Skocz do zawartości
Audiofanatyk

Regulamin forum

Rekomendowane odpowiedzi

A. Cel powstania i działalności forum Audiofanatyk.pl

Forum z samej definicji jest miejscem prowadzenia merytorycznej dyskusji i rozwiązywania problemów różnej maści. Taki jest też cel niniejszego. Dzięki nowo powstałemu forum można teraz swoje problemy rozwiązywać w wygodniejszy i bardziej precyzyjny sposób. 

Nie powinno się jednak mylić misji niesienia pomocy za sprawą forum z wyręczaniem w zakresie prostych czynności, jak np. użycie wyszukiwarki Google lub przeczytanie podstawowych artykułów na temat samodzielnego wyboru słuchawek i innego sprzętu. Pomoc w ostatecznym rozstrzygnięciu jakiegoś problemu a wskazywanie palcem i wyręczanie kogoś to dwie zupełnie różne sprawy. 

Forum podejmuje się dosyć trudnej i obszernej tematyki sprzętu audio, jednakże ze specjalizacją w sprzęcie typowo słuchawkowym. Nie ma najmniejszego problemu z opublikowaniem swojego tematu dotyczącego np. kolumn podłogowych czy wzmacniaczy stereo, ale trzeba liczyć się z tym, że najszybciej odpowiedź uzyskać będzie można właśnie na temat słuchawek i sprzętu im towarzyszącego. Nie znaczy to jednak, że nie można liczyć na pomoc także i w innych zagadnieniach.

 

B. Postanowienia ogólne

1. Właściciel forum udostępnia usługę publikowania na jego łamach napisanych przez siebie treści w sposób bezpłatny i dobrowolny. Każdy może założyć na nim swoje konto, choć do jego przeglądania nie jest ono potrzebne.

2. Administracja i właściciel forum nie odpowiadają w żaden sposób, pośredni lub bezpośredni, za treści publikowane na łamach forum przez ich użytkowników oraz skutki (np. straty, uszkodzenia), do jakich mogą się one przyczynić. 

3. Założenie konta i każdorazowe zalogowanie się użytkownika na forum oznacza bezwzględną akceptację regulaminu forum w całości i zobowiązuje właściciela konta do jego bezwzględnego przestrzegania.

4. Regulamin forum może ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia o tym fakcie użytkowników forum. Wszelkie informacje na ten temat administrator może ewentualnie opublikować w dziale administracyjnym forum.

5. Wszelakie kwestie nie mające swojego unormowania w ramach Regulaminu są rozpatrywane indywidualnie przez Administratora forum lub moderację. 

6. Administrator dopuszcza możliwość usunięcia konta po wcześniejszym kontakcie i uzasadnieniu chęci jego skasowania. Administrator zastrzega sobie również prawo do usunięcia konta użytkownika wraz ze stworzoną przez niego zawartością w wyjątkowych sytuacjach.

 

C. Zakładanie kont

1. Użytkownik forum może mieć w tej samej chwili tylko i wyłącznie jedno konto (aktywne bądź nieaktywne). Użytkownicy ze statusem Komercyjny mogą posiadać dodatkowe, osobiste konto o pełnej niezależności od oficjalnego (np. właściciele sklepów). Zobowiązani są jednak do ścisłego przestrzegania ograniczonego przepływu treści tego typu na forum.

2. Nazwa użytkownika tytuły użytkownika, sygnaturki oraz strona profilowa nie może zawierać w sobie treści wulgarnych, prowokacyjnych i w jakikolwiek sposób naruszających netykietę oraz kulturę słowa pisanego. Nazwa użytkownika nie może promować innych serwisów (np. poprzez bycie adresem internetowym), jak również być rozwinięciem lub nawiązaniem do nazw używanych przez administratora forum lub moderację. Należy nie przesadzać również z ich widocznością, aby nie utrudniać użytkownikom przeglądania zawartości forum.

3. Awatary oraz inne elementy graficzne definiowane przez użytkownika w swoim profilu nie mogą zawierać elementów w jakikolwiek sposób naruszających netykiety. 

4. Z chwilą rejestracji użytkownik w pełni akceptuje Regulamin w takiej formie, w jakiej był on dostarczony na dzień rejestracji, bez względu na faktyczne zapoznanie się z jego treścią, czy też nie. 

