Skocz do zawartości
xrk

Jak działa DAC typu Dragonfly Black/Red ?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Skoro jest to rozwiązanie dedykowane takim urządzeniom jak smartfon, czy przenośny odtwarzacz muzyki, a te - jak wiemy - posiadają już swoje przetworniki analogowo-cyfrowe, czy nie ma tu miejsca działanie "podwójne": najpierw surowy dźwięk (np. FLAC) przechodzi przez DAC1 (telefonu, odtwarzacza), po czym "przerobiony" i "naznaczony" procesorem przetwornika DAC1 trafia do DAC2 (np. Dragonfly Black)... by uzyskać, jak podaje producent, "czystszy, bardziej precyzyjny, naturalny, piękny i prawdziwy dźwięk hi-fi". Wobec powyższego, czy funkcją urządzenia DragonFly nie pozostaje jedynie efekt wzmacniacza, a dźwięk na wyjśćiu DAC2  jest co najwyżej głośniejszy? 

Jak jest naprawdę? I jak to działa? Nie jestem inżynierem, dlatego pytam. Będę wdzięczny za każdy merytoryczny komentarz 🙂

Edytowane przez xrk

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Nie. DFR/DFB pracują po USB w formie bezpośredniej na sygnale elektrycznym i nie powinno być tu żadnych odchyleń. DFR/B działa jako jedyny DAC w takiej sytuacji i nic innego nie powinno przed nim stać, jak w przypadku np. S/PDIF. Nie ogranicza się tylko do wzmacniania sygnału.

• Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Nie ma miejsca na "podwójne" działanie. W uproszczeniu podłączony DAC dostaje przez USB dane cyfrowe w postaci "zer" i "jedynek" i wykonuje konwersję sygnału cyfrowego na analogowy.

29 minutes ago, xrk said:

czy funkcją urządzenia DragonFly nie pozostaje jedynie efekt wzmacniacza, a dźwięk na wyjśćiu DAC2  jest co najwyżej głośniejszy? 

Nie. Sytuacja ponownego wzmacniania sygnału ma miejsce gdy podłączy się pod np. telefon lub odtwarzacz bez wyjścia liniowego osobny wzmacniacz.

• Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi