Jump to content

EvilKillaruna

Audiofanatyk
  • Posts

    8,511
  • Joined

  • Days Won

    691

EvilKillaruna last won the day on September 15

EvilKillaruna had the most liked content!

Posiadany sprzęt

  • Słuchawki
    AKG K1000 / Audeze LCD-XC / Sennheiser HD800 / Sennheiser HD580
  • Słuchawki (pozostałe)
    AKG K240 MKII / AKG K271 MKII / 1MORE H1707
  • IEMy
    Audeze LCD-i3 / Audio-Technica ATH-CK3TW
  • Sprzęt źródłowy
    Pathos Converto MKII / ASUS Essence STX / AF ST180
  • Wzmacniacze słuchawkowe
    Pathos Aurium (6N1P-EW OC)
  • Odtwarzacze (DAPy)
    ASUS K004 / MuVo TX / iFP-895
  • Głośniki / kolumny
    "Project BigBox" // TBA
  • Wzmacniacze głośnikowe
    "Project Hyper" // TBA
  • Okablowanie i zasilanie
    Własne

Recent Profile Visitors

18,000 profile views

EvilKillaruna's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

3.6k

Reputation

  1. Moim zdaniem najlepiej grają na padach welurowych, po "palowaniu".
  2. https://allegro.pl/oferta/pathos-aurium-converto-mk2-dodatkowe-lampy-nos-11137130395 Allegro ma opcję rat PayU, co wyboru wcale nie ogranicza , ale rozumiem i z mojej strony nie ma problemu.
  3. @Rybens Niestety 9-tki znam, ale o DAC-10H słyszałem sporo dobrego. Sam miałem chęć na niego jeszcze przed Pathosami, ale odstraszyła mnie konieczność zakupu w ciemno, bodajże za 10k zł. Pathosy wtedy miałem przetestowane, więc poszedłem swoim zwyczajem w to co jest mi znane i sprawdzone. Natomiast jeśli ma się Pan męczyć i przysłowiowo "kopać z koniem" przy wyborze DACa, to możemy spróbować się dogadać w sprawie odstąpienia Panu tylko samego Converto i ewentualnie jakichś kabli XLR. Przynajmniej będzie miał Pan kompletny zestaw i nie musiał pracować po RCA. Szkoda ograniczać taki wzmacniacz w ten sposób lub marnować po drodze pieniądze na półśrodki. Oczywiście to tylko opcja i absolutnie nie nalegam, bo nie mam w zwyczaju się narzucać, jak również preferuję, gdy każdy zakup jest zawsze świadomą decyzją użytkownika.
  4. Owszem, ogólnie te TDA grają bardzo organicznie i mają swoje uwielbienie w światku. Po prostu moja uwaga jest bardziej ad notam. Sam nigdy nie testowałem i nie słyszałem.
  5. @bpiotrow13 Z zastrzeżeniem że to gorszy 1541A, a nie ten faktycznie słynny 1541. Przynajmniej z tego co wiem.
  6. Stare LCD-4 z recenzji. Ten sam egzemplarz krążył jeszcze po paru portalach. Ale ponieważ się ich już nie dostanie, 4z. Aby nie było niedomówień, uzupełnię troszkę swoją wypowiedź. LCD-4 były w przynajmniej 3 rewizjach. Pierwsza to ta którą testowałem - 100 Ohm jeśli dobrze pamiętam i ten śmieszny niebieski kabel. Druga rewizja to 200 Ohm, postępująca po 100 Ohm z powodu awarii przetworników, które nie wytrzymywały watów, jakie ludzie w nie pchali wierząc, że im więcej tym dźwięk lepszy. Trzecia rewizja to nadal 100 Ohm ale nowe kable i zmienione pady oraz opaski. Pierwsze LCD-4 grały w zasadzie jak coś pomiędzy starymi LCD-3 a nowymi LCD-3. Albo może inaczej - jak między 4z a nowymi LCD-3, bardzo w deseń D8000, czyli ciepło, ale nie mrocznie, muzykalnie, ale w stronę takiej nieprzekombinowanej muzykalności. Nie było tak mocnego basu jak w LCD-3 2015, ale całość grała naprawdę imponująco, z równym jak deska przebiegiem od basu aż do niższej góry. Jak grają nowe - nie wiem, nie otrzymałem ich już nigdy na ponowne testy, weryfikacje itd. Pewny jestem natomiast 4z, które są lżejsze i mają wiele cech pierwszych LCD-4 wymieszanych właśnie z LCD-3 2015. Miały jak pamiętam mocniejszy bas od starszych LCD-4. MX4 natomiast są naprawdę dobrymi słuchawkami, ale wprost z pudełka na tle wszystkich wymienionych najmniej mnie czarowały. Zawsze brakowało mi w nich wykończenia na skrajach oraz sceny. Zawsze miałem wrażenie, że te słuchawki mogą zagrać śmielej, czyściej i bardziej scenicznie niż grają. Podejrzewam że przetworniki + brak fazorów jednak swoje robi. Nawet na Conductorze V2+ odczuwałem niedosyt i lepiej grały mi po balansie z S6+S7, gdyby nie niska klasa tego zestawu, za niska do tych słuchawek. Moim zdaniem z tych trzech to właśnie MX4 wymagają paradoksalnie najwięcej inwestycji w tor i największego trzymania mówiąc kolokwialnie "za pysk" każdego, nawet najdrobniejszego aspektu dźwiękowego - od kabli po sprzęt źródłowy. Nie wiem jakby to grało na DSP i nie testowałem ich po Revealu, który wyszedł jak pamiętam po tym gdy je testowałem. Albo mi się już sucho robi na stare lata. W każdym razie nie jest też tak, że we wszystkim 4 i 4z były lepsze. Wiele osób narzekało na