5. Każdorazowe zalogowanie się na forum jest bezwarunkową akceptacją Regulaminu w kształcie z daty logowania.

6. Osoby chcące zarejestrować swoje konto użytkownika na forum mogą spotkać się w rzadkich przypadkach z komunikatem "You are not permitted to register a user account with this site" oraz kodem błędu 2S129/1. Komunikat ten jest związany usługą antyspamową IPB, z której forum aktualnie korzysta. Powodem może być albo zarejestrowanie na innym forum jako konto spamerskie lub niepożądane. Czasami znaczenie ma także dostawca usługi pocztowej, którego konta notorycznie posiadają użytkownicy dokonujący spamu. Wielokrotne próby założenia konta na tym samym adresie e-mail tylko zwiększają status spamerski. W przypadku zakładania jednakże zupełnie nowego konta i mimo wszystko otrzymywania w/w błędu, należy skontaktować się z administratorem za pomocą formularza znajdującego się pod linkiem Contact Us / Kontakt na dole strony w celu ręcznej weryfikacji konta. Jeśli tylko będzie to możliwe z poziomu panelu administracyjnego - zostanie ono aktywowane.

 

D. Zakładanie tematów na forum

1. Przed założeniem swojego tematu należy wnikliwie przeszukać forum, czy aby nie było już takiego samego problemu w przeszłości i nie został on już rozwiązany. Dzięki temu zaoszczędzi się mnóstwo czasu, zarówno swojego jak i innych.

2. Każdy temat powinien być dobrze przemyślany w zakresie tego, w którym dziale miałby się pojawić. Jeśli np. miałby on dotyczyć kupna słuchawek do 500zł, to winien ukazać się w dziale słuchawkowym przeznaczonym do rozwiązywania kwestii zakupowych. Analogicznie rzecz ma się w każdym innym przypadku. Dzięki temu dbamy wszyscy o porządek tematyczną i ułatwiamy przeglądanie forum innym. Tematy umieszczone w nieprawidłowym dziale mogą zostać przeniesione w należyte miejsce albo usunięte przez moderatora samoczynnie lub na prośbę / zgłoszenie użytkownika.

3. Każdy temat musi być odpowiednio nazwany i nie powodować wątpliwości u innych swoją treścią. Nazwa tematu np. "Słuchawki problem" czy "Mam problem pomocy pomóżcie" jest z tego względu formą niedopuszczalną, w ogóle nie mówi o tym co się w środku znajduje, jaki typ problemu, z czym itp. Nie ma takich za to wątpliwości z nazwą "Słuchawki dokanałowe do 100-150zł" lub "KOSS UR40 nie działa prawa słuchawka". Tematy źle nazwane mogą zostać poprawione przez moderatora samoczynnie bez wiedzy i zgody jego autora. Może on zostać również poproszony o prawidłowe nazwanie go samodzielnie. W skrajnych przypadkach możliwe jest usunięte źle tytułowanych wątków.

4. Nie należy masowo zakładać wątków we wszystkich możliwych działach. Wystarczy jeden w najbardziej pasującym dla niego dziale. Wątki nadmiarowe mogą zostać przeniesione lub usunięte przez moderatora.

5. Nie podbijamy tematów w przypadku nieudzielenia przez nikogo w nim odpowiedzi, nie należy się też z tego powodu irytować lub zakładać uporczywie następnych tematów. Nigdy nie jest tak, że ktoś został zignorowany, po prostu nikt nie jest alfą i omegą. Są zagadnienia, na które człowiek najzwyczajniej w świecie nie zna odpowiedzi, bez względu na swój wiek i zdobyte do tej pory doświadczenie. 

 

E. Pisanie postów na forum

1. Generalną zasadą jest, że jeśli nie mamy wiedzy na dany temat - nie odzywajmy się. Każdy post powinien tyczyć się zadanego tematu i konsekwentnie zmierzać do rozwiązania zadanego w nim problemu. Oczywiście nie jest to reguła aż tak żelazna, ale postępujące ukazywanie się postów nie związanych z danym tematem może skutkować podjęciem działań moderacyjnych w celu uporządkowania dyskusji i sprowadzenia jej na właściwy tor. W skrajnych wypadkach również zdyscyplinowania piszących w taki czy inny sposób. Nie mylmy wolności wypowiedzi z głupkowatą frywolnością językową i pisaniem dla samego pisania.

