Skocz do zawartości

nsk

Użytkownik
  • Zawartość

    228
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana nsk w dniu 11 Sierpień

Użytkownicy przyznają nsk punkty reputacji!

Reputacja

48 Good

O nsk

  • Tytuł
    Początkujący

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. nsk

    Recenzja wzmacniacza Pathos Aurium

    Żadnej rady tutaj nie udzieliłem. Do tego ty myślisz, że oni tego nie wiedzą? Większość tego co ja tutaj piszę to konstruktorzy dobrze o tym wiedzą, a że robi się coś innego to już inna sprawa. Nie bez przyczyny McDonald i inne fastfoody święcą sukcesy pomimo tego, że każdy wie, że to niedobre. Jeśli masz do wyboru czy przeznaczyć budżet na lepsze zasilanie czy zapakować jakąś nową markową kostkę DAC to pewnie więcej sprzedasz jak wybierzesz kostkę pomimo tego, że pierwsza opcja da lepszy efekt. Producenci dobrze o tym wiedzą.
  2. Oni prowadzą głównie sprzedaż bezpośrednią i z tego co Jason z Schiita mówił to nie mogą się wyrobić z produkcją.
  3. nsk

    Recenzja wzmacniacza Pathos Aurium

    Tak. Pathos ma wejścia BAL na opampie. Takie ułatwienie jak ktoś ma takie wyjścia w źródle. Koszt jest mały więc to w sumie taki ukłon dla klientów. Jakby się uparli to mogli zrobić pseudo balans, ale chyba też chcą odróżnić ten ich droższy wzmak od Aurium. Z kolei jakby faktycznie był w pełni zbalansowany to lepsze rezultaty mieliby jakby popracowali zamiast tego nad zasilaniem.
  4. Jak nie wybierzesz żadnej karty to przecież ich przeznaczenie jest takie samo, nie wiem o czym ty gadasz. Do tego jak to niby ma konkurować z iFi? Lyr nie jest przenośny. Słuchałem Lyra 1, Modi Multibit . Może to ci się wyda dziwne, ale audio głównie opiera się na teorii. Jason z Schiita opublikował kiedyś schemat z Lyra 2. Nie jestem aż tak mądry, aby ocenić jakość ogólną bez odsłuchu (a są tacy ludzie), ale potencjał mniej więcej wiem. Konstruktor wzmacniaczy lampowych przy mnie rozrysował nowy schemat na podstawie wzmacniacza, którego nigdy nie słyszał i nie widział na oczy. Po jakimś czasie okazało się, że zagrał lepiej. Absurd twoim zdaniem? Nie jestem za bardzo zainteresowany ofertą Schiita więc nie wiem czemu taki odsłuch miałby służyć. Napisałem jedynie jakie opinie krążą, bo opinie w stylu "konkuruje bez problemu z 2x droższym sprzętem" mogą być sporo przesadzone. Miejmy nadzieję, że nie zobaczymy go niedługo w komisie.
  5. nsk

    Recenzja wzmacniacza Pathos Aurium

    Może po prostu Questyle to lepszy wzmacniacz, może lepiej pasuje do HD800, może to co dodaje do HD800 lepiej pasuje ci. Copland to combo, gdzie masz podzielone zasilanie. Do tego dochodzi jeszcze kwestia źródła, muzyki, tego jakiego dźwięku się oczekuje itd. Generalnie nie skreślałbym w dalszych porównaniach obu konstrukcji (Bal-SE) i skupiłbym się na tym co sam wzmacniacz reprezentuje. Lepszy wzmacniacz jest po prostu lepszy, niezależnie czy jest SE czy BAL. W wielu przypadkach uzyskasz więcej po SE niż BAL. Sądząc na podstawie rezystencji hd800 i ich sygnatury to ciężko będzie przebić cały lampowy wzmak z trafem.
  6. Jak zupełnie coś innego? Masz możliwość zintegrować kartę, nikt ci nie każe tego robić. Dlaczego sądzisz, że to dużo słabsze urządzenie od poprzednika? Większość osób twierdzi odwrotnie i moim zdaniem topologia jest ciekawsza. Z resztą w większości się zgadzam, nawet lajka dam. Chord musi zatrudniać jakieś osoby, aby robiły sztuczny tłum na head-fi, bo nie chce mi się wierzyć, żeby ludziom aż tak się nudziło i nie mieli co robić z czasem. Tylko raczej nie mogę zgodzić się z tobą w sprawie opłacalności sprzętu z USA, Chin i Włoch. Nie wrzucałbym też całych Wysp do jednego worka z powodu Chorda. Tutaj trzeba oceniać na poszczególnych przypadkach. Ja mam generalnie przekonanie w stronę Japonii, ale nawet tam powstaje sporo szajsu i przewartościowanego sprzętu.
  7. nsk

