Jump to content
Adamesq

Aune E1 - wrażenia, opinie...

Recommended Posts

Swoją drogą, do którego serwis uderzałeś, jeśli mogę zapytać? Ja w sprawie swoich E1 z Audeosem nie mogę się od 2 miesięcy skontaktować. Znaczy ja mogę, ale oni nie potrafią odpisać. A może przeciągali wszystko, żeby minął okres gwaranycjny (koniec czerwca...). Takie trochę niepoważne. A może przy okazji napiszę, z czym mam problem, bo on już tutaj się pojawiał: lewa słuchawka gra zdecydowanie ciszej. Sprawdzane na różnych silikonach, piankach oraz innych urządzeniach (telefon, laptop, dac). Wiem, że pisaliście o czyszczeniu (biorę pod uwagę, że może być to efekt zaklejenia siateczki, niestety). Czy ktoś z Was ewentualnie je czyścicł i jest w stanie podpowiedzić na ile niebezpieczne jest wykonanie takiego zabiegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Eleks napisał:

A może przeciągali wszystko, żeby minął okres gwaranycjny (koniec czerwca...).

To nic nie zmienia, masz dowody w postaci emaili, gdzie jest umieszczona data. 

Możliwe, że jak zaczniesz ich straszyć, to się odezwą. To ich obowiązek.

Pamiętam fajny artykuł, https://bezprawnik.pl/rekojmia-po-uplywie-2-lat/

I między innymi było coś takiego:

sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od zakupu (art. 568 § 1)

roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady (art. 568 § 2)

Czyli jeśli wada nie powstała z Twojej winy, wadę stwierdziłeś przed upływem, gdzie masz dowód w emailu, masz jeszcze rok, więc sklep musiałby czekać jeszcze rok, aby to się przedawniło. Ważne żebyś miał udokumentowane stwierdzenie istnienia takiej wady wraz z datą.

"Rękojmia po upływie 2 lat – co z dowodami?

Oczywiście tak zarysowana konstrukcja przepisów daje nam pole do pewnego rodzaju nadużyć. Idąc tym tropem, praktycznie każdy kupujący może twierdzić, że do stwierdzenia wady doszło w ostatnim dniu kończącym okres dwóch lat od zakupu, de facto prowadząc do powstania trzyletniego okresu rękojmi. Sklepy są doświadczonymi podmiotami w tej kwestii i gotowe będą czas stwierdzenia wady kwestionować. Dlatego też w mojej ocenie dobrze jest zabezpieczać swoje stanowisko w postaci trudnych do podważenia dowodów.

Jakich? Moim zdaniem ciekawym pomysłem jest e-mail do sklepu zawiadamiający go o fakcie stwierdzenia wady. Na przykład nagrajmy film pokazujący, że ten konkretny odkurzacz, zakupiony w tym i tym sklepie, przestał działać. Potem niezwłocznie wgrajmy film na YouTube, nawet jako film prywatny. YouTube uwiarygodni film narzuconą przez siebie datą. To pozwoli nam łatwo udokumentować, że wadę stwierdzono jeszcze w czasie obowiązywania 2-letniego czasu na stwierdzenie wady.

Jest to o tyle ciekawa konstrukcja, że mało osób o niej wie. W internecie regularnie natrafiam na pretensje klientów niezadowolonych z jakiegoś smartfona czy innego gadżetu, którzy zarzucają obliczenie wytrzymałości na okres obowiązywania rękojmi/gwarancji. „Zepsuł mi się na dwa dni przed końcem rękojmi, nawet nie miałem kiedy go reklamować” – narzekał jeden z internautów. A tymczasem w świetle prawa na reklamację miał jeszcze 12 miesięcy."

Więc spokojnie jeśli jest to wada produktu, albo wada nie wynikająca z Twojej winy, to masz jeszcze rok czyli do czerwca 2021 na załatwienie sprawy.

W sumie ten artykuł trochę mi otworzył oczy, bo nie byłem świadomy wielu rzeczy. Warto się wgryźć w artykuł i otworzyć oczy na pewne sprawy.

 

Swoją drogą takich rzeczy, to szkoła powinna uczyć, a nie internet, no ale niestety program nauczania jest przestarzały i niedostosowany do dzisiejszych potrzeb, a nikomu nie jest na rękę go zmieniać.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wiesz, nie chcę oskarżać, bo może jest mnóstwo innych powodów, dla których nie odpisują (próbowałem na maila sklepowego i allegrowego). Wiem, że Mayster (właściciel firmy) kiedyś tu aktywnie działał, bo przecież dzięki jego postowi i promce zdecydowałem się je wypróbować, po czym zostały. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że byłem/jestem gotów nawet zapłacić za ekspertyzę/serwis, bo może się okazać, że to efekt mojego używania. Ale nie odbiegając od tematu - ktoś z Was czyścił kopułki/siateczki? Z góry dzięki za pomoc.