2. Administracja nie bierze odpowiedzialności za treść postów tworzoną przez użytkowników oraz wynikające z nich konsekwencje. Każda wypowiedź jest wyrażeniem poglądów, wiedzy i przekonań jego autora, za które bierze on pełną odpowiedzialność we wszystkich aspektach, także ewentualnej odpowiedzialności prawnej. Jeśli widzimy post, który uważamy za szkodliwy i narażający na szwank interes autora tematu, w którym się on ukazał, należy niezwłocznie użyć funkcji Raportuj i zgłosić treści administratorowi, który podejmie stosowne kroki w jego przypadku w oparciu o własną analizę. 

3. Każda wypowiedź powinna być w najwyższym stopniu być oparta o netykietę oraz szeroko pojętą kulturę słowa pisanego. Szanujmy siebie i innych zawsze, także i na forum. Panujmy więc nad emocjami i zachowujmy się jak dojrzali, kulturalni ludzie. Należy dopuścić do siebie myśl, że ktoś może się z naszymi odczuciami w kwestii sprzętu grającego nie zgodzić, mieć inne doświadczenia, gust i preferować inny sprzęt, niż sami posiadamy, bez względu na to czy lepszy czy gorszy. I ma do tego prawo.

4. Wypowiedzi, które: 
- nie mają żadnej wartości merytorycznej i totalnie nie są związane z tematem wątku,
- służą tylko i wyłącznie tzw. "nabijaniu postów", by sztucznie zwiększyć ich ilość wyświetlaną w profilu,
- pozbawione są jakiejkolwiek logiki i podstawowej poprawności ortograficzno-językowej uniemożliwiając tym samym zrozumienie danej wypowiedzi, 
- z premedytacją narażają innych użytkowników na straty finansowe lub inne szkody powstałe w wyniku zastosowania opisywanych w nich porad i polecanego sprzętu,
- zawierają elementy prowokacyjne i agresywne, naruszają w rażący sposób netykietę i kulturę słowa pisanego (wypowiedzi wulgarne, opryskliwe)
- mają na celu tylko promocję serwisów trzecich, bez względu na ich tematykę,
- zawierają spamlinki lub treści niebezpieczne dla innych użytkowników,
- zajmują się reklamowaniem lub pozycjonowaniem produktów, usług i domen,
- łamią obowiązujące normy prawne poprzez propagowanie treści rasistowskich, pornograficznych, ksenofobicznych oraz postaw faszystowskich, nazistowskich, komunistycznych lub związanych z innym ustrojem totalitarnym itp.,
- zawierają treści łamiące prawa autorskie lub intelektualne osób i podmiotów trzecich,
- bezpodstawnie szkalują i działają na szkodę bloga lub forum Audiofanatyk.pl lub prowadzą do takowych treści i serwisów dostępnych w sieci,
podlegają ewentualnym działaniom moderacyjnym, które mogą zostać podjęte w dowolnej chwili bez wiedzy ich autorów. W skrajnych wypadkach mogą zostać podjęte również działania prawne.

5. Na forum obowiązuje zakaz podejmowania treści politycznych oraz religijnych. Są to tematy z grupy tzw. "podwyższonego ryzyka" i na forum specjalistycznym poświęconym audio, takim jak nasze, nie powinny być poruszane.

6. Jeśli widzimy posty, które podlegają wymienionym w punkcie 4. cechom i nie zostały do tej pory wobec nich podjęte działania moderacyjne, należy użyć opcji Raportuj. Każdy z moderatorów lub administratorów forum będzie wtedy wiedział, który post i gdzie został zgłoszony. Jeśli faktycznie został w jego przypadku złamany regulamin, zostaną podjęcie stosowne środki wobec jego treści lub autora. Bezpodstawne nadużywanie jednak opcji Raportuj również może zostać ukarane. 

 

F. Moderacja tematów i postów

1. Jak na każdym forum tak i na Audiofanatyku przewidziany jest system kar za nagminne łamanie regulaminu. Do nałożenia kary dochodzi najczęściej po nieudanych parokrotnych próbach słownego zdyscyplinowania danego użytkownika.

2. Przy zachowaniu podstawowych zasad poprawnej komunikacji i powściągliwości w emocjach nie trzeba będzie się zapewne nigdy tym przejmować, jednakże jeśli żadnymi środkami nie jest możliwe zmuszenie do respektowania regulaminu forum, użytkownik po ostrzeżeniach słownych może:
- zostać pozbawiony możliwości pisania nowych postów i zakładania tematów przez określony czas,
- stracić dostęp do niektórych sekcji forum lub nawet w ogóle nie móc już go przeglądać na jakiś czas,
- w skrajnych przypadkach dostać dożywotni ban.