    Recenzja wzmacniacza Pathos Aurium

    Myślę, że to głównie kwestia implementacji. Jeśli załóżmy, że jestem producentem wzmacniacza (gdzie XLR to +5 do podniety dla audiofili) i postanawiam użyć balans to w moim interesie jest, aby jak klient sprawdzi to ta różnica będzie, bo inaczej będzie niezadowolony. W takim przypadku najczęściej zwykłe wyjście nie jest dopieszczane, a w zasadzie im większa różnica między dwoma gniazdami tym nawet chyba lepiej. Inne profity balansu? Lepszy wtyk niby no ok, mniejsze szumy niby, ale na długich odległościach. Gdyby wszyscy przeszli na ten wtyk 4.4mm od Sony to uważam, że każdy by na tym zyskał. Producenci jak i zarówno klienci. Balans w tanich urządzeniach to już ogólnie kuriozum dla mnie, bo musisz więcej elementów użyć, które same wprowadzają szumy z którymi się potem walczy balansem. A budżet w takich urządzeniach jest bardzo ważny. Główne zalety balansu widzę w DAP-ach i tam gdzie trzeba sporo mocy przy małych rozmiarach. Przykładowo Cavalli teraz przygotowuje swoją hybrydę dla Monoprice, która oryginalnie miała 5W dla 32 Ohm przy SE. Nowy wzmak ma zwykły stopień wejściowy, pseudo balans na wejściu i zbalansowany stopień wyjściowy, który daje 3,6W dla 32 Ohm przy XLR. Użycie takiego zbalansowanego stopnia pozwoliło mu zmniejszyć rozmiary, mniej problemów z odprowadzeniem ciepła, brak radiatorów itp. Takie wykorzystanie to ja rozumiem. Większość takich DAC ma balans dorobiony na opampie, a w takim przypadku zaletą jest tylko wygoda dodatkowych gniazd. Ogólnie o balansie w DAC to nawet mi się nie chce rozmawiać, bo producentom dzisiaj nawet nie chce się czegoś dobrego zrobić na SE w normalnej cenie. Jak nie lubię technopapki od Chorda to popieram ich postawę w sprawie balansu. Chyba tylko ich najdroższe sprzęty mają balans i tak jest to zrobione przy użyciu opampów. W lampach to chyba nawet nie trzeba tłumaczyć. Kto chce dokupywać więcej lamp? Większość takich konstrukcji wykorzystuje trafo do balansu. Czasami jest konstrukcja zrobiona tak, że sygnał bierze się z połówek jednej triody czyli wykorzystuje się tylko 2 triody, ale wtedy przy SE można byłoby użyć tylko jedną lampę co też ma swoje zalety. Preferencja do zasilania zintegrowanego jest raczej normalna, bo przynajmniej wiemy na czym stoimy. Co z tego, że dokupisz do Pathosa zasilacz jak i tak w środku pewnie jest impulsówka. Gdyby cały zasilacz był wywalony na zewnątrz to zmiany byłyby duże, a tak to zanim ktoś wyda 1000 zł to proponuję przetestować jakieś tańsze alternatywy.
  8. Nie napisałem, że nie jest lepszy tylko, że nie jest aż tak lepszy jak ty to opisujesz. Topologia tych dwóch wzmaków jest podobna, Mjolnir jest wzmakiem w pełni zbalansowanym i powstał, aby go łączyć z ich droższymi źródłami, które też są w pełni zbalansowane. W momencie kiedy nie posiada się takiego źródła i nie potrzebna jest moc oferowana przez Mjolnira, Lyr jest prawdopodobnie bardziej opłacalnym wyborem. Lyr 2 już nie ma w ofercie, bo został zastąpiony przez 3. A co do ich tańszych wyrobów to napisałem, że gra gorzej pod względem technicznym, ale na tym nie kończy się świat. Inne nie będą miały dociążenia Lyra z kolei. Ciężko mi też uwierzyć, żeby Lyr 2 konkurował z tym co da się kupić za 5-6k skoro wyszedł już Lyr 3.
  9. nsk

