Jump to content

Jakub Łopatko

Audiofanatyk.pl
  • Content Count

    5,235
  • Joined

  • Days Won

    382

Jakub Łopatko last won the day on June 16

Jakub Łopatko had the most liked content!

Community Reputation

1,953 Excellent

About Jakub Łopatko

  • Rank
    Nieustannie zarobiony

Posiadany sprzęt

  • Słuchawki
    AKG K1000 / Sennheiser HD800 / Audeze LCD-2F / Audeze LCD-XC
  • Sprzęt źródłowy
    Pathos Aurium + Pathos Converto
  • Odtwarzacze
    Shanling M1
  • Głośniki / kolumny
    KEF Q80
  • Inny sprzęt
    Yamaha A-S201 / Aune S7

Recent Profile Visitors

7,779 profile views
  1. Miesiąc+ na warsztacie, 15 stron czystego tekstu, multum porównań i odniesień, dodatkowe testy z filtrami iFi Audio, specjalny akapit poświęcony okablowaniu, rozszerzone testy na sterownikach ASIO/DSD, dodatkowe zdjęcia środka urządzenia, osobne testy poboru prądu w czasie rzeczywistym w kontekście Aurium. Link do recenzji: https://www.audiofanatyk.pl/recenzja-daca-i-wzmacniacza-pathos-converto-mk2/
  2. Witam, K7XX lub K712 PRO to pierwsze w kolejności opcje jakie bym rozważał.
  3. Najśmieszniejsze jest to, że potencjał na mody mają w największym stopniu K240 MKII Made in Austria i to właśnie do tego modelu modowałem swoje M220, wymieniając kapsuły na te ze swoich starych AKG K142 HD Made in Austria (te same jednostki). Tam można cuda robić, drivery są jaśniejsze i grają równiej, można im wymienić boczne kapsle tak, że uzyskasz dwie "fajki" z XLR 3-pin, przez co nie dość, że odblokowuje się puszczenie balansu i to jeszcze na odpinanych kablach. Teoretycznie można też przełożyć takie części siłowo do np. K240 DF i mieć zbalansowane DFy z mnóstwem soku, wymienić okablowanie wewnętrzne na jakąś cieplejszą miedź, grać potem wkładkami i padami... to jest konstrukcja z 1974 roku, a nawet po zmianach na przestrzeni lat potencjał na mody jest przeogromny. Dlatego cały czas mam je u siebie (choć z przerwami). Z drugiej strony, należy pamiętać że to słuchawki z klasy mid-fi, które modami można przeczołgać w rejony umownie sub-premium. HD6## to już czysta klasa premium i to out of the box lub po wymianie kabla. HD6XX to z tego co wiem delikatnie cieplejsze HD650 z krótszym kablem. Z M220 najwięcej zabawy jest z padami i potem wkładkami. To przez nie słuchawki wprost z pudełka grają tak ciepło-dziwnie. U mnie w słuchawkach są: wymienione drivery jak pisałem, wymienione pady na najnowsze skórki, wymienione wkładki akustyczne na lekkoprzepuszczające, wymienione okablowanie wewnętrzne, wymieniony kabel sygnałowy, ale wciąż single-side (AC2 i prototypowy AC3 PRO). Inaczej to zagra na welurach, jeszcze inaczej na welurach od Beyera (polecam te z T1 G2), inaczej na skórkach old. Zastanawiam się jeszcze nad zmianą materiału maskującego przy otworach dyfuzyjnych, ale tu na razie nie chce mi się grzebać. Normalnej osobie raczej też się nie będzie chciało, bo jeśli chodzi o raw performance, wybierze po prostu to co lepsze (czyli Senny).
  4. Bo musiałbyś mieć możliwość wykonania takowych, tj. wszystko musiałoby być robione z poziomu Apple'a, tymczasem większość softu to od lat Windows. Teoretycznie jest kilka pomysłów jak to zrobić. Z drugiej strony - pomiarów CBT też jakoś nie widać i chyba AF będzie pierwszy w ogóle, który zadał sobie nie tylko trud pomiaru, ale gonienia tego potem ręcznie Revealem.
  5. Bardzo dziękuję. Ze swojej strony pochwalę się, że część rzeczy w oparciu właśnie o wyniki testów już zdążyłem nabyć na własny i blogowy użytek, także moje ostatnie zakupy poszły w kierunku konkretnych rodzajów filtracji i zabezpieczeń oferowanych przez tego producenta. Na dzień dzisiejszy zakupiłem więc dla siebie: AC iPurifiera, DC iPurifiera2, iSilencera3.0, EarBuddy'ego. Na tą chwilę tyle rzeczy powinno wystarczyć, ale też oczywiście będą one pojawiały się we wszystkich przyszłych recenzjach i jeśli jakiś sprzęt będzie wyraźnie na nich zyskiwał, będę starał się dawać o tym znać w ich treści. PS. Przenoszę do recenzji, bo w sumie jakby nie patrzeć tu najbardziej pasuje.
  6. Trochę jednak można wymienić: wygoda, możliwości moddingu, potencjał akustyczny, koszt materiałów eksploatacyjnych i ich wybór, łatwiejszy rekabling, a także możliwość wymiany przetworników na różnorodne kapsuły DKK32 z różnych okresów produkcji. Opcji modowania w 6XX jest zauważalnie mniej, wygoda często zwłaszcza w stanie nowości potrafi być dyskusyjna, a okablowanie i materiały eksploatacyjne są mimo wszystko droższe. To fajne i muzykalne słuchawki, ale paradoksalnie nie da się nimi pobawić w takim stopniu jak M220 lub dowolnymi K2. Z perspektywy niechęci do moddingu jest to oczywiście lepsza opcja niż AKG.