3. Ograniczenia czasowe są przyznawane adekwatnie do przewinienia wg oceny moderatora nakładającego karę wraz z przedstawieniem okoliczności jej nałożenia.

4. Jakiekolwiek ograniczenia nałożone na konto użytkownika forum nie rzutują na możliwość wypowiadania się w komentarzach na blogu. Podlegają one osobnemu regulaminowi dostępnemu na stronie Audiofanatyk.pl.

5. Każdy może się pomylić, również i moderator, dlatego od decyzji moderatorskich przysługuje odwołanie rozpatrywane w terminie do 7 dni roboczych. Skargi na niesłuszne działanie administracji lub moderacji mogą być przedkładane na następujące sposoby:
- publicznie na forum w dziale administracyjnym,
- poprzez e-mail do moderatora, którego dotyczy problem,
- poprzez e-mail do administratora forum, a więc redakcję blogów Audio/Techfanatyk: redakcja[małpa]techfanatyk.net
Można jak najbardziej zawrzeć w swoim temacie lub wiadomości również wszelkie sugestie i uwagi co do działania forum, o ile są one merytorycznie uzasadnione. Jeśli jednak skarga będzie miała formę dodatkowego upustu swojej frustracji spowodowanej działaniem moderatora, to należy się spodziewać efektów odwrotnych do zamierzonych, tj. pełnego podtrzymania kary lub dodatkowego jej podwyższenia.

6. Decyzja Administratora jest decyzją ostateczną i kończącą ewentualne spory lub dyskusje. Dotyczy to również kwestii nieuregulowanych przez niniejszy regulamin.

 

G. Reklama i działalność komercyjna na forum

1. Konta sklepów i dystrybutorów audio o przeznaczeniu stricte komercyjnym winny być przed założeniem konsultowane z administracją forum w celu nałożenia wyróżniającej je rangi "Komercyjny". Konta takie winny być jasno i czytelnie opisane w oparciu o identyfikację wizualną reprezentowanego podmiotu gospodarczego. Administrator zastrzega sobie prawo do wyrażenia odmowy założenia konta o przeznaczeniu komercyjnym oraz usunięcia już istniejących kont tego typu, zwłaszcza w przypadkach podmiotów skonfliktowanych lub działalności bezpośrednio konkurującej z działalnością bloga/forum.

2. Działalność komercyjna lub reklamowa na łamach forum bez konsultacji z administracją lub właścicielem jest zabroniona. Dotyczy to również prowadzenia działalności handlowej i niehandlowej polegającej na oferowaniu kopiowania, przesyłania lub udostępniania wartości intelektualnych chronionych prawami autorskimi w myśl art. 115-118 Ustawy o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych oraz w myśl art. 278/2 KK sprzedaży cudzej własności z włączeniem w to prowadzenia działalności gospodarczej przez podmioty niezarejestrowane.

3. Reklama w formie wizualnej jest płatna i tak jak powyżej winna być konsultowana z administracją forum. Linki w profilach i sygnaturach nastawione tylko na rzucanie się w oczy będą konsekwentnie usuwane.

 

H. Dział "Ogłoszenia drobne"

1. W dziale z ogłoszeniami drobnymi obowiązują wszystkie zapisy głównego regulaminu Forum. Jakiekolwiek działania podjęte w tym dziale są automatycznie uznawane za akceptację i zrozumienie wszystkich jego zapisów.
 
2. Ogłoszenia mają charakter wyłącznie informacyjny i mogą dotyczyć tylko sprzętu audio, którego wystawiający jest wyłącznym i prawowitym właścicielem. Sprzedaż przedmiotów cudzych i w cudzym imieniu będzie automatycznie traktowana jako potencjalna próba oszustwa.

3. Wszelkie transakcje mają charakter polubowny i dobrowolny, zwalniając Administrację forum z jakichkolwiek obowiązków oraz odpowiedzialności. Należy zachować zawsze szczególną ostrożność przy podejmowaniu jakichkolwiek działań i zawierania transakcji z innymi użytkownikami, bez względu na rangę i staż na Forum.

