Jump to content

Romantyzm vs Nauka - o zjawiskach fizycznych w audio słów kilka...

Guest RlalikMikołów
 Share

Recommended Posts

Guest RlalikMikołów
W dniu 21.11.2021 o 01:04, Zielarz napisał:

Tu muszę zaznaczyć, że nie robię na razie porównania bezpośredniego do innych DACków, więc to wszystko co piszę może być tylko złudzeniem, efektem placebo, albo dobrymi dragami.

Jako eksperymentator i posiadacz 8 różnych dac (obecnie) w tym 4  r2r w różnych konfiguracjach mogę powiedzieć jasno. DAC jak jest dobry to po prostu zapodaje dźwięk i o nim zapominasz  - jak gra inaczej to nie jest dobry. Wiem że używam r2r na co dzień i o tym jasno piszę w innych tematach ale może tu wyjaśnię dlaczego tak robię. Otóż czasem właśnie WYDAJE mi się że słyszę różnicę i jest to fajne zjawisko dla mnie jako melomana. Jednak nigdy nie potrafię go dookreślić precyzyjnie i pomierzyć a jestem inżynierem.

Jako że jestem człowiekiem to dlatego tratuję to jako moją prywatną audiofilską słabość (choć inżynier we mnie mówi wywal te r2r przecież 1794a robi to samo za marne grosiki). Stać mnie na ten kaprys ale w innym temacie trochę popisałem o tym że nie warto tam szukać zmian bo to tylko zwykłe naciąganie jest często (wiadomo że jak kogoś stać to może tak jak ja sobie poeksperymentować z ciekawości ale nie piszmy tego co się nam wydaje bo po co dokładać ludziom do audiofilskiego pieca urojeń i omamów - lepiej samemu nacieszyć się naszym prywatnym adiofilskim "ziołem" czy "grzybkami" :)).

7 godzin temu, Zielarz napisał:

Właśnie trochę uszczelniłem z tyłu pady - basu kapkę mniej, ale wciąż mocny, za to komfort znacznie się poprawił.

tak top cos daje i jest  realnym zjawiskiem - to zmienia równowagę tonalną w sposób fizyczny i jest to pewne zjawisko które na 100% zachodzi i coś zmienia. Taki wpis jest fajny i po prostu opisuje realne poszukiwania jakości dźwięku przez melomana.

8 godzin temu, MichalZZZZ napisał:

Ja wstępnie myślę o tym kabelku do nich :