatkowy 1,5 m na OCC 7n zakończony zwykłym jackiem. Stąd też mogłem zamówić teraz kabel tylko i wyłącznie zbalansowany do HD800 na tych samych materiałach i mieć jakby "dwa kable" w zależności od konkretnych potrzeb i okoliczności testowych.

Być może przy wtykach SwitchCrafta + Neutriku oraz bez oplotu byłoby to mniej niż 400 EUR. Podany przez Pana kabel to w przeliczeniu jakieś 1700 zł. S7 zaś kosztuje 2500 zł, także nie są to sobie sumy specjalnie bliskie :). Można wiedzieć co to za cudo lub przez kogo robione?

Plus co do Pana pytania, nadal nie wiem o jakich słuchawkach dokładnie mowa. O sensie dodatkowego okablowania pisałem np. w recenzji LCD-3 na blogu jeśli dobrze pamiętam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, można, nie chciałem wcześniej siać kryptoreklamy:

1,5m na dwóch zbalansowanych wtykach od Furutech faktycznie kosztuje nieco ponad 1000zł. Z tym, że w przypadku S6 potrzebny jest jeden 4pinowy XLR, a FAW oferuje jeden wtyk na Neutriku, do tego bez końcówki. Czy Pański kabel był wykonany przez jakąś firmę? I jak ma się to do zastąpienia oddzielnej sekcji wzmacniacza jednym kabel zbalansowanym? Rozumiem, że w tym konkretnym przypadku parując je z S6 jakość dźwięku będzie na równym poziomie? Gdyby tak było, to zaiste zacna alternatywa warta rozważenia!

Edited by Adamesq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma obaw Panie Adamie. Akurat kable FAW sobie w wielu przypadkach cenię.

Mój kabel był konfekcjonowany przez sklep Audeos. Furutech ma dosyć ubogą ofertę wtyków XLR 4-pin. W przypadku mojego kabla wyglądać to będzie mniej więcej tak:

35h-4xlr.jpg

Konektory do samych słuchawek również będą tak wyglądały i z tej też serii miałem zastosowane w swoich Audeze.

Nie jestem jednak w stanie powiedzieć czy 4pin mają słyszalną przewagę nad 2x 3pin. Teoretycznie nie powinno być żadnej.

O ile dobrze zrozumiałem Pana pytanie, to sygnał zbalansowany w obu urządzeniach powinien być realizowany identycznie. Podłączając się pod S6 uzyska Pan identyczny stan "pełnego balansu" jak gdyby wpiął się XLRem słuchawek do S7 podłączonego dwoma kablami XLR do S6. Dźwięk nie będzie oczywiście identyczny, ale prawidłowość technicznego realizowania sygnału zbalansowanego już tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie tylko, czy podłączanie S6+S7 po pełnym balansie jest warte różnicy w cenie wobec połączenia "gołego" S6. Poruszamy ciekawe dylematy, ale obawiam się że nie obędzie się bez wizyty w Żywcu.

Edited by Adamesq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...