4. Sprzedaży i zakupów dokonuje się za pośrednictwem mechanizmu Prywatnych Wiadomości. Administracja oraz Forum nie uczestniczy w zawieranych transakcjach na żadnym etapie, nie ingeruje w formę i treść ustaleń zawieranych między użytkownikami, nie pośredniczy w transakcjach i transferach środków, nie rejestruje przepływu danych, nie pobiera żadnych opłat za działalność w ramach działu "Ogłoszenia drobne" i wystawianie w nim ogłoszeń oraz nie jest i nie będzie stroną w sporach pomiędzy użytkownikami. Może jednak podejmować stanowcze działania w przypadku notorycznych i ewidentnych oszustw transakcyjnych.

5. Forum nie posiada dedykowanych lub gotowych funkcjonalności wspierających szeroko pojęty handel sprzętem audio oraz mechanizmów zabezpieczających lub weryfikacyjnych i nie ma obowiązku ich zapewnienia. Wszelka odpowiedzialność za przebieg transakcji spoczywa wyłącznie na użytkownikach, między którymi do niej doszło. 

6. Dział ogłoszeń drobnych nie służy do wystawiania ofert komercyjnych oraz sprzedaży handlowej o charakterze regularnym. Ogłoszenia takie będą usuwane, zaś użytkownicy powinni liczyć się z konsekwencjami natury nie tylko regulaminowej, ale też karno-skarbowej.

7. Nie ma limitów co do ilości wystawianych ogłoszeń oraz ich edycji, ale te dotyczące bardzo podobnego sprzętu (np. te same słuchawki w różnych kolorach) oraz asortymentu ściśle powiązanego ze sobą (np. słuchawki wraz z akcesoriami konkretnie przeznaczonymi do tych właśnie słuchawek) należy wystawiać jako jedno ogłoszenie zbiorcze.

8. Oferty muszą być dokładnie opisane (pełna nazwa przedmiotu, cena, w jakim stanie, czy sprzęt jest używany / nowy, długość gwarancji, warunki wysyłki oraz preferowana forma kontaktu). Im więcej informacji będzie znajdowało się w ogłoszeniu, tym większa szansa na udaną transakcję. Inaczej sam robisz sobie pod górę.
 
9. Oferty muszą zawierać realne zdjęcia oferowanego przedmiotu. Wykorzystywanie cudzych zdjęć powinno odbywać się za wiedzą i zgodą ich prawowitego autora, zaś w ogłoszeniu winna znajdować się odpowiednia adnotacja o ich użyczeniu. Wykorzystanie cudzych zdjęć bez wiedzy i zgody ich autora będzie jednoznacznie interpretowane jako próba oszustwa. 

10. Nie należy używać zbędnych dekoracji tekstu (przesadnych pogrubień, wymyślnych kształtów, ogromnych rozmiarów fontów czy jaskrawych kolorów). To nie parada równości, a użytkownicy nie mają problemów ze wzrokiem.
 
11. Oferty mogą prowadzić do zewnętrznych serwisów aukcyjnych i sprzedażowych, o ile posiadają pełen opis zawarty w punkcie 8. powyższego regulaminu.

12. Po zakończeniu transakcji należy raportować zakończone głoszenie z prośbą o jego archiwizację. Ogłoszenia starsze niż 90 dni i nie mające w sobie żadnej aktywności mogą zostać zarchiwizowane automatycznie bez wcześniejszej informacji dla użytkownika je wystawiającego. Uporczywe archiwizowanie i zakładanie identycznych ogłoszeń będzie skutkowało restrykcjami. 

13. W przypadku niemożności skontaktowania się z autorem ogłoszenia, można zostawić mu wiadomość w statusie profilowym. W interesie autora ogłoszenia jest, aby posiadać wolne miejsce na skrzynce w celu obsługi swoich interesantów.

 

I. Moduł "Czatbox"

1. Regulamin odnośnie formy wypowiedzi i netykiety (sekcja E) obowiązuje również w czatboksie.

2. Moduł czatboks nie jest przeznaczony do promowania swoich ogłoszeń sprzedażowych z działu "Ogłoszenia drobne" lub w formie linków do aukcji i ogłoszeń zewnętrznych. Użytkownik powinien liczyć się z osiągnięciem efektu odwrotnego do zamierzonego oraz permanentnego pozbawienia się możliwości korzystania z czatu. 

3. Poza naprawdę skrajnymi przypadkami, restrykcje nakładane w ramach modułu Czatbox nie mają przełożenia na możliwość pisania na forum.

 

Ostatnia aktualizacja regulaminu: 2018-05-26.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

ROOMS Design Stojaki - Audiofanatyk.pl

Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×