  7. Tak. Wszystkie opisy jakie czytałem odnośnie CLV2 pasują mi do opisu CBT. Różnice w istocie mogą wynikać z komunikacji BT vs normalnej kablowej, gdzie sprzętem źródłowym teoretycznie można przebić się jakościowo jeszcze wyżej. Na CBT mogę robić burgery w kuchni, podczas gdy nadajnik jest wpięty w monitor w pracowni. Punkt 3 sam stwierdziłem i będzie wypunktowany w recenzji jako minus z identycznymi obserwacjami. U mnie problemu z konektorami nie ma, ale przyzwyczajony jestem do luźniejszej aplikacji, którą moje i20 miały od nowości. Przy punkcie 5 kompletnie nie zwróciłem na to uwagi w żaden negatywny sposób. Tak samo pkt. 6. Głośność - tak, mogłaby być mniejsza. Reveal można wykonać wsadowo przez APO i wtedy działa też na obu aplikacjach, ale to tylko na PC. Na urządzeniach przenośnych temat jest znacznie bardziej skomplikowany w istocie. Mnie domyślnie interesuje tylko PC, ale ostatnio cieszę się ze wszystkiego, co uda się zrobić w telefonie, jako że jak pisałem mój śmieszny MTK gra zadziwiająco dobrze z KABLOWYMI i20, co było dla mnie sporym zaskoczeniem (celowałem że tylko CBT i koniec).
  8. Nie wiem co ma jedno do drugiego, ale Q21 zapamiętałem dosyć negatywnie przez zamianę słuchawek w zestawach STAXa i próbie zrobienia ze mnie oszusta, gdy przyszło do realizacji gwarancji. Było to sporo lat temu, ale niestety pamiętam to do dziś.
  9. W dokanałówkach niestety łatwo przedobrzyć. Choć mój post był troszkę dogryzający, to jednak często pod wysublimowanymi eufemizmami kryje się pudrowanie brutalnej prawdy. Wykres z OH1 pokazuje V-kę w stylu E1, równie dobrze może być to w OH10 wzmocnienie wyższej średnicy i stąd takie wrażenie, a co przekłada się automatycznie na zachowanie sopranu.
  10. Tłumaczenie w locie: Szybkie porównanie OH10 do OH1 będzie bułą na basie, wysuszoną średnicą i jaśniejszą górą. Scena jest przez to znacznie większa.
  11. Wręcz przeciwnie. ok. 9 db to kolosalna różnica, basu jest ilościowo więcej niż LCD-2, a nawet LCD-XC. Każdy kto ma wersję standard może sprawdzić już teraz jak grają na ustawieniu Reveal 80%, które jest najbliższe brzmieniu Ciphera BT. Przecież Cipher oryginalnie był na tym właśnie interfejsie . A wersja BT nie ma żadnych przesłanek mogących sugerować, że brzmienie jest odmienne od np. V2. Być może miałeś na myśli Reveal, ale wtedy mam na to własną tezę: Reveal jest protezą Ciphera tylko dlatego, że Audeze tak to zrobiło. Inaczej odebraliby sobie trochę sensu zakupowego z wersji Lightning. Czy kabelek jest ułomny - z perspektywy pomiarowej na pewno tak, ale po kablu iSine 20 zagrały mi z Redmi Note 4 MTK tak fajnie, ze przebiły Shanga M1 i anulowały plany zakupu innego playera lub DFR, awansując telefon na główny "DAP" po instalacji karty 200 GB i Foobara Mobile. Dla mnie to po prostu inne granie i wycelowane na inną modłę (coś jak K172 HD na welurach), co czasami ciężko jest zaakceptować i paradoksalnie łatwiej jest to uczynić właśnie z perspektywy Ciphera, choć nie zawsze. Ale tylko wówczas, gdy ma się jasny kabelek i pełną modyfikację dampingu pod grillami. Inaczej może być jednak za ciepło. Po modach są to takie HD650 podniesione do sześcianu - lepsze na wszystkim co tylko się da. Modowałem parę dni temu swoje XC do takiej wersji i choć LCD-2 są dla mnie równiejsze, to jednak relaks LCD-X jest bardzo kuszącą opcją. Pamiętam że był to flagowiec Boba Katza (po equalizacji), zanim kupił LCD-4. Moim zdaniem po modach i z drobnymi korektami torem, można nawet pominąć ich equalizację i zrównać się z LCD-2F pre-2016, ale z lepszą sceną.
  12. Proszę. Szkoda tylko że dochodzą ostatnio sygnały o awaryjności tych urządzeń. Swoją drogą, ciekawostka dla niektórych posiadaczy standardowych iSine: Jakby troszkę popracować z APO, udałoby się stworzyć sekwencję ustawień mocno odzwierciedlającą Cyphera.
  13. Oficjalnym dystrybutorem marki FiiO na Polskę jest Audiomagic. Mój sklep jest natomiast autoryzowanym dealerem tej marki. Jeśli więc pytać o nowości, to bardziej należałoby uderzać tam. Panowie z Audiomagica regularnie odwiedzają nasze skromne forum, więc na pewno przemkną im przed oczami wszelkie wątki i pytania dotyczące produktów FiiO. Jeśli tylko będą one w dystrybucji, będą również na sklepie AF.
  14. Może chodzi o recenzje polskie, może chodzi o recenzje wiarygodne polskie .
  15. Z tego co wieść niesie - nie różnią się niczym, może troszkę kolorem obudowy. Ale brzmieniowo wiele osób ma problem z wyłapaniem jakichś namacalnych różnic. W S7 i S7 PRO także tak jest. Z DACa-80 (miałem cały system dedykowany NuForce) zrezygnowałem kiedyś na rzecz Conductora V2+. Z niego zaś zrezygnowałem na rzecz systemu Pathosa.

Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...