Audeze że mają odrealniony środek, bo gra zbyt przestrzennie i trójwymiarowo, przez co brakuje im skupienia i wypełnienia, mimo że w dźwięku jako całości owe wypełnienie jest. MX4 to naprawiają. Mają mocno przysunięty środek pasma, więc gra to znacznie bardziej "konwencjonalnie", że tak powiem. Efekt jest taki że w MX4 walczy się o oczyszczenie dźwięku, skraje pasma i scenę, a w 4/4z robi w zasadzie co chce, albo tylko o rozjaśnienie. Miałem w planach wszystkie 3 pary, ale moim zdaniem to jak grają stare LCD-4 najlepiej oddadzą LCD-i4. Mają po Revealu/Cipherze najwięcej wspólnego. Finalnie nie kupiłem jednak niczego, a sprzedając LCD-2 zostałem na XC. Bo są subiektywnie najrówniejsze i najwierniejsze nagraniu, kreując się prawie że w roli słuchawek kontrolnych i zastępując moje equalizowane K270 Playback. To takie trochę zamknięte MX4 ze wszystkim tym, czego mi w MX4 brakowało. A przynajmniej po zabawie z kablami i muszlami. Jeśli chodzi o kabel, wydaje mi się, że o ile w każdej z tych par trzeba robić wymianę, bo na pewno nie jest to OCC to co tam dają i jest to raczej jakiś "chińczyk", o tyle w MX4 potrzeba wymiany jest największa, a w 4z najmniejsza. Każde zyskają, ale na 4z da się spokojnie przeżyć długo na fabryce.
  7. Aby przetestować pady PRO, musiałbym je specjalnie do recenzji kupić, niestety . Z HE500 nie pamiętam problemów natury wygody. XC/2F - tak, jeśli są to stare opaski, które są paskudne pod kątem długiego użytkowania. Same D8000 miały jednak dla mnie bardzo przyjemne brzmienie i gdyby nie wrażliwość mojej głowy, bo z wieloma słuchawkami mam ten problem, byłoby super. Na pewno jest to klasa minimum LCD-3 i wyżej, także warto się zainteresować, zwłaszcza jeśli kolega @Qaz123 ma je w dobrej cenie. Utopii nigdy niestety nie testowałem, ale z tego co wiem część osób potrafiła je sprzedawać na rzecz... zmodowanych HD 800. Jeden z handlarzy z sąsiedniego forum kiedyś próbował mi je wcisnąć jako alternatywę dla LCD-4 . Wówczas nie zdecydowałem się za żadną z nich i mając K1000 zakupiłem sobie LCD-2F oraz HD 800. Potem doszły XC, a ja zostałem się ostatecznie z nimi oraz 800 i 1000.
  8. Polecam własną recenzję. Bardzo dobrze mam wrażenie uchwyciłem ich uwarunkowania konstrukcyjne, a także brzmienie. Tytus zamienił je z tego co pisał na HD800. Ja sam nie kupiłbym D8000 ze względu na wygodę i bardzo wąski sweet spot. Utopie powinny być wyraźnie jaśniejsze i mniej nasycone.
  9. Aurium jest konstrukcją hybrydową, więc wpływ lamp też jest tam częściowo "korygowany" przez sam tranzystor. Jeśli dostaje Pan oczopląsu, to można spróbować jeszcze takiej taktyki, aby po prostu nabyć lampy od @euter skoro już jesteście Panowie po słowie. Jeśli się spodobają i będzie chęć na coś podobnego, mogę "odmontować" swój pakiet i zaoferować szkatułkę z dwiema parami, jako zapas + 6N1P, które mogą być szybsze i szersze, aczkolwiek nie wiem jak z basem. Mają jednak zaletę w dużej żywotności. Nie chciałbym jednak brzmieć jak osoba naganiająca na zakup. Po prostu swój zestaw Pathosów mogę równie dobrze sprzedać przyszłemu nabywcy tylko z lampami fabrycznymi. Będzie co prawda drogo biorąc od nas obu, ale przynajmniej z pewnych źródeł. Wbrew pozorom moje lampy nie mają dużego przebiegu, ponieważ większość testów i tak wykonywałem na samym Converto oraz STX/ST. W innym wypadku pozostaje polowanie na w/w starsze Mullardy, może jakieś Philipsy, Siemensy, ale może to spowodować konkretny drenaż w portfelu. Ja sam przyznam pozostałem tylko przy swoich dwóch parach i nie testowałem później już żadnych innych kombinacji ze względu na właśnie kosmiczne koszty i zerową dostępność. Z tego samego powodu zrezygnowałem z testów opampów dyskretnych i zostałem na kościach konwencjonalnych, na szczęście z dużym powodzeniem w tej materii.
  10. A nawet nic . A co do Matrixa, zabawne było widzieć w komentarzach pod recenzją serwera DIY jak handlowiec próbuje pozycjonować ową trójkę jako alternatywę. Ot skromne 5k zł względem sprzętu zrobionego na 10-letnich podzespołach. Desperacja .
  11. Swoje doświadczenia opisałem w artykule na blogu o lampach do Aurium, przy czym zakupiłem najlepsze dwie pary dla siebie. Ostatnio kolega Euter sprzedawał swojego Aurium z parą lamp, nie wiem czy podobną do jednej z moich, za które zapłacił 2900 zł. Chyba właśnie wymienił je Pan w poście. Niestety ceny dobrych lamp osiągają od dłuższego czasu kosmiczne ceny zakupowe i później sprzedażowe.

Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×
×
  • Create New...