    Recenzja wzmacniacza Pathos Aurium

    Nie musiałaby tyle kosztować. Balans można zrobić na kilka sposobów, ale w ostateczności to po co to komu potrzebne przy lampach? Już chyba lepszy motyw jakby producent dostarczał klientowi przejściówkę z XLR na jacka. Żeby balans miał sens to zarówno źródło i wzmacniacz muszą mieć stopnie w pełni tak wykonane. Tak jak jest to zrobione u Schiita. Ich zbalansowane DAC mają dodatkowy układ, który zamienia sygnał na unbalanced i przez to gorzej gra z RCA. Z tego powodu większość producentów preferuje pseudo balans czyli dodatkowy układ na opampie. Dla mnie balans ma sens tam, gdzie potrzebne jest wyciągnąć moc z układu.
  10. Szczerze wątpię, aby Mjolnir był tak sporo lepszy od Lyra. Jak ktoś chce go używać SE to nawet nie ma sensu brać go. Mjolnir to taki zmostkowany Lyr w circlotronie. Sporo mocy i tylko sens użycia po balansie.
  11. nsk

    Recenzja wzmacniacza Pathos Aurium

    A do czego wam tam potrzebny balans? Zrobili na wyjściu dla potrzebujących na opampie, a w obecnej topologii to musieliby podwoić lampy i konstrukcję. Mocy ma sporo więc ten argument odpada. Z opisu można dojść, że prawdopodobnie regulacja jest tam na PGA2311 czyli to co w Conductorze siedzi.
  12. A chłopaki z USA twierdzą, że Lyr 2 przegrywa technikaliami z tańszymi wyrobami Schiita .
  13. nsk

    Fanklub HiFiMan

    No wykonanie to gluty i kozy z nosa. Te nowe mają jakieś zapożyczenia z tych nowych elektrostatów.
  14. nsk

    Fanklub HiFiMan

    Jade to są chyba pierwsze słuchawki Fanga, miały być tanim substytutem Orfeuszy jak na tamte czasy. Jeśli nie skupiał się na tym jak cienka jest membrana to mogą niektórym bardziej pasować od Shangri-La.
  15. nsk

    Szukam kabla coaxial

    @ysis są takie pomiary gdzieś zagrzebane w dziale DIY na Audiostereo. Było to 6-8 lat temu i już wtedy mówiło się, że te kostki to nic specjalnego do audio. Temat powrócił kilka lat temu wraz z tymi całymi regeneratorami sygnału itp. Różnica będzie zerowa prędzej przy adumach niż przy tym od iFi. Tylko, że problem jest dużo bardziej złożony, bo dużo jeszcze zależy od tego w jakim to systemie gra, jak jest zrobiona cyfra i USB w DAC. Taką izolację można też zrobić na transformatorach tak jak jest to zrobione w konwerterze Schiit Eitr. Te tanie izolatory to strata kasy, a jak ktoś nie ma jakiegoś sprzętu na wypasie i myśli o tych izolatorach to już w ogóle strata czasu. https://audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-intona-usb-isolator-for-audio-dacs.2616/ - tutaj test izolatora nowej generacji, który ostatecznie wprowadził większy szum niż sam dobrze wykonany DAC od RME. A gdzie tam adumom do Intony.

Forum Audiofanatyk.pl

Forum audiofanatyk.pl to forum audio stworzone i prowadzone przez pasjonatów tematyki audiofilskiej. Prowadzone pod skrzydłami bloga, pozwala dzielić się opiniami i wrażeniami z odsłuchów, a także rozmawiać na tematy sprzętowe związane ze słuchawkami, kolumnami, wzmacniaczami i dowolnym innym sprzętem audio. 

×