Edited by Eleks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przedzwoń na sklep albo napisz PW z jakimiś danymi i zaraz się wyjaśni. Na pewno nie ma tu mowy o jakimś przeciąganiu celowymi, bo ważne jest kiedy towar został otrzymany i o czas jego znajdowania się w serwisie gwarancja się wydłuża.

Co do samego problemu, to na 90% jest to zabrudzenie filtrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 2.07.2020 o 11:19, Eleks napisał:

- ktoś z Was czyścił kopułki/siateczki? Z góry dzięki za pomoc.

Miałem tak w Aune E1, że jeden kanał grał ciszej, oddałem na gwarancji. Powiedziano mi później, że było to zabrudzenie i usunięto je poprzez moczenie w alkoholu :) końcówek tulejek.

Edited by NuYam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 2.07.2020 o 11:44, Eleks napisał:

Swoją drogą, do którego serwis uderzałeś, jeśli mogę zapytać? Ja w sprawie swoich E1 z Audeosem nie mogę się od 2 miesięcy skontaktować. Znaczy ja mogę, ale oni nie potrafią odpisać. A może przeciągali wszystko, żeby minął okres gwaranycjny (koniec czerwca...). Takie trochę niepoważne. A może przy okazji napiszę, z czym mam problem, bo on już tutaj się pojawiał: lewa słuchawka gra zdecydowanie ciszej. Sprawdzane na różnych silikonach, piankach oraz innych urządzeniach (telefon, laptop, dac). Wiem, że pisaliście o czyszczeniu (biorę pod uwagę, że może być to efekt zaklejenia siateczki, niestety). Czy ktoś z Was ewentualnie je czyścicł i jest w stanie podpowiedzić na ile niebezpieczne jest wykonanie takiego zabiegu?

słuchawki kupiłem w:

Dawid Wolniak/AUDIOTOP DAWID WOLNIAK/Młyńska 46D/2/62-052 Komorniki/REGON: 362571096/NIP: 787-211-14-70

wysłałem i po 14 dniach dostałem odpowiedź, że reklamacja/gwarancja= odrzucona

prosiłem o kontakt telefoniczny, jeśli gwarancja zostanie odrzucona:

a) miła Pani zadzowniła i powiedziała, że odsyła słychawki

b) poprosiłem o pomoc w naprawie za dopłatą z mojej strony = odpowiedź negatywna/brak odpowiedzi

c) Pani miała oddzownić a dostałem tylko słuchawki z powrotem..

IMG_0692.jpg

Edited by mezzanine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak uszkodzonych słuchawek żaden sklep nie wymieni w ramach gwarancji. Naprawa też nie wchodzi w grę, z uwagi na konstrukcję sprzętu.

Można się pokusić o odcięcie kabla poniżej splittera i dolutowanie jakiejś alternatywy, ale dwie rzeczy:

  • nie mam pojęcia, jakie kable dobrać, więc pozostaje kombinowanie,
  • na pewno nie będzie to brzmienie identyczne, na zasadzie 1:1

Pytanie, czy warto? Moim zdaniem - nie bardzo. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istnieje opcja super-awaryjna, mianowicie częściowy recabling od splittera w dół. Po prostu splitter i odnogi do słuchawek się zostają, a kabel wymienia się lutując go do starych odcinków. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale skuteczne jeśli zrobione dobrze. 

O szanowaniu słuchawek nie będę robił wykładu. Bujanie się z problemem jest dostateczną nauczką. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 4.07.2020 o 15:00, EvilKillaruna napisał:

Istnieje opcja super-awaryjna, mianowicie częściowy recabling od splittera w dół. Po prostu splitter i odnogi do słuchawek się zostają, a kabel wymienia się lutując go do starych odcinków. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale skuteczne jeśli zrobione dobrze. 

O szanowaniu słuchawek nie będę robił wykładu. Bujanie się z problemem jest dostateczną nauczką. 

To są Pana słuchawki czy moje? chyba moje ;-) nie zna Pan ich historii ;-) 

W dniu 4.07.2020 o 13:03, daviox napisał:

Tak uszkodzonych słuchawek żaden sklep nie wymieni w ramach gwarancji. Naprawa też nie wchodzi w grę, z uwagi na konstrukcję sprzętu.

Można się pokusić o odcięcie kabla poniżej splittera i dolutowanie jakiejś alternatywy, ale dwie rzeczy:

  • nie mam pojęcia, jakie kable dobrać, więc pozostaje kombinowanie,
  • na pewno nie będzie to brzmienie identyczne, na zasadzie 1:1

Pytanie, czy warto? Moim zdaniem - nie bardzo. :)

Pytanie czy warto? czy warto się myć skoro się ubrudzi?

Widzę, że użytkownicy forum mają podejście 0-1 system. Polecam podejście= shades of gray a nie czarne/białe

Edited by mezzanine
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, mezzanine napisał:

To są Pana słuchawki czy moje? chyba moje ;-) nie zna Pan ich historii ;-) 

Pytanie czy warto? czy warto się myć skoro się ubrudzi?

Widzę, że użytkownicy forum mają podejście 0-1 system. Polecam podejście= shades of gray a nie czarne/białe

Ale to Ty masz problem, a nie inni, którzy próbują Ci coś doradzić.

Kabel sam się nie zepsuł, niezależnie od historii. Jak się nie szanuje sprzętu, albo były jakieś zaniedbania, to kabel został uszkodzony. Mówi się trudno. Następnym razem trzeba bardziej uważać.

 Jak sam widzisz słuchawki raczej nie wyglądają na rozbieralne prostą metodą, a dla serwisu liczy się czas, więc dla nich to żaden zarobek bawić się kilka godzin z słuchawkami z ryzykiem trwałego uszkodzenia i pretensji klienta.

Zostało Ci podane rozwiązanie przez Jakuba, a jeśli takie rozwiązanie nie pasuje, to raczej alternatywy nie masz. 

Albo inwestujesz w naprawę i dolutowanie kawałka kabla, albo kupno nowych słuchawek. Trzeciej opcji raczej nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, mezzanine napisał:

Widzę, że użytkownicy forum mają podejście 0-1 system. Polecam podejście= shades of gray a nie czarne/białe

Dawno się tak nie uśmiałem, bo:

W dniu 4.07.2020 o 13:03, daviox napisał:

Można się pokusić o odcięcie kabla poniżej splittera i dolutowanie jakiejś alternatywy

W dniu 4.07.2020 o 15:00, EvilKillaruna napisał:

Istnieje opcja super-awaryjna, mianowicie częściowy recabling od splittera w dół. Po prostu splitter i odnogi do słuchawek się zostają, a kabel wymienia się lutując go do starych odcinków. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale skuteczne jeśli zrobione dobrze.

Podejście 0-1, zaiste. :)

10 godzin temu, mezzanine napisał:

Pytanie czy warto? czy warto się myć skoro się ubrudzi?

W dniu 4.07.2020 o 13:03, daviox napisał:

Pytanie, czy warto? Moim zdaniem - nie bardzo. :)

argumenty, dlaczego tak uważam, podałem wcześniej:

W dniu 4.07.2020 o 13:03, daviox napisał:
  • nie mam pojęcia, jakie kable dobrać, więc pozostaje kombinowanie,
  • na pewno nie będzie to brzmienie identyczne, na zasadzie 1:1

---

Doprawdy, nie pojmuję, gdzie się tutaj doszukujesz - jak to cudnie zostało ujęte - podejścia zero-jedynkowego, kiedy podano:

  • dlaczego sprzedawca/dystrybutor zareagował w taki, a nie inny sposób,
  • problematykę recablingu słuchawek dokanałowych, przez co mało kto się tego podejmuje, a jeśli już, to cena jest w stanie przewyższyć wartość samego sprzętu,
  • podano rozwiązanie, które może i nie jest idealne, ale ma prawo zadziałać, choć wiąże się z pewnymi kompromisami, które nie każdemu mogą odpowiadać.

Jeżeli to miał być jakiś rodzaj prowokacji, to przyznam - z uwagi na to, że nie cierpię, gdy ktoś mi wmawia intencje, których kompletnie nie miałem na myśli - wyjątkowo udany, przynajmniej w moim przypadku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niepotrzebne przytyczki co do poszanowania słuchawek, bo chyba nikt do doków za kilkaset zł nie podchodzi w białych rękawiczkach, a także w powątpiewanie w sens recablingu stąd porównanie czarne - białe, bo przecież słychać można tylko z fabrycznego.

No i tak wyszło. 

Recabling od splittera jest banalny i możesz zrobić go sam, są kable do recablingu po 20 zł na allegro, wykona ci go też każdy sprzedawca custom kabli, a także część sklepów audio. Dodatkowo taki kabel będzie wytrzymalszy od tych cieniutkich zwykłych kabli, które łatwo jest uszkodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, mezzanine napisał:

To są Pana słuchawki czy moje? chyba moje ;-) nie zna Pan ich historii ;-) 

Ma Pan rację, przepraszam. Odzywa się we mnie kolekcjoner starych słuchawek i niejednych napraw uszkodzeń po osobach trzecich. Nie miałem na myśli nic personalnego.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...